اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174465517

رئیس اتحادیه اتوسرویس تهران:

صاحبان پارکینگ‌ها حمایت نمی شوند

کد: 13950811174465517

https://goo.gl/n4bkuE

، تهران , (اخبار رسمی): پارکینگ های فعال کنونی به لحاظ درآمدی وضعیت خوبی ندارند و درآمدشان کفاف هزینه هایشان را نمی دهد اما به دلیل فشارهای شهرداری در خصوص عدم تغییر کاربری، ناچار به ادامه فعالیت هستند.

نبود حمایت از صاحبان پارکینگ‌ها

به گزارش اخباررسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، علیرضا راسی رئیس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ وکارواش تهران گقت: نرخ هایی که اتحادیه برای پارکینگ ها  تعیین می کند، در راستای حمایت از مصرف کنندگان و بسیار پایین است و با توجه به اینکه باید مالیات و عوارض، حق عضویت و حقوق کارگر را هم بپردازند، میزان درآمد اندک آنان کفاف هزینه ها را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: اکنون بهای زمین در هر نقطه از تهران چند میلیون تومان است، و برای کسی که حداقل هزار مترمربع زمین را برای پارکینگ اختصاص داده، سرمایه هنگفتی به حساب می آید .  امروزه دیگر کسی زمینش را به پارکینگ تبدیل نمی‌کند و اگر شهرداری دست از سر این زمین ها بردارد، همه این زمین‌ها به ساختمان و مجتمع های تجاری تبدیل خواهند شد.

راسی افزود: در حال حاضر بهای کرایه ساعتی 2 تا 3 هزار تومان ، خیلی جنبه درآمدزایی برای صنف پارکینگ داران ندارد و متناسب نیست و اکثر پارکینگ های فعال در تهران که حدود 100 واحد صنفی متعلق به بخش خصوصی است که در سطح فعالیت می کنند و در ارتفاع نیستند، وضعیت درآمد به گونه ای است که برایشان صرف نمی‌کند که بخواهند پارکینگ را به صورت طبقاتی کنند.

وی تصریح کرد: پارکینگ‌های شهر تهران برای ادامه کار نیاز به حمایت دارند و اگر حمایت های لازم برای در نظر گرفتن نرخ های معقول و منطقی و یا  تخفیف های مالیاتی و عوارض صورت نگیرد، تعطیل خواهند شد.

راسی با تاکید بر این که خیابان های شهر تهران نیز جایی برای پارک ندارند، اظهار کرد: شهرداری موظف است به میزان ساخت و سازی که در شهر انجام می‌شود، پارکینگ بسازد و با مطالعه میدانی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم شهرداری به ازای یک پنجم دریافتی هایش هم عمل نکرده و تعداد پارکینگ های ساخته شده در تهران بسیار کم است.

وی افزود: فضایی برای تردد این همه خودرو در داخل شهر ایجاد نشده و تعداد خودروها روز به روز در حال اضافه شدن است و خودرو های وارداتی نیز به جمع خودروهای داخلی اضافه شده و در شرایط فعلی خیابان های تهران دیگر جوابگوی این حجم خودرو نیست به گونه ای که حتی در خیابان ها هم جای توقف پیدا نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]