اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920198295517

پس از 3 سال

سهم اصناف از محل درآمد جراِیم صنفی پرداخت نشده است

کد: 13950920198295517

https://goo.gl/8excso

، تهران , (اخبار رسمی): صفایی خواستار تامین بودجه بازرسی اصناف شد و گفت: اصناف بدون تامین بودجه نمی توانند عملکرد موفقی را در حوزه بازرسی داشته باشند.

سهم اصناف از محل درآمد جراِیم صنفی پرداخت نشده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل روابط عمومی اتاث اصناف ایران، مجتبی صفایی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: تامین بودجه بازرسی و نظارت اصناف از اهمیت بالایی برخوردار است و تاکنون اصناف برای تامین بودجه مشکلات زیادی را داشته اند بنابراین از دولت خواستاریم تا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
مجتبی صفایی افزود: بر اساس قانون نظام صنفی بخشی از درآمد حاصل از جرایم برای تامین بودجه بازرسی و نظارت باید به حساب اتاق اصناف واریز شود که در سال 93 بیش از 43 میلیارد تومان سرفصل جرایم به خزانه دولت واریز شد و در سال 94 حدود 45 میلیارد و 900 میلیون تومان و در شش ماهه نخست سال 95 حدود 17 میلیارد و 100 میلیون تومان واریز شده است.
وی ضمن بیان این نکته که بیش از 3 سال است که از این مبالغ دریافتی هیچ مبلغی به اتاق اصناف اختصاص داده نشده است، تصریح کرد: به استناد تبصره ماده 37 قانون نظام صنفی بخشی از این مبالغ باید به اتاق اصناف برای تامین بودجه بازرسی اختصاص داده شود و بر اساس تبصره 6 ماده 72 قانون نظام صنفی نیز سرفصل های درآمدی آن نیز مشخص شده اما اقدام موثری صورت نگرفته است.
صفایی اظهار کرد: واگذاری بازرسی ها به اصناف در راستای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی شکل گرفته و کاهش تصدی گری ، تمرکز دولت در باب سیاست های کلان و اصلاح شبکه توزیع از مزیت های آن است .
وی تصریح کرد: تامین مایحتاج زندگی و تنظیم بازار مهمترین خواسته مردم از دولت است و در این راستا بازرسی و نظارت امری مهم و اجتناب ناپذیر است که نباید از آن غافل بود.
صفایی تاکید کرد: بر اساس ماده 72 قانون نظام صنفی کل مسئولیت های بازرسی و نظارت به اصناف واگذار شده و اصناف برای داشتن عملکرد مطلوب در این حوزه بدون تامین بودجه نمی توانند عملکردی موفق داشته باشند و با واگذاری مسئولیت به اصناف دولت از اذهان عمومی برای پاسخگویی به مساله تنظیم بازار مبرا شده است.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف در طول تاریخ شرایط اقتصادی متفاوتی را تجربه کرده اند، تاکید کرد: اصناف جنگ تحمیلی و همچنین عرصه تحریم های ظالمانه را که بر اقتصاد کشور سایه انداخته بود، از سر گذرانده اند و با وجود همه شرایط همیشه پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند و در حال حاضر انتظار حمایت از دولت را دارند.
صفایی اظهار کرد: بیش از 2 هزار بازرس در مجموعه بازرسی ونظارت اتاق های اصناف مشغول فعالیت هستند که بی توجهی به بودجه این بخش سبب بیکاری تمامی این نیروها خواهد شد و دولت باید با همراهی مشاغلی را که ایجاد شده، حفظ کند چرا که حفظ اشتغال نیز به اندازه ایجاد اشتغال اهمیت دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]