اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209745809

گام مهم صنعت نفت برای رفع مشکل آب جم برداشته شد

کلنگ زنی بخش نهایی طرح آب شیرین‌کن شهرستان جم

کد: 13951008209745809

https://goo.gl/OsrfS6

، تهران , (اخبار رسمی): بخش نهایی طرح تاسیسات آب شیرین‌کن انتقال آب دریا به شهرستان جم فردا کلنگ زنی می شود.

کلنگ زنی بخش نهایی طرح آب شیرین‌کن شهرستان جم

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن یکی از مهم‎ترین قسمت‌های طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم است که عملیات إجرائی آن از سه سال پیش از سوی سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت اجرا می‌شود و بخش نهایی این طرح فردا (پنجشنبه، ۹ دی ماه) با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی می‎شود.
شهرستان جم چند سالی است که با مشکلاتی در زمینه تامین آب روبروست و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آبرسانی به این شهرستان یک ضرورت محسوب می‎شود. یکی از راهکارهای مناسب برای رفع کمبود منابع آبی در شهرستان جم، استفاده از آب دریا و شیرین‌سازی آن است.
سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای رفع مشکلات و تامین نیازهای محیط پیرامونی خود داشته است و در این راستا طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در شهرها و روستاهای مناطق و شهرستان‌ های هم‌جوار صنعت نفت داشته است.
انتقال ۵۱ هزار متر مکعب آب به شهرستان جم
مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان جم تامین آب آشامیدنی سالم بوده که تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های ما در این منطقه، تکمیل پروژه آبرسانی شهرستان جم است که با جدیت به دنبال تحقق این موضوع هستیم که حاصل آن انتقال ۵۱ هزار متر مکعب آب به شهرستان جم است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: بخشی از این آب طبق طرح اولیه از خط کوثر تامین می‎شود که طَی سال‎های گذشته با تامین مالی صورت گرفته از طرف نفت ایستگاه‎ها و خطوط آن ساخته شده است و بخش دیگر پس از شیرین‌سازی اب دریا در منطقه ویژه پارس به شهرستان جم منتقل می‌شود که این انتقال با استفاده از هفت ایستگاه پمپاژ آب صورت می‌گیرید.
آبرسانی به ۳۲ شهر و روستای شهرستان جم
یوسفی با اشاره به انتقال آب شیرین‌سازی‌شده در پارس جنوبی به ۳۲ شهر و روستای شهرستان جم بیان داشت: آب به ۲۹ روستا و سه شهر جم، ریز و انارستان و سه شهرک پردیس،توحید و شهید تندگویان منتقل می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به توافق‎های صورت گرفته بین وزارت نفت، وزارت نیرو و استانداری بوشهر برای آبرسانی به شهرستان جم، اضافه کرد: این طرح با اعتبارات وزارت نفت توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اجرا شده است
وی ادامه داد: این پروژه به دلیل اتمام اعتبار مصوب وزارت نفت به میزان ۵۱۰ میلیارد ریال و عدم تامین اعتبار لازم از سوی وزارت نیرو تقریباً متوقف شده بود.
افزایش چهار برابری اعتبار پروژه آبرسانی شهرستان جم
یوسفی با اشاره به تلاش سازمان منطقه ویژه پارس در سال 1393 و افزایش چهار برابری اعتبار پروژه آبرسانی شهرستان جم دراشاره کرد و گفت: سازمان منطقه ویژه پارس پیگیری‌های زیادی را در این زمینه داشت و اعتبار این پروژه به میزان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اعتبار ارزی ۱۲ میلیون دلار به تصویب رسید که خوشبختانه با تحقق این امر و عقد تفاهم‎نامه تکمیلی مابین وزارت نفت و وزارت نیرو اجرای این پروژه شتاب بیشتری گرفته و با ساخت این آب شیرین کن که توسط سرمایه گذار منتخب وزارت نیرو تکمیل می‎شود پروژه به صورت کامل نهایی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تلاش این سازمان برای توسعه متوزان مناطق همجوار صنعت نفت، تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های اعلامی وزارت نفت و شخص وزیر نفت توسعه محیط پیرامونی صنعت نفت و زیر ساخت های این مناطق است که ما هم به سهم خود در این منطقه این منویات را با جدیت دنبال می‌کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته