اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215995517

۵۰ فروشگاه سنتی باید به زنجیره‌ای تبدیل شود

کد: 13951018215995517

https://goo.gl/5kLVYy

، تهران , (اخبار رسمی): هر پنجاه فروشگاه سنتی می‌توانند با هم پیوسته و از تسهیلات ویژه ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای بهره‌مند شوند.

۵۰ فروشگاه سنتی باید به زنجیره‌ای تبدیل شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، عباس تابش مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب گفت: سهم خرده فروشی فروشگاههای زنجیره‌ای از ۵ درصد در دو سال گذشته به ۸ درصد افزایش یافته است و در برنامه ششم به ۲۰ درصد خواهد رسید. 
وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت اجرای ماده ۲۳ قانون اقتصاد مقاومتی است که بر شفاف و روان کردن شبکه توزیع تاکید دارد و هر قدر شبکه توزیع شفاف شود، حقوق مصرف کننده رعایت می‌شود و هم جریان طبیعی توزیع کالا قابل رصد خواهد بود. 
تابش گفت: شفاف‌ترین قیمت تمام شده کالا را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانیم داشته باشیم ضمن اینکه بهترین مجرا برای پایش کالاهایی است که تولید و تجارت ان‌ها روال طبیعی را طی می‌کند و به راحتی می‌توان کالای قاچاق را رصد کرد. 
وی افزود: با فرایند حاکم بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چرخه الکترونیکی حاکم بر ورود و خروج کالا می‌توان به راحتی مالیات قطعی واحدهای توزیعی را تعیین و اعمال کرد. 
تابش گفت: امروزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به لحاظ مقیاس و خدماتی که ارائه می‌دهند با استقبال خوبی برای ایجاد و گسترش روبرو شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت بحث رتبه بندی فروشگاههای زنجیره‌ای را در دستور کار خود قرار داده است. 
مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رتبه بندی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از اخر امسال اغاز می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]