اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216855809

رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف خبر داد

اثبات ذخایرقابل قبول شیل نفتی درقالی کوه لرستان

کد: 13951019216855809

https://goo.gl/0rsdHA

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف از خاتمه پروژه پژوهشی مطالعات اکتشافی شیل های نفتی قالی کوه لرستان خبر داد و گفت: مطالعات از اثبات حجم قابل قبول شیل های نفتی با کیفیتی بسیار عالی خبر می دهد.

اثبات ذخایرقابل قبول شیل نفتی درقالی کوه لرستان

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران،محمود حاجیان از اتمام پروژه پژوهشی مطالعات اکتشافی شیل های نفتی قالی کوه لرستان خبر داد و گفت: این پروژه در دو فاز مجزا زمین شناسی به منظور تهیه نقشه های زمین شناسی، دسترسی به نمونه های زیرسطحی و مدلسازی حجم ذخیره و ژئوشیمیایی با هدف مطالعات اولیه خصوصیات ماده آلی، شیل نفتی و نفت شیل، انجام شده است.

وی اعلام کرد: داده های پروژه پژوهشی شناسایی شیل های نفتی لرستان به وضوح حاکی از رخداد دو افق مهم شیل نفتی یکی در سازند سرگلو (ژوراسیک میانی) و دیگری در سازند گرو (کرتاسه زیرین) با ضخامت و حجم قابل قبول است.
به گفته حاجیان، شیل های نفتی قالی کوه از نظر ویژگی های کانی شناسی، پیرولیز، شیمیایی، ژئوشیمیایی و آنالیزهای حرارتی رفتار و خواص کم و بیش یکسانی دارند.
وی با بیان اینکه شیل های نفتی قالی کوه از نظر میزان نفت دهی در وضعیت خوبی (میانگین ۸۳ لیتر بر تن شیل نفتی) قرار دارند، اظهار کرد: کیفیت نفت های استحصالی بسیار عالی (میانگین API نزدیک به ۴۰۰) ارزیابی می شود که از این نظر  جایگاه ویژه ای در دنیا دارند و منحصر به فرد هستند.
حاجیان تاکید کرد: با در نظر گرفتن میانگین نفت دهی شیل های لرستان، حجم محاسباتی شیل نفتی قابل توجه برآورد شده است. 
رئیس پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه پیمانکار پروژه پژوهشی مطالعه و شناسایی شیل های نفتی قالی کوه لرستان را انستیتو دانشگاه نفت تهران اعلام کرد و گفت: طی یک سمینار علمی، نتایج حاصل از این پروژه در مدیریت اکتشاف ارائه شده است.
  اداره پژوهش و فناوری مدیریت اکتشاف وظیفه تهیه و ترسیم نقشه راه فناوری بر اساس چشم انداز مدیریت اکتشاف، تهیه فهرست طرح ها و پروژه های پژوهشی تحت یک سبد پژوهشی، پیگیری تصویب طرح ها و پروژه ها در مدیریت اکتشاف، پیگیری تصویب طرح ها در مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و تخصیص بودجه آن، نظارت عالی بر حسن انجام پروژه‌ها و دستیابی به نتایج بهینه، به کارگیری نتایج پروژه‌ها در بهبود روند امور اکتشاف، تعامل صنعت و دانشگاه و حمایت مالی و علمی از پروژه های تحصیلات تکمیلی مجموعه ۱۵۰ دانشجو، استفاده از نخبگان وظیفه برای پیشبرد اهداف اکتشافی و معرفی پروژه های پژوهش‌محور، اجرای سمینارهای علمی و تخصصی، حمایت از چاپ و سخنرانی مقالات در داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران

شرکت ملی نفت ایران از سال 1330 تاکنون عهده دار سامان بخشیدن و سیاستگذاری فعالیت های صنعت نفت اعم از اکتشاف، حفاری، تولید، پژوهش و توسعه، پالایش و توزیع نفت، گاز و فرآورده های نفتی و صادرات آن بوده است. این شرکت با در اختیار داشتن ذخیره های عظیم هیدروکربوری، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته