اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019217125755

بخشنامه شیوه ترخیص گندم‌ وارداتی با ارز مبادله‌ای

کد: 13951019217125755

https://goo.gl/mmGaeR

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به گمرک با استناد به ابلاغیه معاون اجرایی رئیس جمهور شیوه ترخیص گندم‌های وارداتی با ارز مبادله‌ای را ابلاغ کرد.

بخشنامه شیوه ترخیص گندم‌ وارداتی با ارز مبادله‌ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در ابلاغیه محمد شریعتمداری به وزرای صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات و جهاد کشاورزی آمده است: پیرو ابلاغیه نامه شماره ۷۱۷۰۶ مورخ ۱۴/۶/۹۵ کارگروه تنظیم بازار و با توجه به نامه شماره ۲۹۴۳۱۷/۹۵ مورخ ۱۷/۹/۹۵ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جلب توجه به موضوعات مرتبط با ارز بدینوسیله نحوه ترخیص گندم‌های وارداتی به شرح زیر ابلاغ می‌گردد: 

۱- آن دسته از واردکنندگان گندم که در سال ۱۳۹۴ دارای ثبت سفارش معتبر بوده و در زمان اعتبار ثبت سفارش نسبت به افتتاح اعتبار اسنادی، ثبت برات اسنادی و یا انجام حواله اقدام و ارز مربوطه با نرخ مبادله‌ای تامین گردیده باشد، می‌توانند نسبت به ترخیص کالای خود با‌‌ همان نرخ اقدام نمایند. 

ضمنا در این موارد تمدید سررسید اعتبار اسنادی، ثبت برات اسنادی و یا تمدید مهلت ارائه اسناد حمل حواله ارزی مربوطه مجاز نخواهد بود. گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است اسامی و میزان واردات اینگونه واردکنندگان را به سازمان امور مالیاتی جهت ممیزی و پرداخت مالیات ناشی از درآمد اتفاقی معرفی نماید. 

۲- واردکنندگانی که مبادرت به افتتاح اعتبار اسنادی، ثبت برات اسنادی و یا انجام حواله از محل ثبت سفارش‌های سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳ نموده و ارز مربوطه به نرخ مرجع / مبادله‌ای تامین شده باشد، در صورتی که تا پایان ماه جاری کالای آن‌ها به گمرکات رسیده و یا از کشور مبدا حمل شده باشد (با ارائه اسناد حمل مبین ارسال کالا) می‌توانند با پرداخت ما‌به‌التفاوت نرخ ارز مرجع / مبادله‌ای روز پرداخت تا نرخ روز ارز مبادله‌ای در تاریخ تحویل اسناد به واردکننده (در صورت افزایش نرخ ارز) نسبت به ترخیص کالای خود اقدام کنند. این گونه موارد از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به بانک‌های عامل اعلام می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]