اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951020217355517

با قاچاق کالا باید ریشه‌ای‌تر برخورد شود

استفاده از تولیدات داخلی، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

کد: 13951020217355517

https://goo.gl/cdhnJr

، تهران , (اخبار رسمی): واردات و قاچاق پوشاک یکی از مهم‌ترین موانع تولید داخلی محسوب می‌شود که بیشترین ضربه را بر پیکره تولید کنندگان داخلی وارد می‌کند.

استفاده از تولیدات داخلی، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، جعفر مددی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اراک گفت: واردات کالا سبب می‌شود که تولیدات داخلی در انبار‌ها انباشته و به کالاهایی کم ارزش تبدیل شود. 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اراک به مشکلات تولید کنندگان پوشاک اشاره و بیان کرد: علاوه بر افزایش ورود پوشاک وارداتی در سال‌های گذشته به کشور، مشکلاتی نظیر قیمت گذاری نامناسب، مشکلات در قانون کار، هزینه بالای تولید، مالیات ارزش افزوده، هزینه‌های گمرک برای واردات مواد اولیه، از مهم‌ترین موانع تولید به شمار می‌آیند که سبب می‌شود هزینه تولید افزایش یابد و تولیدات داخلی نتواند با کالاهای خارجی رقابت کند. 

مددی ادامه داد: پوشاک وارداتی اکثراً کیفیت آن‌ها پایین است ولی به خاطر ارزان بودن، بازار فروش خوبی در مقایسه با پوشاک تولیدات داخلی دارند. 

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تولیدات داخلی فرهنگ سازی شود، گفت: پس از فرهنگ سازی باید از تولید کننده داخلی حمایت شود و با ارائه تسهیلات با سود پایین‌تر، قیمت گذاری مناسب و کاهش هزینه‌های آب و برق برای تولیدکنندگان، آن‌ها را تشویق به تولیدات بیشتر کنند. 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اراک با بیان این مطلب که مواد اولیه تولید شده در داخل کشور بعضا دارای سطح پائینی هستند، گفت: ورود مواد اولیه برای تولید پوشاک تنها به ورود پارچه خلاصه نمی‌شود، بلکه زیپ، دکمه و… نیز از خارج کشور وارد می‌شوند. البته ممکن است این اقلام در داخل کشور هم تولید شود ولی کیفیت آن‌ها در سطح پایین است. 

مددی با اشاره به اینکه با ورود کالاهای وارداتی فرهنگ و مدهای بیگانه در کشور رواج می‌یابد، اظهار کرد: متاسفانه با رواج چشم و هم چشمی‌ها خریداران بیشتر به دنبال جنس‌های مارک هستند و کمتر به کیفیت اجناس توجه دارند. چند سالی است که کارگروه مد و لباس در سطح کشور تشکیل شده است که با رویکردی اسلامی و با ظاهری شیک در حال طراحی لباس هستند که باید این گونه اقدامات در سطح جامعه بیشتر نهادینه شود و با فرهنگ سازی مردم را به سمت استفاده از لباسهای مطابق با فرهنگ اسلامی تشویق کرد. 

وی با بیان این مطلب که با قاچاق کالا باید ریشه‌ای‌تر برخورد شود، خاطر نشان کرد: برای مبارزه با قاچاق، باید مرز‌ها بیشتر کنترل شوند و گمرک هم نظارتش را مکانیزه‌تر کند تا با شناسایی کالاهای قاچاق، از ورود آن‌ها به داخل کشور جلوگیری شود. البته امکانات و بودجه‌های ستاد مبارزه با قاچاق نیز باید افزایش یابد تا این ستاد بتواند در سطح گسترده‌تر عمل کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]