اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220735517

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد

بی توجهی به بنگاه های صنفی دربرنامه توسعه

کد: 13951026220735517

https://goo.gl/OROgOh

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: نگاه حمایتی به بنگاه های کوچک و متوسط در کشور وجود ندارد و به همین دلیل این بنگاه ها نمی توانند به سمت توسعه و نوآوری حرکت کنند.

بی توجهی به بنگاه های صنفی دربرنامه توسعه

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی گفت: ۹۲ درصد بنگاه های تولیدی کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهد که بخش زیادی از آن در قالب واحدهای صنفی اعم از تولیدی، بخش های خدمات فنی و بخش توزیع شکل گرفته است.

وی افزود: با وجود گستره فراوان بنگاه های کوچک و متوسط در نظام اقتصادی کشور ، این قبیل این بنگاه ها در سیاست گذاری ها به خوبی دیده نشده اند و این مسئله رشد آنها را کند کرده است.

فاضلی تصریح کرد: در برنامه های پنج ساله قبلی، هیچ سهم و نقشی از بنگاه های صنوف تولیدی دیده نشده و برای بخش خصوصی که مسئولیت و مدیریت این بنگاه ها را برعهده دارد، در برنامه ششم نیز آن چنان که باید و شاید نقشی دیده نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نمایندگان بخش خصوصی در تدوین برنامه ششم توسعه، حضور فعالی در کارگروه های متعدد داشتند و حتی پیشنهادات بسیار خوبی هم ارائه دادند. لذا از دولت و مجلس انتظار می رود در خصوص حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی تدبیری بیندیشند.

رییس اتاق اصناف ایران گفت: علی رغم همه شعارهایی که داده می شود، هنوز بخش خصوصی مورد بی مهری قرار می گیرد ؛ این در حالی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری بخصوص فرمان ۱۰ ماده ای ایشان در باب اقتصاد مقاومتی بویژه بند دهم آن نگاه ویژه ای به بنگاه های کوچک و متوسط شده است.

فاضلی افزود: در حال حاضر نگاه به بخش خصوصی و بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط مطلوب نیست و چنانچه این وضعیت تداوم داشته باشد، به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود.

وی بنگاه های کوچک و متوسط را برای ایجاد شغل در کشور بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: اکنون برای ایجاد یک شغل پایدار در بخش صنوف بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می شود و اغلب نگاه ها برای ایجاد اشتغال هم به همین بخش است.

فاضلی در عین حال بر لزوم توسعه و نوآوری در صنوف تاکید کرد و گفت:  وقتی نگاه حمایتی به صنوف وجود ندارد، اغلب به شکل سنتی کار می کنند؛ لذا برای حرکت از سنتی به مدرنیته باید ابزارهای آن فراهم باشد. نداشتن زبان علمی اقتصادی بین المللی یکی از ضعف ها است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]