اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951029222824750

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد

جمع آوری ۵۸ میلیون فوت مکعب گازترش در مارون

کد: 13951029222824750

https://goo.gl/srh5bt

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از جمع آوری روزانه ۵۸ میلیون فوت مکعب گاز ترش دراین شرکت خبر داد.

جمع آوری ۵۸ میلیون فوت مکعب گازترش در مارون

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، جهانگیر پورهنگ ضمن گرامیداشت ۲۹ دی؛ روز ملی هوای پاک و تقدیر از تلاش همه جانبه کارکنان شرکت در راستای صیانت از محیط زیست پیرامونی، گفت: محیط زیست، مثل تولید و نگهداشت آن، همواره از دغدغه های اصلی مدیران صنعت نفت بوده و بسیاری از طرح های شرکت، در راستای صیانت از محیط زیست و همچنین صیانت از منابع هیدروکربوری کشور بوده است.

افزود: هم اکنون روزانه ۲۵ و ۳۳ میلیون فوت مکعب گاز ترش به ترتیب از واحدهای آماک مجتمع های صنعتی شماره ۳ مارون و کوپال به جای سوزانده شدن، جمع آوری شده و پس از فشار افزایی  و نمکزدایی به کارخانه شیرین سازی ارسال می شود که علاوه بر پاک نگه داشتن آسمان، سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی را نصیب شرکت می کند.

وی  به نصب اصلاحیه تخلیه هدر مایع در شیرگاه مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون که باعث عدم رها سازی و سوختن مایعات گازی در محیط می شود اشاره و بیان کرد: موفق شدیم از ابتدای سال ۹۵ تا کنون، هوای محیطی و ذرات معلق آن را در بالغ بر ۲۱۰ ایستگاه اندازه گیری کنیم  و طرح مدیریت، تحلیل و ارزیابی آلاینده های زیست محیطی در بخش هوا را منطبق بر استانداردهای ایزو ۱۴۰۰۱ و طرح خود اظهاری سازمان حفاظت محیط زیست را با همکاری آزمایشگاه معتمد این سازمان به صورت فصلی اجرا کنیم.

پورهنگ اندازه گیری گاز خروجی اگزاست توربین ها و پیش گرم کن ها و معاینه فنی خودروهای ترابری را نیز بخشی از اقدامات زیست محیطی شرکت در بخش هوا دانست و افزود: استحصال سالانه ۳۰۰۰۰ و ۱۲۰۰۰۰ بشکه نفت به ترتیب از دستگاه های تفکیک گر سیار نفت  یا MOS  و فراورش سیار نفت یا MOT  نیز در سال های گذشته و سال جاری علاوه بر صرفه ایده آل اقتصادی، آسمان منطقه را تاحد زیادی عاری از دود گودال های سوخت کرده است.

وی کاشت حداقل  ۳۲۰۰ نهال در ۸  ایستگاه تقویت فشار گاز شرکت را از اقدامات دیگر شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک طرح ها و پروژه های عظیم تری را در راستای صیانت از محیط زیست منطقه برنامه ریزی و اجرا شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان