اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951101223434750

بازدید سفیر فرانسه از دروازه طلایی اقتصاد ایران

تمایل فرانسوی‌هابرای سرمایه‌گذاری دربندررجایی

کد: 13951101223434750

https://goo.gl/PT9Bof

، تهران , (اخبار رسمی): سفیر فرانسه در تهران و هیئت همراه در جریان سفر به استان هرمزگان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی، این بندر از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور ایران دانست.

تمایل فرانسوی‌هابرای سرمایه‌گذاری دربندررجایی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی  ، "فرانسوا سنه مو" سفیر کشور فرانسه در تهران با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله‌های ۴۰ کانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

رئیس بخش اقتصادی و رایزن سیاسی سفارتخانه فرانسه نیز در این سفر، سفیر این کشور را همراهی می‌کردند.

اراضی پشتیبانی، ترمینال‌های ۱ و ۲ کانتینری، ترمینال‌های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی) و بندر نفتی خلیج‌فارس از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

این هیئت اروپایی در نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مقامات ارشد بندر شهید رجایی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در این بندر به‌منظور یافتن نقاط همکاری آشنا شدند.

"فرانسوا سنه مو" سفیر فرانسه در این نشست اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که از بندر شهید رجایی به‌عنوان یکی از حائز اهمیت‌ترین زیرساخت‌های کشور ایران بازدید می‌کنم.

وی ضمن اشاره به تصمیم مقامات ارشد ایران و فرانسه برای توسعه روابط سیاسی بین دو کشور گفت: هم‌اکنون روابط دو کشور در بخش‌های اقتصادی و صنعتی توسعه‌یافته و قراردادهایی در صنایع خودروسازی و نفت منعقدشده است. همچنین پروژه‌های متعددی دیگری بین دو کشور توسط کنشگران اقتصادی و شرکت‌های خصوصی در جریان است که به تأمین منافع دو طرف منجر خواهد شد.

سفیر فرانسه هدف از بازدید از بندر شهید رجایی را آشنایی با ظرفیت‌ها، مزیت‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌ها و پروژه‌های این بندر برای اطلاع‌رسانی به شرکت‌های فرانسوی اعلام کرد و اظهار داشت: الگوی اقتصادی که برای احداث و توسعه زیرساخت‌های این بندر مورداستفاده قرارگرفته، برای ما حائز اهمیت است.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با اشاره به ارتباطات و تعاملات سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران و فرانسه از گذشته‌های دور تا عصر حاضر، گفت: با اقدامات صورت گرفته، هم‌اکنون در حال ورود به شرایط جدید و بهتری در مسیر توسعه این تعاملات هستیم.

وی بیان داشت: در بندر شهید رجایی و استان هرمزگان ظرفیت‌های زیادی برای همکاری با شرکت‌های خارجی وجود دارد که امیدوارم در دور جدید توسعه همکاری‌ها بین دو کشور، بتوانیم از این ظرفیت‌ها به شکل بهینه‌تری استفاده کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه مدل‌های مختلفی برای مشارکت با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فرانسوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اغلب فعالیت‌ها در بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، بر همین اساس این امکان برای شرکت‌های فرانسوی وجود دارد که در پروژه‌های خدماتی و زیرساختی با طرف‌های ایرانی همکاری و مشارکت داشته باشند.

عفیفی پور همچنین اضافه کرد: در این راستا، می‌توان تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور و وزارتخانه‌های مربوطه منعقد کرد تا بسترهای لازم برای توسعه همکاری‌ها به شکل بهتری فراهم شود.

لازم به ذکر است، در ابتدای این نشست، "محمدعلی اصل سعیدی پور" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گزارشی مبسوط از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و همچنین آخر دستاوردهای عملیاتی این بندر را به هیئت اروپایی ارائه کرد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان