اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951106226655652

تفاوت‌های بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی

کد: 13951106226655652

https://goo.gl/Mj6VXf

، رشت , (اخبار رسمی): کلمه‌های بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی هنوز به جای هم استفاده می‌شوند این کار می‌تواند باعث تداخل شرح وظایف شود.

بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی چه تفاوت هایی دارند؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت مدیرنو، یکی از بزرگترین ابهامات، در تاریخچه استفاده از این مفاهیم وجود دارد که به طور سنتی، فروش تلفنی (یک مفهوم قدیمی‌تر) به‌عنوان فعالیتی مجزا استفاده می‌شد اما در مقایسه، بازاریابی تلفنی یک مفهوم جدیدتر بوده و اغلب به‌عنوان یک مفهوم متغیر استفاده شده که یکی از مولفه‌های آن شامل فروش تلفنی نیز بود.

امروزه بسیاری از متخصصین صنایع، مفهوم بازاریابی تلفنی را برای یکی کردن تمام فعالیت‌های تلفنی برای ارتباط با مشتریان(بالقوه) به کار می‌برند. این کار شامل آگاه کردن مشتریان از محصول، خدمات، فرصت‌ها، نظرسنجی از مشتریان معین، ارائه اطلاعات، انجام تحقیقات بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان جدید می‌شود. بنابراین بازاریابی تلفنی تبدیل به مفهوم جامعی شد که شامل فروش تلفنی و سایر حوزه‌های مرتبط می‌شود.

اجازه ندهید این موضوع، بیش از این شما را دستخوش تشویش سازد؛ بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی به وضوح فعالیت‌های متفاوتی هستند. زمانی که به دنبال استفاده از یک خدمت خاص برای کسب و کار خود هستید، تفاوت های کلیدی زیر باید در ذهن سپرده شوند.

بر اساس این گزارش، بازاریابی تلفنی خدمتی است که از طریق تلفن باعث ایجاد سود، فرصت، اطلاعات، بازخورد مشتری و قرارهای ملاقات می‌شود ضمن آنکه فروش تلفنی خدمتی است که از طریق تلفن، محصول یا خدمت شما را مستقیما می‌فروشد.

بازاریابی تلفنی باعث ایجاد یک چشم انداز شده و از طریق آن به مشتریان اجازه می‌دهید درباره چیزهایی که برای ارائه کردن دارید اطلاعاتی داشته باشند و موقعیتی برای مشتریان و کسب و کارها ایجاد می‌کند. فروش تلفنی این موقعیت ها را برای کسب کار شما به تجارت تبدیل می‌کند.

اکنون که تفاوت اصلی بین دو فعالیت ارائه شده را دریافتید، می توانید خدمتی را انتخاب کنید که به شکل بهتری نیاز شما را برآورده می سازد. انتخاب های شما مستقیماً به نتایج موردنظرتان بستگی دارد.

بازاریابی تلفنی چه کاری برای شما انجام می دهد؟

- بازاریابی تلفنی در یافتن مشتریان جدید یا ایجاد علاقه نسبت به برند، محصول یا خدمت از طریق ارائه مستقیم اطلاعات به مشتری، به شما کمک می‌کند.

- بهترین مشتریان بالقوه را برای تیم فروش تلفنی مشخص می‌سازد.

- به جای خرید اطلاعات، منابع معتبر‌تری برای تیم فروش تلفنی ایجاد می‌کند.

- کمپین‌های بازاریابی تلفنی خوب، باعث ایجاد ‌های عالی فروش تلفنی می‌شود.

- بازاریابان تلفنی موفق، نیاز تماس های اولیه تیم فروش را مرتفع می‌سازد.

- هزینه‌های آموزش را کاهش می‌دهد، کارکنان موفق فروش تلفنی همیشه بازاریابان تلفنی خوبی نیستند؛ تفاوت های مهارتی وجود داشته و نیازمند شیوه‌ای متفاوت است.

- به طور حرفه‌ای برند، محصول یا خدماتتان را به مشتریان بالقوه معرفی می‌کند.

- تماس‌های وارده، موقعیتی ایجاد کرده که می‌تواند در آینده به فروش منجر شود.

- تیم های بازاریابی تلفنی می‌توانند اطلاعات را جمع‌آوری کرده و درخواست‌های ساده را به فروش منجر کنند.

- تماس‌ها باعث ایجاد فعالیت‌های تحقیقاتی شده که می‌تواند مشتریان بالقوه را ایجاد کنند.

- بازاریابی تلفنی می‌تواند اغلب به‌عنوان فعالیتی آسان ظاهر شود. مشتریانی وجود داشته که درحال حاضر آماده خرید یک محصول یا خدمت بوده و نیازمند به انگیزش خاصی نیستند.

- ایجاد قرار ملاقات یک مهارت در روابط اجتماعی است. بازاریابان تلفنی باتجربه، ملاقات های قوی تری ایجاد می‌کنند.

- بازاریابی تلفنی، ملاقات با مشتریانی ایجاد می کند که دقیقا به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند.

- بازاریابی تلفنی باعث ایجاد رضایت شده و اغلب از نیازهای مشتریان فراتر می رود.

یکی از راه های بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی است که بهره گیری صحیح از تلفن علاوه بر نکات گفته شده در راستای مدیریت زمان نیز به بازاریابان کمک می کند. در مقاله "تاکتیک های موثر در بازاریابی تلفنی" به بازاریابی تلفنی و مهارت های لازم برای نیل به موفقیت در مذاکرات تلفنی پرداخته شده است.

فروش تلفنی چه کاری برای شما انجام می دهد؟

- اگر درحال حاضر اطلاعات مشتریان را دارید نیازمند شخصی می باشید که مصرانه و پیگیرانه آن مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کند.

- یک تیم فروش تلفنی آموزش دیده نرخ تبدیل یا conversion rate شما را افزایش داده درحالی که هزینه هر فروش را کاهش می دهد.

- از یک تیم تخصصی فروش تلفنی انتظار می رود مشتریان بالقوه ی سرسخت را به خریدار تبدیل کنند.

- کمپین های فروش تلفنی که خوب طراحی شده اند، به اطلاعات دقیق مشتریانی واکنش نشان می دهند که توسط کمپین های بازاریابی تلفنی خوب سازماندهی شده، ایجاد شده باشند.

ادامه مطلب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیرنو

ما باور داریم قدم در راهی نهاده‌ایم که با ارائه‌ی آموزش‌های اصولی و کاربردی، مقالات تخصصی، مشاوره‌ی حرفه‌ای و سایر فعالیت‌های خود و همچنین با مساعدت و همکاری اساتید و مدیران مجرب کشور، می‌توانیم گامی موثر در جهت بهبود و پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی و به طبع آن رشد کشور برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]