اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951119233195755

واردات مواد مخرب لایه اوزن سهمیه‌بندی شد

کد: 13951119233195755

https://goo.gl/fh8DCy

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان توسعه تجارت نامه‌ای را به گمرک کشور ابلاغ کرده که حاکی از سهمیه‌بندی شدن واردات مواد مخرب لایه اوزن در سال جاری میلادی است.

واردات مواد مخرب لایه اوزن سهمیه‌بندی شد

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بر اساس این نامه که روز گذشته به گمرک ارسال شد، حداکثر میزان مجاز واردات هیدرو کلرو فلورو کربن‌ها از 12 دی سال 1395 تا 11 دی سال 1396، بر اساس میزان مصرف و برنامه زمان‌بندی حذف این مواد، 3 هزار و 461 تن تعیین شده است.

این تصمیم بنا به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس تعهد کشور به پروتکل مونترال مبنی بر کاهش تدریجی و حذف مواد مخرب لایه اوزن طبق برنامه زمان‌بندی مصوب و همچنین مصوبات کمیته ملی اوزن گرفته شده است.

بر همین مبنا سهمیه واردات هیدرو کلرو فلوروکربن‌ها (HCFCs) که در ضمیمه پ گروه یک مواد مخرب لایه اوزن مندرج در ضمیمه شماره 2 کتاب مقررات صادرات و واردات به آن اشاره شده است در بازه زمانی 12 دی امسال تا 11 دی سال آتی، 3 هزار و 461 تن تعیین شد.

همچنین بر طبق نامه سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد که به منظور کنترل دقیق‌تر وارات این مواد، میزان ثبت سفارش واردات برای واردکنندگان دارای کارت بازرگانی، گواهی نمایندگی و تعهدات خدمات در هر نوبت حداکثر40 تن باشد؛ ضمن اینکه صدور مجوز ثبت سفارش جدید برای واردکنندگان منوط به ترخیص کالای دوره قبل است.

طبق این نامه اعمال سهمیه سال 2017 میلادی در دو مرحله و برای 6 ماه نخست صرفا برای 2 هزار تن به تفکیک «کلرودی فلورو متان» و «دی کلرو فلورو اتان» به ترتیب 1200 و 800 تن تعیین شده است.

این گزارش می افزاید سازمان توسعه تجارت در نامه خود به گمرک، ثبت سفارش تعرفه‌های متفرقه را ممنوع اعلام کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]