اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951127235925371

در نشست شورای پول و اعتبار صورت گرفت

بررسی وضعیت شبکه بانکی و مشکلات موجود

کد: 13951127235925371

https://goo.gl/Rj9cqm

، تهران , (اخبار رسمی): شورای پول و اعتبار در جلسه دیشب خود، با تشریح و بررسی وضعیت دارایی- بدهی و درآمدی ـ هزینه‌ای بانک‌ها، انباشت دارایی‌های منجمد در ترازنامه بانک‌ها، افزایش قیمت تمام شده تجهیز منابع و اتکای صرف بانک‌ها به درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات برگزار شد.

بررسی وضعیت شبکه بانکی و مشکلات موجود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عصر روز سه شنبه مورخ 26 بهمن‌ماه 1395، یک‌هزار و دویست و بیست و نهمین نشست شورای پول و اعتبار با حضور اعضای این شورا در محل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد. در این نشست، گزارش آخرین وضعیت شبکه بانکی و مشکلات موجود در نظام پولی کشور توسط ولی‌‌‌‌اله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار برای اعضای شورا تشریح شد.

همچنین مواردی نظیر وضعیت دارایی بدهی و درآمدی هزینه‌ای بانک‌ های کشور، انباشت دارایی‌های غیرمولد و منجمد در ترازنامه بانک‌ها، افزایش قیمت تمام شده تجهیز منابع، اتکای صرف بانک‌ها به درآمدهای حاصل از اعطای تسهیلات، دغدغه ­های ناشی از کمبود نقدینگی و دشواری کاهش نرخ‌های سود بانکی متناسب با شرایط و شاخص‌های کلان اقتصادی کشور تشریح و بررسی شد.
شورای پول و اعتبار مقرر کرد بانک مرکزی در اسرع وقت راهکارهای مناسب کلان به منظور بهبود اصلاح ساختار ترازنامه‌ای بانک‌ها، تدبیر چالش­های موجود در نظام پولی و بانکی و بهبود روند امور، ازجمله برنامه افزایش سهم درآمدی بانک‌ها از محل کارمزد خدمات بانکی را تهیه و به منظور اتخاذ تصمیم به شورای پول و اعتبار ارایه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه