اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236725442

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس خبر داد

آسیب سیل به تاسیسات آبرسانی 9 شهر و 40 روستای جهرم

کد: 13951130236725442

https://goo.gl/ssXuOB

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: سیل استان فارس به خط انتقال و تاسیسات آبرسانی 9 شهر و 40 روستای جهرم آسیب وارد کرده و تلاش برای ترمیم آسیب‌ها ادامه دارد.

آسیب سیل به تاسیسات آبرسانی 9 شهر و 40 روستای جهرم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روتبط عمومی وزارت نیرو،  "محمدعلی قلندری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه هنوز سیل در منطقه جاری است و از روز دوشنبه عملیات اجرایی ترمیم خطوط آبرسانی 9 شهر آغاز می‌شود، افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در طول هفته جاری خطوط آسیب دیده استان ترمیم شود.
وی با اشاره به اینکه سد سلمان فارسی آورد خوبی داشته است ولی سد "درود زن" آورد زیادی نداشته است، افزود: با توجه به آمادگی 85 اکیپ عملیاتی، چنانچه اتصالات و لوله‌های مورد نیاز به موقع به تأمین شود برای خط سد سلمان فارسی تا پایان هفته زمان لازم است تا خطوط ترمیم شوند، ولی تا پایان امروز (شنبه) بخش عمده‌ای از سایر خطوط ساماندهی می‌شوند و مابقی نیز تا اواسط هفته ترمیم خواهند شد.
قلندری با اشاره به اینکه 9 شهر و حدود 40 روستای استان فارس که از سد سلمان فارسی مشروب می‌شدند خطوط اصلی لوله آب آن‌ها با ایجاد بروز سیلاب، دچار آسیب شده است، افزود: حدود 100 متر از خط انتقال این شهرها در یک نقطه سیل خیز آسیب دیده که بایستی تعویض شود و چون سیل در این منطقه هنوز فروکش نکرده و منطقه نیز باتلاقی است امکان شروع عملیات وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه این منطقه حدود 500 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد، افزود: این 9 شهر شامل لارستان، خنج، فتح آباد، امام شهر و ...هستند و 40 روستا را تحت پوشش دارند.
مدیرعامل آبفای فارس ادامه داد: فتح آباد و امام شهر در حال حاضر از موقعیت مناسبی برخوردار هستند و مشکل خاصی ندارند.
وی در ادامه اظهار داشت: اکیپ‌های عملیاتی آماده هستند تا به محض فراهم شدن شرایط کاری لازم، عملیات اجرایی ترمیم خطوط لوله انتقال را آغاز کنند.
"محمدعلی قلندری" با اشاره به اینکه با پیش بینی بروز سیلاب در منطقه تمامی مخازن ذخیره آب برای مواقع اضطراری آبگیری شده بود و چاه‌های رزرو نیزهم اکنون در مدار قرار دارند، افزود: در زمان حاضر برای تأمین آب این مناطق با مشکل خاصی مواجه نیستیم و چنانچه مردم رعایت کنند می‌توانیم با مدیریت آب موجود در مخازن ذخیره، نیاز مردم را تا ترمیم خطوط اصلی مرتفع کنیم.
وی با اشاره به آسیب دیدگی بند محمد آباد و بخشی از دو خط انتقال آب و پل‌های موجود آسیب دیده در منطقه افزود: خط انتقال آب شهر خسرو آباد نیز آسیب دیده که طغیان رودخانه در حال حاضر قدرت انجام عملیات را از ما گرفته است.
مدیرعامل آبفای استان فارس با بیان اینکه در 15 شهر جاده‌های دسترسی به چاه‌ها در اثر سیل تخریب شده و در 10 شهر نیز خطوط انتقال آب آسیب دیده است، افزود: خطوط انتقال آب 5 تا 6 شهر ترمیم شده و در حال ترمیم باقیمانده خطوط نیز هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته