اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951201236985442

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان:

آب و برق تمام شهرهای کرمان وصل است

کد: 13951201236985442

https://goo.gl/UyPG74

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: آب و برق تمام شهرهای کرمان وصل است و بند خاکی حنفیه که آسیب دیده متعلق به آبخیزداری است و ارتباطی با مجموعه شرکت‌های وزارت نیرو ندارد.

آب و برق تمام شهرهای کرمان وصل است

به‌گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو،"محمد طاهری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه تقریباً تمام نقاط استان کرمان به جز دو، مشکل خاصی ندارند، اظهار داشت: خط انتقال نجف‌شهر سیرجان که از مدار خارج شده بود، با تلاش همکاران ترمیم شد و آب بخشی از نجف شهر که قطع شده بود و از مخزن ذخیره استفاده می‌کرد وصل و مشکل مردم برطرف شد.
وی با اشاره به اینکه آب برخی از روستاهای حاشیه شهر ریگان که به شبکه آب این شهر متصل است قطع شده بود، افزود: با تلاش همکاران هم اکنون این مشکل برطرف شده و آب این روستاها نیز وصل شده است.
طاهری بیشترین مشکل را درزمان حاضر در حوزه بردسیر عنوان کرد و افزود: شهرستان بردسیر قطع آب و برق ندارد، ولی سیلابی که وارد شهر شده، تمام شهر از جمله حوضچه‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب را به زیر گل و لای برده و خسارات زیادی را به تاسیسات آب این شهر وارد کرده ولی تاکنون تاکنون قطعی آب در این شهر ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه از قبل از بروز سیل تمام مخازن ذخیره آب استان آبگیری شده بود، افزود: مخازن آب کرمان از شرایط خوبی برخوردار هستند ولی در شهر بافق به دلیل اینکه کدورت آب سد افزایش یافته و از سویی نیز آب شهر از سد بافق تأمین می‌شود، لذا تصمیم گرفتیم تا برای اینکه کیفیت آب تحویلی کم نشده و مشکلی برای آب شرب مردم ایجاد نشود، میزان آب تحویلی را کاهش دهیم.
مدیرعامل آبفای استان کرمان ورود سیلاب به شهرستان بردسیر را حاکی از شکسته شدن بند خاکی حنفیه دانست و افزود: بند خاکی روستای حنفیه از طرح‌های آبخیزداری است و ارتباطی با وزارت نیرو ندارد و به دلیل اینکه از سر ریز مناسبی برخوردار نبوده است، بند شکسته شده و آب وارد شهر بردسیر شده است.
وی با اشاره به اینکه تأمین آب 4 شهر استان کرمان به مشکل مواجه شده بود، افزود: از جمله این 4 شهر می‌توان به سیرجان و بردسیر و بافق اشاره کرد که در زمان حاضر مشکل تأمین آب این شهرها مرتفع شده ولی خسارت به تاسیسات آب این شهرها همچنان باقی است.
طاهری با بیان این مطلب که در هیچ یک از شهرهای کرمان مشکل جدی آب و برق ایجاد نشده واگر مشکلی هم بوده بلافاصله مرتفع شده است، افزود: عمده مشکلات در روستاها بوده که به عنوان نمونه در شهر بردسیر سه اصله از تیرهای برق از مدار خارج شده که بلافاصله با هماهنگی شرکت توزیع نیرو و تعمیر به موقع آن، اجازه ندادیم تا شبکه‌های تأمین آب از مدار خارج شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته