اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951201237085517

رئیس اتاق اصناف قم:

مالیات بر ارزش افزوده مهم ترین مشکل بخش تولید

کد: 13951201237085517

https://goo.gl/cxBo20

، تهران , (اخبار رسمی): مهم ترین مشکل بخش تولید در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده است؛ در حالی که این مالیات باید به طور غیرمستقیم از مصرف کننده نهایی دریافت شود.

مالیات بر ارزش افزوده مهم ترین مشکل بخش تولید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، ابوالفضل خاکی رئیس اتاق اصناف قم در نخستین نشست استانی دبیرخانه مشترک سه اتاق که در محل اتاق بازرگانی قم برگزار شد، به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: تا چند سال قبل امکان تهیه یک قطعه برای صنعتگران فراهم نبود یا اینکه استفاده از تسهیلات خارجی امکانپذیر نبود اما برجام باعث شده حرکت های رو به جلو را ببینیم.

وی ادامه داد: برجام باعث شد شرایط خرید ماشین آلات مورد نیاز بخش صنعت از خارج  و همچنین استفاده از فاینانس فراهم شود. با این وجود نظام بانکی کشور با نرخ سود سنگین تسهیلات پرداخت می کند؛ در حالی که بانک های خارجی برای تامین مواد اولیه با نرخ سود ۴ تا ۵ درصد وام می دهند.

خاکی در عین حال تصریح کرد : به گفته اقتصاددانان و کارشناسان مسایل اقتصادی ، تاثیرات برجام بر اقتصاد کشور در سال ۹۷ نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت می تواند به بخش تولید کمک بسیار موثری داشته باشد، گفت: بخش خصوصی اکنون ۲۰ درصد اقتصاد کشور را برعهده دارد و چنانچه این سهم افزایش یابد، می تواند هم باعث افزایش اشتغال شود و هم به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]