اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971103342609461

کلید حرارتی مغناطیسی چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 13971103342609461

https://goo.gl/DhzbVy

، اصفهان , (اخبار رسمی): کلید محافظ حرارتی مغناطیسی می‌تواند موتور را در مقابل اتصال کوتاه، تک فاز شدن الکتروموتور، افت ولتاژ و اضافه بار حفاظت کند.

کلید حرارتی مغناطیسی چیست و چه کاربردی دارد؟
کلید اتوماتیک حرارتی مغناطیسی اشنایدر الکتریک

کلید محافظ می‌تواند موتور را در مقابل اتصال کوتاه، تک فاز شدن الکتروموتور، افت ولتاژ و اضافه بار حفاظت کند

کلید حرارتی مغناطیسی اشنایدر الکتریک

برای محافظت و کنترل مصرف کننده و الکتروموتور در مقابل جریان‌های شدید (اتصال کوتاه) از کلید مغناطیسی که اصول کار آن بر اساس پدیده الکترومغناطیس پی‌ریزی شده است، استفاده می‌شود.

اگر در مداری اتصال کوتاه رخ دهد، باید جریان سریعاً قطع شود. در این مواقع رله حرارتی بی متال نمی‌تواند سریعاً عمل کند (چون مدتی طول می‌کشد تا گرم شود)، اما مغناطیس احتیاج به گذشت زمان ندارد.

ساختمان این رله برای هر فاز از یک هسته آهنی که به دور هر کدام چند دور سیم (روپوش لاکی) پیچیده شده تشکیل شده است. سیم پیچ مزبور سر راه هر فاز قرار می‌گیرد. در جریان عادی میدان مغناطیسی ضعیفی به وجود می‌آید که کاری انجام نمی‌دهد. اما عبور جریان اتصال کوتاه میدان مغناطیسی شدیدی به وجود آورده و حرکت هسته آهنی را موجب می‌شود و این حرکت، اهرم قطع را به کار می‌اندازد. تیغه قطع نیز در مدار فرمان مثل یک شستی استوپ عمل می‌کند. در ادامه این مطلب مطالب کامل مربوط به کلید اتوماتیک حرارتی مغناطیسی اشنایدر الکتریک تشریح شده است.

کلید محافظ موتور یک نمونه از انواع کلید خودکار است و می‌تواند جریان شدید الکتروموتور را در زمان راه اندازی تحمل کند، بدون اینکه کلید قطع شود. کلید محافظ می‌تواند موتور را در مقابل اتصال کوتاه، تک فاز شدن الکتروموتور، افت ولتاژ و اضافه بار حفاظت کند برای کار کردن رله، معمولاً آن را بر روی جریان معینی تنظیم می‌کنند (۵٫۱ تا ۸٫۱ برابر جریان نامی) زمانی که جریان از حد تنظیم شده بیشتر شود، قسمت حرارتی رله عملکرده و مدار را قطع می‌کند قسمت مغناطیسی این رله از یک هسته متحرک و یک بوبین تشکیل شده است به طوری که هسته متحرک از طریق نیروی یک فنر به طرف بالا کشیده می‌شود. زمانی که جریان از حد تنظیم شده بالاتر رود یا در مدار اتصال کوتاه به وجود آید، بوبین مغناطیس شده، هسته متحرک را به سمت پایین می‌کشد و باعث قطع کنتاکت‌های متصل به هسته متحرک می‌شود در نتیجه رله مدار را قطع می‌کند.

مدارهای الکتریکی باید به گونه‌ای حفاظت شوند که اگر جریان مصرف‌کننده به هر علتی (مانند اتصال کوتاه فازها، اتصال سیم پیچ‌ها، تک فاز شدن مصرف کننده و…) از حد مجاز زیادتر شد، قبل از اینکه گرمای ایجاد شده در موتور (مصرف کننده) باعث آسیب دیدن آن شود، مدار را قطع کند به طور کلی وسایل حفاظتی موتور و یا هر نوع مصرف کننده را از شبکه قطع می‌کنند.

در حالت اتصال کوتاه چون جریان عبوری خیلی زیاد است، باید فوراً پس از وقوع اتصال کوتاه مدار قطع شود برای حالت‌های دیگر نیز (مانند اضافه بار موتور) باید از وسایل حفاظتی استفاده کرد تا بتوان متناسب با جریان، موتور را تنظیم کرد.

در مدارات کنتاکتوری، اغلب برای حفاظت مدار و مصرف کننده‌ها در برابر اتصال کوتاه، از فیوز و یا کلید مینیاتوری و برای حفاظت در برابر اضافه بار یا قطع شدگی یک فاز، از بی متال که حداقل در مسیر دو فاز قرار می‌گیرد استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از کلیدهای حرارتی مغناطیسی می‌تواند جایگزین مناسبی برای کلید مینیاتوری و بی متال باشد.

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]