اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009035541712957

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی چیست؟

کد: 140009035541712957

https://bit.ly/2Zi6xyK

، تهران , (اخبار رسمی): در سال های اخیر اکثر افراد برای تحصیل زبان انگلیسی اقدام کرده اند و به دنبال مدرک هستند. بسیاری از زبان آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در زبان انگلیسی هستند قصد دارند در خارج از کشور تحصیل کنند یا به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند. هر مدرک زبان ویژگی خاص خود را دارد.

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی چیست؟
معتبرترین مدرک زبان انگلیسی چیست؟

وقتی در مورد انواع مدرک زبان انگلیسی صحبت می کنیم باید بدانیم که لیست بلند بالایی پیش روی ماست و اگر می خواهیم تصمیم درستی بگیریم باید دقیقا بدانیم با چه هدفی دنبال مدارک زبان انگلیسی هستیم؟

  • مهاجرت؟
  • تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور؟
  • مهاجرت به کشور استرالیا؟
  • تدریس در سطح بین المللی؟

بعد از اینکه اولین گام یعنی تعیین نوع مدرک زبان انگلیسی مورد نیازمان را برداشتیم حال نوبت آن است که با این آزمون ها و مدارک‌شان و اعتبار آنها آشنا شویم.

دسته اول : مدرک معتبر زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری یا تحصیلی

آزمون آیلتس (IELTS)

واژه‌ IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System به معنی سیستم بین المللی ارزیابی زبان انگلیسی است آزمون آیلتس معتبرترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی در سراسر جهان محسوب می‌شود، بیشتر کشورها برای انجام پروسه مهاجرت و تقریبا تمام دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی در سراسر جهان مدرک آیلتس را به عنوان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی پذیرفته‌اند.

آزمون آیلتس به چهار بخش اصلی مهارت شنیداری یا (Listening)، مهارت خواندن (Reading) یا، مهارت نوشتاری یا (Writing) و مهارت صحبت کردن یا (Speaking) تقسیم شده و در دو ماژول Academic و General Training برگزار می‌شود.

اگر به دنبال مدرک معتبر زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل یا فعالیت حرفه‌ای در یک محیط انگلیسی زبان هستند باید به سراغ مدرک آیلتس آکادمیک بروید. مدرک آیلتس آکادمیک توانایی‌های آکادمیک شما را نمایش داده و میزان آمادگی شما را برای تحصیل یا شرکت در دوره های تخصصی به زبان انگلیسی می‌سنجد.

آزمون TOEFL iBT

یک مدرک معتبر زبان انگلیسی دیگر مدرک TOEFL است. واژه‌ی TOEFL مخفف عبارت “Test Of English as a Foreign Language” به معنی “آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی” است. این آزمون توسط موسسه‌ آمریکایی ETS برگزار می شود و طبیعتا محتوای انگلیسی آزمون بر خلاف آزمون آیلتس از نوع American است. اگر هدف شما مهاجرت به آمریکا است، همچنان به مدرک TOEFL نیاز دارید!
در گذشته این آزمون به دو صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT) انجام می شد اما به تدریج آزمون کاغذی جای خود را به آزمون اینترنتی داده است از نمونه کاذی آزمون تافل در آزمون های زبان انگلیسی مقطع دکترا استفاده می شود. مدرک تافل، همانند مدرک آیلتس از تاریخ آزمون تا 2 سال اعتبار دارد.

آزمون PTE

 مدرک معتبر زبان انگلیسی بعدی PTE است و مثل آیلتس در دو حالت جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید به PTE جنرال و اگر می‌خواهید در دانشگاه های استرالیا و بعضی از دانشگاه‌های کانادا ادامه تحصیل دهید، به احتمال زیاد به فرم آکادمیک این مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

آزمون دولینگو DUOLINGO

مدرک معتبر زباان انگلیسی جدیدی که به لطف کرونا جای خودش را پیدا کرده است و برای مهاجرت تحصیلی استفاده می شود دولینگو است. با توجه به همه گیری (پاندمیک) ویروس کرونا و خطر حضور در اجتماعات، تمایل افراد به شرکت در آزمون ایلتس و تافل کمتر شده و آزمون جدیدی به نام دولینگو Duolingo قد علم کرده و جایگاهش را در میان آزمون‌های اینترنشنال پیدا کرده است.

مزیت آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون های مشابه این است که شما می توانید از خانه و از طریق کامپیوتر و لپ‌تاب در این آزمون شرکت کنید، مصاحبه ویدیویی آنلاین برای سنجش سطح اسپیکینگ شما دارد و حتی فضایی برای نوشتن رایتینگ در نظر گرفته شده است.در آزمون دولینگو هر 4 مهارت شما بخوبی و با دقت سنجیده می‌شود، مدت زمان برگزاری آزمون کوتاه‌تر است و از لحاظ هزینه ای به مراتب ارزان تر از سایر آزمون‌های بین المللی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش