اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196344317514

انواع باند خانگی و بهترین آن

کد: 140105196344317514

https://bit.ly/3p9cdEA

، تهران , (اخبار رسمی): وارد بازار فروش باند خانگی که می‌شوید، با طیف بزرگی از سیستم صوتی خانگی در انواع مدلها، اندازه‌ها و رنگها، با امکاناتی که سعی دارند از هم سبقت بگیرند روبه‌رو می‌شوید و اینجاست که سوال اصلی پیش می‌آید: کدام باند خانگی برای من مناسب است؟

انواع باند خانگی و بهترین آن
انواع باند خانگی و بهترین آن

امروزه، باند خانگی، در انواع اندازه‌ها تولید می‌شود. این امر کمک می‌کند برای هر متراژ فضایی به راحتی سیستم صوتی خانگی مناسب (از نظر اندازه) موجود باشد؛ پس باید در هنگام خرید باند خانگی به اندازه‌ی فضایی که قرار است اسپیکر در آن جای بگیرد توجه کنید.

همچنین، از نظر نحوه‌ی اتصال یا جای‌گذاری، باز هم در شکلهای مختلفی وجود دارد. که باز همین نکته نیز در تصمیم‌گیری باید درنظر گرفته شود. اما نکته‌ی اساسی در خرید و تهیه‌ی باند خانگی این است که مجموعه‌ای از عوامل باید درنظر گرفته شوند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همه‌ی عوامل، ضروری هستند اما هیچکدام به تنهایی کافی نیستند.

باهم سفری می‌کنیم به دنیای انواع باند خانگی و نحوه‌کارکرد و ویژگیهای آنها تا در انتهای سفر، بهترین انتخاب را داشته باشیم.

اسپیکر ایستاده (باند خانگی)

همانگونه که از اسم این دسته از اسپیکرها مشخص است، مانند یک سرباز رشید، صاف و استوار روی زمین می‌ایستند و به همه‌جا نگاه می‌کنند. این باندها معمولا چیزی حدود 1 متر (کمی بیشتر یا کمتر) ارتفاع دارند. اگرچه بین اندازه‌ی اسپیکر و قدرت صدای آن (RMS) ارتباط معناداری وجود ندارد، اما بیشتر خریداران با هدف صدای قویتر، به این دسته از باندهای خانگی تمایل نشان می‌دهند.

این باندها، برای فضاهای بزرگ منزل، بهترین گزینه هستند.

اسپیکر رومیزی

هنگام انتخاب باند خانگی برای فضاهای کوچکتر، اسپیکرهای رومیزی بهترین گزینه هستند. این نوع از سیستم صوتی خانگی، به طور چشمگیری کوچیکتر بوده و معمولا به ساب ووفر، توییتر و/یا میدرنج مجهز هستند.

اگرچه باند خانگی رومیزی را می‌توان به راحتی روی قفسه‌های کتاب یا میز عسلی قرار داد، اما روی پایه‌ی اسپیکر بهتر و بیشتر پاسخگوی نیازهای شنونده هستند؛ زیرا سطحی مانند میز، بخشی از صدا را جذب می‌کنند اما اسپیکر روی پایه، به خوبی صدا را ساطع کرده و حداکثر توان سیستم صوتی را عرضه می‌کند.

اسپیکرهای قابل حمل (portable) نیز کاربردی تقریبا مشابه باند خانگی رومیزی دارند. اما مزیت آنها، قابل حمل و استفاده بودن در محیط خارج از فضای داخلی، همچون کمپ، کنار استخر و…، است. اما با توجه به قدرت صدای پایینی که دارند، چندان گزینه‌ی مناسبی نخواهند بود.

ساندبار

ساوند بار، آسان‌ترین راه برای بالابردن کیفیت صوتی تلویزیون است. برای نصب این نوع سیستم صوتی، خیلی ساده آن را به پریز یا محافظ برق وصل کرده و با اتصال کابل صوتی یا HDMI به تلویزیون، از این نوع باند خانگی لذت ببرید.

اسپیکر کانال مرکزی

این اسپیکرها، جایی وسط اسپیکرهای چپ و راست جلویی قرار داده شده و در ترکیب با سینمای خانگی، زیر تلویزیون قرار می‌گیرند. صدای اصلی این دسته باند خانگی، میدرنج است. در هنگام پخش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، اسپیکرهای کانال مرکزی، پخش صدای بخش بزرگی از دیالوگها را بر عهده دارند.

اسپیکر ماهواره‌ای

این نوع باند خانگی، برای قرار گرفتن در پشت سر یا اطراف جایی که شنوندگان می‌نشینند طراحی شده‌اند. مانند اقوام دورشان، اسپیکرهای رومیزی معمولا به توییتر یا میدرنج مجهز هستند. تفاوت این نوع باند خانگی با دیگر سیستمهای صوتی در این است که در اغلب موارد، به عنوان بخش تکمیل کننده به باند خانگی اصلی اضافه می‌شوند و کمتر از خود آنها به عنوان سیستم صوتی اصلی استفاده می‌شود. برای آنکه سیم این اسپیکرها روی ظاهر فضا اثر منفی نگذارند، آنها را در سقف کار می‌گذارند.

اسپیکرهای توکار

این اسپیکرها، با ایجاد کمترین آلودگی بصری، کمک می‌کنند صدای فوق‌العاده‌ای به دست بیاید. این گروه باند صوتی، در دیوار یا سقف کار گذاشته می‌شوند. به دلیل آنکه این اسپیکرها نیازی به فضایی مانند قاب یا بدنه ندارند و سقف یا دیوار نقش بدنه‌ی آنها را بازی می‌کنند، نسبت به دیگر اعضای خانواده‌ی سیستم صوتی خانگی، قیمت ارزانتری دارند؛ اما در عین حال، به دلیل تخصصی بودن نصب آنها، هزینه‌ی نصب و راه‌اندازی اسپیکرهای توکار، مانند دیگر انواع اسپیکر خانگی تمام می‌شود- البته اگر گرانتر نشود!

اسپیکرهای دیواری و سقفی

این گروه سیستم صوتی، تجربه‌ی دلچسب صدای باکیفیت را، بدون زشت کردن ظاهر اتاق با سیم، به کاربر هدیه می‌دهند. مانند اسپیکرهای رومیزی، معمولا توییتر و ووفر دارند. این دسته باند خانگی، در فضاهایی مانند آشپزخانه و اتاق خواب کاربرد بیشتری دارند. اما کیفیت عملکرد آنها مانند اسپیکرهایی که اطراف فضای گوش دادن قرار داده می‌شوند نیست.

این گروه اسپیکرها، می‌توانند در فضاهایی متفاوت با جایی که سیستم اصلی جای دارد، نصب شوند. با این شیوه، می‌توانید در حالیکه از فضای اصلی سیستم صوتی دور هستید، از صدای باکیفیتی که از سیستم پخش می‌شود لذت ببرید.

با توجه به فرهنگ ایرانی که مهمانیها در فضای داخل منزل و بیشتر به صورت خانوادگی برگزار می‌شوند، اسپیکر ایستاده، بهترین انتخاب خواهد بود. چون هم از نظر قدرت صدا و کیفت صدا نسبت به بقیه اسپیکرها بهتر هستند و همچنین با توجه به طراحی جذاب که دارند متناسب با دیزان منزل نیز هستند.

علاوه‌بر این این نوع اسپیکرها دارای پنل‌های دیجی دار، میکروفن بی سیم و باسیم، قابلیت اتصال به ساز، تنظیمات حرفه ای صدا هستند و رقص نور نیز از دیگر ویژگی این اسپیکر

هاست که باعث ایجاد تمایز بیشتر با مدلهای دیگر شده است. این موارد و موارد دیگر از جمله دلایل استفاده و استقبال مخاطبان ایرانی از باندهای خانگی ایستاده است.

تا به اینجای مقاله، شما را با انواع باند خانگی آشنا کردیم. اسپیکرهای خانگی دنای، ویژگیهای مثبتی را که برای هرکدام از انواع اسپیکرها ذکر شد، در خود جای داده است. در عین حال، اسپیکرهای دنای، با قیمتی مقرون به صرفه، از جنبه‌ی اقتصادی هم از رقبای خود جلوتر هستند.

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | موسیقی