اطلاعات تماس
  • 021***** - 021582*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108236820618734
در دسترس نیست

ثبت برند مواد غذایی

کد: 140108236820618734

، تهران , (اخبار رسمی): تمام موجودات زنده با غذا و آب قادر به ادامه حیات هستند، به همین دلیل از دیرباز تاکنون مواد غذایی همواره مورد توجه بشر بوده است. امروزه ثبت برند مواد غذایی یکی دیگر از پر متقاضی ترین برند های درخواستی اشخاص حقیقی و حقوقی به شمار می رود.

ثبت برند مواد غذایی
ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی

تمام موجودات زنده با غذا و آب قادر به ادامه حیات هستند، به همین دلیل از دیرباز تاکنون مواد غذایی همواره مورد توجه بشر بوده است. امروزه ثبت برند مواد غذایی یکی دیگر از پر متقاضی ترین برند های درخواستی اشخاص حقیقی و حقوقی به شمار می رود.

روز به روز به تعداد کسانی که می خواهند ثبت برند مواد غذایی انجام دهند افزوده می شود . لذا ما تصمیم گرفتیم تا درباره نحوه ثبت برند مواد غذایی و مدارک لازم برای انجام آن را برای شما عزیزان قرار دهیم.

در مبحث طبقه بندی برند گفتیم که هر فردی بخواهد برندی را ثبت کند باید در یکی از طبقات برند بین المللی آن را به ثبت برساند. از آنجا که گستره مواد غذایی وسیع است لذا در چند طبقه امکان ثبت برند مواد غذایی وجود دارد.

در ادامه این طبقات را با جزییات آن ذکر خواهیم کرد و شما می توانید با توجه به محصول موردنظرتان و مجوز فعالیت خود برند خود را در یکی از این طبقات به ثبت برسانید.

ثبت برند مواد غذایی و همچنین بسته بندی، انبار و حمل و نقل شامل طبقات 29، 30، 31، 32، 39 و 43 می شود. بنابراین نشان می دهد که ثبت برند مواد غذایی با دشواری و پیچیدگی های زیادی همره است.

طبقات برند مواد غذایی

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، ثبت برند مواد غذایی در چند طبقه شامل طبقات 29، 30، 31، 32، 39 و 43 امکانپذیر است که در ادامه محصولات موجود در این 6 طبقه را با یکدیگر بررسی می کنیم:

طبقه ۲۹- طبقه برند گوشت و کنسرو

ثبت برند گوشت و کنسرو به طور کلی شامل: گوشت، ماهی، مرغ ، عصاره گوشت، گوشت منجمد، میوه های خشک شده و پخته شده و سبزیجات، ژله ، مربا ، کمپوت، تخم مرغ و شیر، پنیر، کره، ماست و دیگر محصولات شیر، روغن و چربی برای مواد  غذایی است.

طبقه۳۰- طبقه برند مواد خوراکی و نان:

ثبت برند مواد خوراکی و نان شامل موادی همچون: قهوه ، چای ، کاکائو و قهوه مصنوعی، برنج, پاستا و رشته فرنگی، تاپیواس و سگو ؛ آرد و آماده سازی ساخته شده از غلات و حبوبات; نان, شیرینی، شکلات بستنی,،مروارید ها و یخ خوراکیف شکر ، عسل ، پتکا مخمر، پودر پخت، نمک،ادویه، گیاهان کنسرو شده، سرکه ، سس و دیگر چاشنی ها می باشد.

طبقه۳۱- ثبت برند محصولات کشاورزی :

طبقه ۳۱ برند مربوط است به محصولات کشاورزی خام و فرآوری نشده ، استخرهای باغبانی و محصولات جنگلداری، غلات و دانه های خام و فرآوری نشده ، میوه ها و سبزیجات تازه، گیاهان تازه، گیاهان و گل های طبیعی، پیاز ، نهال و بذر برای کاشت، حیوانات زنده، مواد غذایی و آشامیدنی برای حیوانات و مالت می باشد.

طبقه۳۲- ثبت برند نوشیدنی :

ثبت برند نوشیدنی ها شامل : آبجو نوشیدنی های غیرالکلی، معدنی و آب، نوشیدنی های میوه و آب میوه ها، شربت و دیگر فراورده های غیر الکلی برای ساخت نوشیدنی می باشد.

طبقه۳۹- ثبت برند حمل و نقل :

طبقه ۳۹ برند شامل خدماتی است که عمدتا برای حمل و نقل مردم ، حیوانات و یا کالا از یک مکان به مکان دیگری توسط راه آهن ، جاده ، آب ، هوا و یا خط لوله می باشد و در کل شامل خدماتی است که لزوما با حمل و نقل مانند متصل ، و همچنین ذخیره سازی کالا در هر نوع از امکانات ذخیره سازی ، انبارها و یا دیگر انواع ساختمان برای حفظ و یا حفاظت از آنها انجام می گیرد.

طبقه۴۳-ثبت برند هتل و پانسیون :

طبقه ۴۳ ثبت برند شامل خدمات ارائه شده توسط افراد و یا موسسات است که هدف آن آماده سازی غذا و نوشیدنی برای مصرف و خدمات ارائه شده برای به دست آوردن تخت است و هیئت مدیره در هتل ها ، خانه های شبانه روزی و یا سایر موسسات ارائه مسکن موقت را شامل می شود.

مراحل ثبت برند مواد غذایی :

1- همواره به یاد داشته باشید که پیش از انجام هرگونه اقدامی باید استعلام بگیرید. زیرا اگر کسی قبل از شما برندی مانند شما و یا شبیه به برند شما در همان طبقه مورد نظر شما ثبت کرده باشید امکان ثبت برند مورد نظر خود را ندارید.

2- پس از استعلام برند مورد نظر و احراز قابل ثبت بودن آن، بایستی مدارک مورد نیاز را آماده کنید. در ادامه این مطلب به ذکر مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی می پردازیم.

3- مرحله بعدی ثبت اظهارنامه برند مورد نظر در سامانه اداره علامت است.

4- پس از تکمیل و ارسال اینترنتی اظهارنامه ثبت برند مواد غذایی مورد نظر شما، پرونده در نوبت بررسی کارشناسان (3 کارشناس) و در نهایت رئیس اداره ثبت علامت تجاری قرار می گیرد. چنانچه ثبت برند مورد نظر شما از نظر همگی این افراد بلامانع تشخیص داده شود، این موضوع در سامانه به اطلاع شما خواهد رسید.

سپس برای تشکیل پرونده فیزیکی برند مورد نظرتان بایستی به اداره مالکیت معنوی مراجعه نموده و اقدام به پرداخت هزینه روزنامه رسمی ثبت علامت و همچنین پرداخت هزینه حق الثبت علامت تجاری نمایید.

لازم به ذکر است که بایستی بار دیگر، 30 روز پس از انتشار روزنامه رسمی نوبت اول، به منظور پرداخت هزینه نوبت دوم روزنامه رسمی به این اداره رجوع  کنید.

5- در آخر پس از انتشار نوبت دوم روزنامه رسمی باید مجددا برای دریافت گواهی نامه ثبت برند خود به اداره مذکور مراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی :

باتوجه به اینکه شخصی که قصد ثبت برند مواد غذایی دارد شخص حقیقی است یا شخص حقوقی، لذا مدارک لازم برای ثبت برند متفاوت خواهد بود.

الف) مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شخص حقیقی:

۱- کپی برابر اصل مدارک هویتی شخص متقاضی

۲- کپی برابر اصل کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند

۳- کپی برابر اصل مجوز فعالیت

۴- ده نمونه از برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر

ب) مدارک لازم برای ثبت برند شخص حقوقی:

۱- کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت

۲- کپی آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت

۳- کپی برابر مدارک هویتی تمام افراد دارای حق امضا

۴- کپی برابر اصل مجوز فعالیت ( جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری و … )

۵- کپی برابر اصل کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن برند

۶- ده نمونه از برند در ابعاد ۶ در ۶ سانتی متر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی بازرگان

موسسه حقوقی بازرگان آماده ارائه خدمات ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و اخذ کارت بازرگانی به مردم عزیز ایران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021***** - 021582*****
[نمایش اطلاعات]