کد: 140201297243516157
در دسترس نیست

سنسور خازنی

سنسور خازنی

کد: 140201297243516157

، تبریز , (اخبار رسمی): سنسورهای خازنی فرانگار تبریز به سه دسته زیر تقسیم می شوند: سنسورهای خازنی نامور این سنسور عملگردی مشابه القایی دارد در برعکس بودن منحنی می باشد.

انواع سنسور خازنی فرانگار

سنسور خازنی

سنسور خازنی ، سنسورهای بدون تماس هستند که قادر به آشکارسازی اجسام فلزی و غیر فلزی (مانند جامدات، مایعات ، مواد پودری و ...)هستند . این سنسورها از نظر خروجی در سه نوع مختلف نامور، سویچ های دیجیتال و آنالوگ تولید می شوند.مزایای استفاده از سنسورهای خازنی fi avp

آشکار سازی همه نوع اجسام فلزی و غیر فلزی

کنتاکت الکتریکی ( بدون نویزهای مزاحم هنگام سویچینگ )

سرعت سویچ بالا نسبت به کنتاکت مکانیکی

دارای نشاندهنده LED

دارای پتانسیومتر برای تنظیم فاصله حساسیت

- قطعه استاندارد این قطعه، ورق مربعی از جنس فولاد Fe360 میباشد که ضخامت آن =1mm=d و عرض آن برابر با قطر هر سنسور و یا 3Sn است. - فاصله عملکرد(S) فاصله عملکرد ، فاصله ای است که در صورت نزدیک شدن یک جسم به قسمت حساس سنسور و در محور مناسب باعث تغییر حالت خروجی می شود. - فاصله عملکرد نامی (Sn) عبارت است از فاصله ای قراردادی که نشان دهنده عملکرد سنسور است و شامل تغییرات فاصله به ازای تغییرات ولتاژ و یا درجه حرارت محیط ناست. - فاصله عملکرد مفید (SU) عبارت است از فاصله سوئیچینگ مجاز یک سنسور به ازای شرایط مجاز ولتاژ و دمای محیط 0.72Sn<Su<1.325Sn - فاصله عملکرد مطمئن (SA) عبارت است از فاصله عملکرد تضمین شده در ولتاژ و دمای مشخص. (0<Sa<0.72Sn ) - ضرایب تصحیح از آنجا که فاصله عملکرد نامی بر اساس قطعه استاندارد فلزی مشخص شده است لذا فاصله سوئیچینگ برای مواد متفاوت که دارای پرمیتیویته متفاوت می باشند باید از طریق ضریبی به نام ضریب تصحیح ، اصلاح شود. تاثیر شرایط محیطی بر روی سنسورهای خازنی تاثیر حرارت : سنسورهای خازنی شرکت  فرانگار تبریز در رنج کاری منفی 25 الی 70 درجه سانتیگرارد عملکرد ایمنی خواهند داشت و خروج از این ناحیه باعث عدم پایداری خروجی سنسور خواهد شد. هر گاه قطعه ای دارای اتصال زمین باشد و بعنوان هدف بکار رود، فاصله سوئیچینک اندکی بیشتر از حالت بدون اتصال به زمین خواهد تاثیر رطوبت، گرد و غبار و ... : بود. با استفاده از پتانسیومتر تنظیم می توان این تغییرات را اصلاح کرد . تاثیر رطوبت و گردوغبار سنسورهای خازنی به رطوبت ، گرد و غبار و غیره حساس هستند و این عوامل می تواند فاصله سوئیچینگ سنسور را تغییر دهند. برای جبران اثر این عوامل نامطلوب ، از الکترود جبران ساز در قسمت هد سنسور استفاده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید