اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14020403734877468
در دسترس نیست

به مناسبت هفته قوه قضاییه:

برپایی غرفه ستاد دیه در مصلای نماز جمعه شهر کرج

کد: 14020403734877468

، کرج , (اخبار رسمی): همزمان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، ستاد دیه استان البرز، همگام با سایر دستگاه های زیرمجموعه این قوه، در محل برگزاری نماز جمعه شهر کرج ، مبادرت به برپایی غرفه و ارائه مشاوره به بازدیدکنندگان نمود.

برپایی غرفه ستاد دیه در مصلای نماز جمعه شهر کرج
غرفه ستاد دیه استان البرز در محوطه مصلی نماز جمعه کرج- بالا چپ: حجت السلام همدانی، امام جمعه کرج

بحث احیاء حقوق عامه را باید جدی گرفت و گزارش کارهای انجام‌شده مرتب و مفصل به مردم داده شود. نقش دستگاه قضا در تحقق شعار سال جدی است.

گفتنی است آیت‌الله حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، ضمن قدردانی از اقدامات و نوآوری‌های دستگاه قضایی استان البرز، به  گزارش بیانات آماری، اطلاعاتی و اقداماتی دکتر فاضلی، رئیس دستگاه قضایی استان، در قبل از خطبه ها، اشاره کرد و افزود:  برنامه‌های تحولی که در طول این مدت در سطح استان برقرار بوده ، آن‌ها را قطعاً تبیین کردند برای شما. از نوآوری‌هایی که در این استان انجام و شروع شد و در کشور ادامه پیدا کرد تقدیر و تشکر می‌کنیم که در زمان تصدی ایشان و در مجموعه همکاران ایشان انجام شد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه وقتی ارزیابی می‌کنیم باید کلی ارزیابی کرد و بعد انتظارات را هم باید در نظر داشت، گفت: انتظارات مردم از دستگاه قضا را باید توجه کرد و اهمیت داد. همه باید اهمیت بدهند به‌خصوص عزیزان در کلان و در استان مجموعه دادگستری باید اهمیت بدهند به این موضوع که برقراری عدالت و رفتار بر اساس عدالت خواست اصلی است.

وی در ادامه تصریح کرد: الآن دستگاه قضا بر اساس سند تحول که حتماً باید بروز رسانی شود در مسیر تحولات گسترده قرار گرفته و کارهای فراوان و اقدامات تحولی زیادی انجام داده‌، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر امیدآفرین بوده سرمایه اجتماعی نظام را بیشتر می‌کند. دستگاه قضائی برای خلأهای قانونی که دارد باید با مجلس تعامل بیشتر و در وضع قوانین بیشتر و رهگشا تلاش مضاعف داشته باشد. بحث احیاء حقوق عامه را باید جدی گرفت و گزارش کارهای انجام‌شده مرتب و مفصل به مردم داده شود. نقش دستگاه قضا در تحقق شعار سال جدی است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با قاضی بداخلاق و بددهن و متکبر به‌شدت برخورد شود چراکه بعضی از قضات ما بسیار بداخلاق هستند، اظهار داشت: چه کسی گفته قاضی باید بداخلاق باشد! قاضی باید اقتدار داشته باشد و جدی باشد اما بداخلاقی نباید بکند. تکریم باید بکند ارباب‌رجوع را، راحتی متهم را هم باید ملاحظه داشته باشد. این‌طور نیست که در مسند و محکمه که نشست بتواند هر طور دلش خواست صحبت کند.

وی بابیان اینکه بعضی از این پرخاشگری‌ها و بعد عمل کردن‌ها و بددهنی‌ها قاضی را از عدالت می‌اندازد، گفت: قاضی باید عادل باشد و بداخلاقی او را از عدالت می‌اندازد. لذا باید ریاست محترم با این قصه به‌شدت برخورد کند. من به خود آقای اژه‌ای هم عرض کردم و ایشان هم گفتند که در دستور کارمان داریم. برخورد این نوع قضات با مردم دستگاه قضا را نابود و خراب می‌کند و شیرینی حکم عادلانه را از بین می‌برد و مردم را ناامید می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد دیه البرز

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۷۸ به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد، تشکیل شد. مسئول روابط عمومی: حجت خباز 32745606-026 تلفکس : 32740736-026 نشانی : کرج - بلوار دانش آموز - ساختمان الوند - طبقه 5- ستاد دیه استان البرز Http://WWW.ALBORZIPRO.IR سامانه دریافت و ارسال پیامک: 50002060222333 پست الکترونیک: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون