کد: 140204087358316157
در دسترس نیست

کاربرد سنسور نوری

کاربرد سنسور نوری

کد: 140204087358316157

، تبریز , (اخبار رسمی): کاربرد سنسورهای نوری فرانگار در صنعت

کاربرد سنسور نوری
کاربرد سنسور نوری فرانگار تبریز

سنسورهای نوری فرانگار

کاربرد سنسور نوری

سنسورهای نوری از المان­های تشعشع کننده نور با نام فرستنده (Emitter) و گیرنده این امواج (Receiver) تشکیل شده است. امواج نوری انتشاریافته توسط فرستنده، به­ طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط گیرنده دریافت شده و پس از تقویت در خروجی ظاهر می ­شود.

امواج در سنسورهای نوری به صورت­ مرئی (قرمز) ، نامرئی(مادون­ قرمز) و یا لیزری مورد استفاده قرار می­ گیرد.

1)سنسور نوری یک­طرفه (Opto-Electronic Diffuse Sensor )

در این نوع از سنسورهای نوری ، فرستنده و گیرنده یک عدد سنسور است. امواج نوری ساطع شده از سمت فرستنده، در خط مستقیم و به­ موازات محور سنسور پخش می­ شود.

در صورت عدم قرارگیری جسم در مقابل این امواج ، نوری به گیرنده نمی ­رسد و هنگامی که جسم در مسیر این امواج قرار گیرد امواج نوری منعکس شده و توسط گیرنده شناسایی می ­شود.

اگر شدت امواج منعکس شده به اندازه کافی باشد خروجی سنسور فعال شده  و نشان خواهد داد که جسمی در مقابل سنسور قرار گرفته است.

فاصله سوئیچینگ این نوع از سنسورها شدیدا تابع رنگ جسم ، شرایط سطح جسم(صیقلی ، ناهموار و …) و میزان انعکاس نور از سطح جسم می­ باشد.

2)سنسور نوری دوطرفه(Opto-Electronic Through-Beam Sensor)

در این نوع از سنسورهای نوری ، یک عدد فرستنده و یک عدد گیرنده وجود دارد . موقعیت قرار گیری فرستنده و گیرنده نیز در مقابل یکدیگر است و زمانی که جسمی در مقابل این دو قرارگیرد تشخیص داده خواهد شد.

3)سنسور نوری رفلکتوری(Opto-Electronic Reto-Reflective Sensor)

در این نوع از سنسورهای نوری نیز ، فرستنده و گیرنده یک عدد سنسور است. امواج نوری فرستنده توسط یک عدد رفلکتور به گیرنده می ­رسد. هرگاه جسمی مابین سنسور و رفلکتور قرار گیرد، سنسور وجود آن را حس خواهد کرد.
سنسورهای نوری رفلکتوری در مقابل اجسام براق و آینه ایجاد خطار می نمایند.

4)سنسور نوری رفلکتوری پلاریزه(Opto-Electronic Polarised Retro-Reflective Sensor)

این نوع از سنسورها مشابه سنسورهای نوری رفلکتوری عادی می­ باشند ، با این تفاوت که در این نوع از سنسورهای نوری از فیلترهای پلاریزه کننده جهت رفع ایراد در هنگام حضور اجسام شفاف، استفاده می­ شود.

5)سنسورهای نوری با اثر حذف زمینه(Opto-Electronic Background Suppression Sensor)

در این نوع از سنسورهای نوری ، فرستنده و گیرنده در یک بدنه قرار می­ گیرند. در برخی از مدل­ها از دو گیرنده و در برخی دیگر ، از المان­های نوری خطی استفاده شده است.

منبع : https://farasense.ir/application-of-optical-sensor/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید