اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204107360312957
در دسترس نیست

معرفی سبک های یادگیری زبان انگلیسی

کد: 140204107360312957

، تهران , (اخبار رسمی): جهت آشنایی با سبک‌های مختلف یادگیری زبان انگلیسی، با ما همراه شوید. هر فرد بر اساس پیشینه‌ی تحصیلی، فرهنگی و ویژگی‌های شخصیتی، ترجیحات مختلفی در روش‌های یادگیری دارد که می‌تواند باعث شود که یک روش یادگیری برای یک فرد مؤثر باشد، اما برای فرد دیگر نتیجه‌ی مطلوب را به همراه نداشته باشد.

معرفی سبک های یادگیری زبان انگلیسی
معرفی سبک های یادگیری زبان انگلیسی

محققین رشته زبان‌شناسی سبک‌های یادگیری زبان را به روش‌های مختلفی دسته‌بندی کرده‌اند. برای مثال، برخی سبک‌های یادگیری را به چهار نوع دیداری، حسی، حرکتی و شنیداری تقسیم‌بندی می‌کنند. همچنین، برخی دیگر سبک‌های یادگیری شناختی را بر اساس وابستگی به زمینه و مستقل از زمینه تمایز می‌دهند و برخی دیگر تمرکز خود را بر تفاوت‌های شخصیتی قرار داده‌اند تا سبک‌های یادگیری را براساس آن‌ها دسته‌بندی کنند.

معرفی سبک های مختلف یادگیری زبان

  • زبان آموزان visual یا دیداری/ بصری معمولا از خواندن لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند لغاتی که یاد می‌گیرند را ببینند. آن‌ها همچنین یادگیری از طریق نگاه کردن به تصاویر و فلش کارت را دوست دارند.
  • زبان آموزان auditory یا شنیداری ترجیح می‌دهند از طریق شنیدن و گوش دادن یاد بگیرند. آنها از مکالمه و برقراری ارتباط با سایرین لذت می‌برند. آنها نیازی به دیدن لغات به صورت کتبی ندارند.
  • زبان آموزان tactile یا حسی با لمس کردن و دستکاری کردن اشیا یاد می‌گیرند.
  • زبان آموزان kinesthetic یا حرکتی از حرکت لذت می‌برند و نمی‌توانند مدت زمان طولانی پشت میز و روی صندلی بنشینند.
  • زبان آموزان field independent که به آنها آنالتیک یا تجریه و تحلیل کننده نیز گفته می‌شود، ترجیح می‌دهند بر روی جزئیات زبان از جمله قواعد گرامری تمرکز کرده و از تجزیه کردن بخشهای کلمات و جملات لذت می‌برند. آنها گاهی از دیدن تصویر کلی ناتوان هستند چرا که توجهشان معطوف به جزئیات است.
  • زبان آموزان field dependent که به آنها کلی نگر نیز گفته می‌شود، بر روی تصویر کلی تمرکز می‌کنند و به جزئیات اهمیت چندانی نمی‌‌دهند. به عنوان مثال آنها بیشتر علاقه دارند منظور خود را برسانند بدون آنکه به درست بودن جملات از لحاظ گرامری اهمیتی بدهند.
  • زبان آموزان reflective یا متفکر ترجیح می‌دهند در مورد زبان فکر کرده و مفهوم را بدون هیچ ایراد و اشکالی منتقل نمایند. آنها معمولا بسیار کم اشتباه هستند چرا که مدت زمان‌ زیادی را صرف جمله سازی می‌کنند.
  • زبان آموزان impulsive با زبان ریسک می‌کنند. برای آنها روان صحبت کردن مهمتر از صحیح صحبت کردن است، بنابراین این گروه از افراد پراشتباه هستند.

دانستن این اطلاعات چه نقشی در یادگیری زبان انگلیسی دارد؟

شاید از خود بپرسید که دانستن این اطلاعات چه نقشی در یادگیری زبان انگلیسی دارد؟ در ابتدا، برای یادگیری زبان انگلیسی، شما نیاز دارید تا خود را در یک یا چند دسته از سبک‌های یادگیری قرار دهید. بیشتر افراد مشکلی در تشخیص سبک یادگیری خود ندارند، اما ممکن است آن را وابسته به نوع وظیفه یا موقعیت بدانند. از طرفی، انجام تست‌های استاندارد موجود در این زمینه می‌تواند در روشن شدن موضوع کمک کند.

آگاهی در خصوص سبک یادگیری خود می‌تواند دلایل اینکه چرا یادگیری برخی از جنبه‌های زبان انگلیسی برای شما آسانتر بوده و از آنها لذت بیشتری می‌برید را برای شما توضیح دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک زبان‌آموز اندیشه‌گر هستید، شرکت در فعالیت‌هایی که نیاز به حرف زدن فی البداهه بدون توجه به صحیح بودن گرامر دارد، برای شما لذت‌بخش نخواهد بود. در عوض، از یادگیری ریشه کلمات و انجام تمرین‌های گرامری بسیار لذت خواهید برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش