اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140206117462319216
در دسترس نیست

نکات مهم در فرآیند چاپ کارت پرسنلی پی وی سی

کد: 140206117462319216

، تهران , (اخبار رسمی): اولین قدم در فرایند چاپ کارت پرسنلی PVC مشخص کردن نوع و تعداد کارت است چون در انتخاب روش چاپ و پرینتر مناسب موثر است.

نکات مهم در فرآیند چاپ کارت پرسنلی پی وی سی
نکات مهم در فرآیند چاپ کارت پرسنلی پی وی سی

چاپ کارت پرسنلی، برای استفاده در یک مجموعه یا سازمان جهت شناسایی کارمندان انجام می‌شود. این کارت علاوه بر اینکه به عنوان کارت شناسایی مورد استفاده قرار می گیرد، می‌تواند به عنوان کارت کنترل تردد نیز به کار گرفته شود. طراحی کارت شناسایی سازمانی با توجه به نوع حرفه آن‌ها انجام می‌شود. بنابراین می‌توان ادعا کرد که کارت شناسایی سازمانی به مراتب مهم‌تر و کاربردی‌تر از سایر مدل کارت‌هاست. چاپ کارت پرسنلی با توجه به کاربردهای مختلف آن برای سازمان از مسائلی است که باید برای آن اهمیتی زیادی قائل شد، از آنجایی که کارت های پرسنلی در طول روز به دفعات مکرر استفاده می شوند، بنابراین باید مقاوم باشند و چاپ باکیفیتی داشته باشند تا هزینه چاپ مجدد را به سازمان تحمیل نکنند. در نتیجه می توان گفت که فرآیند طراحی و چاپ کارت پرسنلی تأثیر بسیار مهمی در نتیجه کار آن دارد. پس بهتر است در چاپ آن ها نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا کارت های شما اثرگذاری بیشتری داشته باشند. در این مقاله مهمترین نکاتی که در زمان چاپ کارت پرسنلی باید رعایت کنیم را بیان می نماییم، پس پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

چاپ کارت پرسنلی PVC ساده یا هوشمند؟

اولین قدم در فرایند چاپ کارت پرسنلی PVC مشخص کردن نوع و تعداد کارت است چون در انتخاب روش چاپ و پرینتر مناسب موثر است. امکان چاپ دو نوع کارت پرسنلی پی وی سی وجود دارد.

  • چاپ کارت پرسنلی ساده: این کارت‌ها هیچ گونه ویژگی هوشمندی ندارند و صرفا یک کارت پلاستیکی با طول عمر بالا هستند. اطلاعات چاپ شده بر روی سطح این کارت‌ها به عنوان مدرک اصلی استفاده از آن ها شناخته می‌شود و چاپ آنها بسیار راحت است.
  • چاپ کارت پرسنلی هوشمند: این نوع کارت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات قابل خواندن را دارد. کارت مایفر 1K، کارت مایفر 4K، کارت دسفایر، کارت مگنت، کارت R/O 125K از رایج ترین این کارت ها هستند. کارت مایفر اصلی‌ترین کارت‌های استفاده شده برای کارت پرسنلی هوشمند به شمار می‌روند. این کارت‌ها دارای یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی یک یا چهار کیلو بایت اطلاعات هستند که در عملکرد آن‌ها نقش مثبتی دارد. کارت پی وی سی مغناطیسی یا مگنت نیز دارای یک نوار مغناطیسی است که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد و برای کارت‌هایی مناسب است که امکان ذخیره سازی چندین نوع اطلاعات در آن‌ها فراهم باشد.

طراحی کارت پرسنلی

مهمترین قدم برای چاپ کارت پرسنلی؛ انتخاب طرح کارت و نوع چاپ است. طراحی کارت پرسنلی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی کارت پرسنلی کارآمد و چشم‌گیر، شما باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. نحوه چیدن لوگو و یا متن در کارت بسیار حائز اهمیت است. باید مشخص گردد که چه نوع کارتی مد نظرتان است و تعداد کارت و همچنین چاپ کارت به صورت تک رو و یا به صورت دو رو است. بهترین نرم افزاری که می‌توان برای طراحی کارت پرسنلی به کار برد، فتوشاپ است. در این مرحله باید بدانید که طراحی در چه ابعادی انجام می گیرد؛ ابعاد استاندارد برای طراحی کارت پر وی سی سایز ۸9 در ۵7 میلی‌متر است. مد رنگی طرح کارت پرسنلی RGB تنظیم شود و رزولوشن باید روی 300dpi قرار داده شود. اطلاعات و المان ها از اطراف کارت 4 میلی متر فاصله داشته باشند تا در هنگام برش از بین نروند.

چاپ اطلاعات مهم در کارت پرسنلی PVC

کارت پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها بسته به رنگ سازمانی آن‌ها متفاوت است ولی معمولا شامل اطلاعات یکسانی است که به شرح ذیر هستند که بر اساس نیاز هر مجموعه باید روی کارت درج شوند.

  • نام و نام خانوادگی
  • عکس پرسنلی
  • شماره عضویت
  • سمت فرد در سازمان
  • لوگوی سازمان یا شرکت
  • آدرس سایت و ایمیل شرکت
  • بارکد
  • تاریخ صدور
  • تاریخ اعتبار و …

انتخاب تکنیک چاپ کارت پرسنلی PVC

یکی از مراحل مهم در چاپ کارت پرسنلی پی ‌وی ‌سی انتخاب تکنولوژی چاپ است. یکی از بهترین متدهای روز دنیا چاپ دیجیتال است. معمولا چاپ کارت پرسنلی فوری و در تیراژ پایین به این روش و توسط دستگاه‌های دیجیتال رومیزی انجام می‌شود. هزینه چاپ دیجیتال بالا است. نوع دیگری از چاپ نیز وجود دارد به نام چاپ افست که این نوع چاپ برای تیراژ پایین، در چاپخانه و با دستگاه های صنعتی انجام می‌شود که کیفیت چاپ بسیار بالا و ماندگاری چاپ بالایی دارد و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر است.

انتخاب نوع پرینتر جهت چاپ کارت پرسنلی PVC

یکی از مهمترین مسائل در مورد چاپ کارت پرسنلی پی ‌وی ‌سی، انتخاب چاپگر کارت است. با توجه به نوع کارت انتخابی برای چاپ کارت پرسنلی و تیراژ چاپ می توان از پرینترها و روش‌های متفاوتی برای چاپ استفاده کرد. دستگاهی که برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می شود پرینتر کارت است. پرینتر کارت های رومیزی، قابل استفاده در سازمان ها و شرکت ها است. این پرینترها با استفاده از مواد مصرفی که ریبون نام دارد می توانند کارت ها را تک رنگ و یا در هر رنگی چاپ نمایند. پرینتر هایتی، پرینتر مجیکارد و پرینتر اولیس از جمله پرینتر کارت های معروف و موجود در بازار هستند که می توان متناسب با نیاز هر یک از آن ها را برگزید. برای چاپ کارت پرسنلی PVC معمولا، از پرینترهای با تکنولوژی غیرمستقیم استفاده می‌شود. این چاپگرها از کیفیت بسیار بالای چاپ و همچنین ماندگاری چاپ بالایی برخوردار هستند. چاپ کارت در چاپگرهای غیرمستقیم به صورت لبه به لبه با ماندگاری در حدود ۴ الی ۵ سال انجام می ‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]