اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303097928519050
در دسترس نیست

بهترین زمینه های شغلی در کرج

بهترین زمینه های شغلی در کرج

کد: 140303097928519050

، (اخبار رسمی): استخدام در کرج در بهترین عناوین شغلی با بیمه تکمیلی کاریابی ملی کار

بهترین زمینه های شغلی در کرج
استخدام در کرج کاریابی ملی کار

استخدام در کرج با بیمه تکمیلی کاریابی ملی کار

بهترین زمینه های شغلی در کرج

عمده‌ترین بخش‌های استخدام در کرج شامل انواع صنایع است و بخش صنعتی تنها بخشی از بازار کار این کلان‌شهر است.

کشاورزی

استان کرج نسبت به سطح کشاورزی کل کشور محصول بیشتری برداشت می‌کند و این یکی از شاخصه‌های استان است. این منطقه سالانه بیش از ۱٫۹ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند که بخشی از سبد غذایی جوامع محلی را تأمین می‌کند.

رتبه دوم گندم، جو و پنبه از نظر مساحت نشان از پتانسیل بالا و موقعیت مطلوب این منطقه و نتایج این شهرداری دارد. از سایر محصولات تولید شده در این شهرستان به گل لاله، توت‌فرنگی، خربزه، قارچ خوراکی و شلیل اشاره کرد. این منطقه به‌غیراز کشاورزی در صنعت دام و طیور نیز بسیار فعال است که انواع متخصصان و غیرمتخصصان را به خود جذب می‌کند.

استخدام در کرج در حوزه صنعت

صنعت یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر کرج میباشد که مهمترین و برجسته‌ترین موقعیت‌های شغلی مرتبط با صنایع مختلف در این بخش خواهد بود.

شهرک صنعتی اشتهارد با دارابودن ۵۲۵ واحد صنعتی فعال و شناخته شده معاف از مالیات و عوارض، یکی از بهترین مناطق صنعتی برای سرمایه‌گذاری است و دارای بناهای معروف بسیاری از جمله ارکیده الوان، دروگر، کاشی و سرامیک زاگرس و صدها ویلا می‌باشد. از دیگر شهرک‌های صنعتی این استان:

شهرک صنعتی سیمین دشت با ۱۷۰ واحد صنعتی فعال

شهرک صنعتی هشتگرد با ۱۵۰ واحد صنعتی فعال

منطقه صنعتی بهارستان با ۱۱۹ واحد صنعتی فعال

منطقه صنعتی ساپار با ۱۳۰ واحد فعال در حوالی نظرآباد.

و...

معدن

کرج مرکز استان کرج یکی از غنی‌ترین شهرهای معدنی ایران است. رشته‌کوه‌های کرج حاوی برخی از مهم‌ترین ذخایر معدنی کشور است که برخی از آن‌ها منحصر به منطقه هستند و در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شوند. از مهم‌ترین معادن این منطقه می‌توان به معادن زغال‌ سنگ، معادن شن و ماسه اشاره کرد. معدن زغال‌ سنگ قاجاری، قدیمی‌ترین معدن زغال‌ سنگ ایران نیز در این منطقه قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین صنایع این منطقه مربوط به معدن است و کارشناسان و مهندسان زیادی در این صنعت مشغول هستند تا بهترین مشاغل را در کرج به دست آورند.

گردشگری و خدمات

کرج با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر پتانسیل بالایی برای هر نوع کسب‌وکار خدماتی دارد. این شهر با وجودداشتن برخی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری، شاید یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ایران باشد. اما به دلیل عدم علاقه به این بخش، اشتغال مناسبی در بخش گردشگری ایجاد نشد.

انواع مراکز بهداشتی، پرورش دام سبک، مؤسسات دامداری مانند تولید مرغ و تخم‌مرغ، واحدهای دامداری مانند دام سنگین مانند اسب و شتر و یا انواع کارهای فنی از قبیل تعمیرات مختلف یا نصب دوربین و نجاری و.... مشاغل ضروری آنها در این شهر بزرگ هستند.

وضعیت بیکاری در استان کرج

اشتغال و بیکاری یکی از مهم‌ترین موضوع‌های اساسی و اقتصادی هر کشور است، شخص بیکار به کسی گفته می‌شود که از سن ۱۵ تا ۶۵ سالی به دنبال کار باشد؛ اما شغل و منبع درآمدی پیدا نکند. یکی از مهم‌ترین دلایل بیکاری افزایش جمعیت و کمبود کارگر و عدم سیاست‌های مناسب از سوی دولت و خانواده است.

استان کرج به دلیل مهاجرت‌پذیری بالایی که از اقوام مختلف دارد لقب» ایران کوچک« گرفته است، در سال ۱۳۸۹ با مساحت ۵۸۰۰ کیلومتر به‌عنوان سی و یکمین استان ایران شناخته شد. سالانه ۸۰ هزار نفر از اقوام مختلف به جمعیت این استان اضافه می‌شود و کرج مرکز این استان استانی است که بیشترین مهاجر را در بین سایر استان‌ها و شهرستان‌ها دارد.

درحالی‌که استان کرج دارای فرصت‌های مناسبی برای اشتغال می‌باشد؛ اما دلایل مختلفی در ایجاد بیکاری تأثیرگذار است.

استاندار کرج در نشست‌های مختلف در خصوص ایجاد اشتغال و تلاش برای تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری به‌عنوان یکی از اهداف و برنامه‌های مهم مجتمع اداری کشور صحبت کرد و او حتی گفت که امیدوار است تا پایان امسال به آن برسد.

با وجود فرصت‌های شغلی فراوان، نرخ بیکاری در این شهر بسیار بیشتر از بسیاری از شهرهای بزرگ ایران است، زیرا اکثر ساکنان کرج در سن کار هستند. بااین‌حال، انتظار می‌رود که رقابت شغلی در استان‌های کرج و کرج طی دهه آینده با عبور جمعیت فعلی از سن کار کاهش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099009*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام