کد: 140303127931425102
در دسترس نیست

تاریخچه مختصری از دوخت لباس و چرخ خیاطی

کد: 140303127931425102

، تهران , (اخبار رسمی): تاریخچه کوتاه و مختصری از دوخت لباس و پیداش چرخ خیاطی و تکامل آن در روزگار کنونی

تاریخچه مختصری از دوخت لباس و چرخ خیاطی
تاریخچه مختصری از دوخت لباس و چرخ خیاطی

تاریخ دوخت لباس:
خیاطی و  دوخت لباس تاریخ و سابقه‌ای طولانی و دارد و قدمت  آن به  دوران پارینه سنگی و حدود بیست هزار سال پیش بر می‌گردد، در آن زمان ها انسان‌های نخستین از سوزن‌های که با  استخوان و شاخ حیوانات ساخته شده بود و  نخ‌های که از روده حیوانات و الیاف گیاهی آماده شده بورند  استفاده می‌کردند.
بعد ها و با گذشت زمان، روش های دوخت و دوز لباس تکامل پیدا کردند  و به مرور از ابزارها، مواد و روش های جدیدی در این هنر استفاده شد. به طور مثال در مصر باستان، از کتان به عنوان یکی از ماده های اصلی برای آماده سازی لباس استفاده می کند لازم به ذکر است مصری‌های آن زمان در زمینه دوخت و دوز مهارت  بسیار بالایی داشتند. آنها از سوزن‌های برنزی و دستگاه‌های بافندگی دستی برای آماده سازی پوشاک و لباس های ظریف و نفیس و لوکس بهره می برند.
به عنوان مقالی دیگر  در روم باستان، آنها دستگاه‌های بافندگی پیشرفته‌تری نسبت به مصریان داشتند اما از روش ها و تکنیک های آنها نیز استفاده میکردند.
 در زمان قرون وسطی، خیاطی و دوخت لباس به یک حرفه تخصصی تبدیل شد به طوری که خیاط های ماهر لباس‌های اشراف و ثروتمندان را آماده و برای آنها می دوختند.
انقلاب صنعتی و صنعت لباس و پوشاک:
وقوع انقلاب صنعتی نقطه عطفی در کلیه صنایع و کارها بود و خیاطی و دوخت لباس هم از این امر مستثنی نبود.. اختراع و پیدایش  ماشین‌ ها جدید تولید پارچه و نخ، باعث افزایش چشمگیر تولید لباس و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده لباس گردید. در نتیجه طیف وسیع‌تری از مردم توانستد لباس‌هایی با کیفیت و تنوع بیشتری را استفاده کنند.

اختراع چرخ خیاطی:
یکی از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای که در تاریخ مد و فشن و لباس افتاده است اختراع اختراع چرخ خیاطی می باشد. در سال 1790 بود که  شخصی به نام چارلز اف. ونستال اولین طراح ساخت یک ماشین خیاطی را ارائه نمود. اما در سال 1830 اولین چرخ خیاطی توسط بارتلمی تیمونیر ساخته و آماده کار شد.
این اختراع با استقبال زیادی روبرو گردید به طوری که او به سرعت یک کارخانه پوشاک راه‌اندازی و از دستگاه‌های خود برای تولید یونیفرم مخصوص ارتش بهره برد.
اما مانند هر پدیده دیگری،  اختراع چرخ خیاطی با مخالفتهایی نیز روبرو شد و کارخانه تیمونیر توسط خیابان  به آتش کشیده شد.
این دستاوردها و اختراعات به طور ظرز قابل ملاحظه ای سرعت تولید لباس را افزایش داد و و در نتیجه باعث کاهش قیمت انواع مختلف لباس گردید. 
اگر علاقه مند به صنعت مد و فشن و دوخت لباس هستند پیشنهاد میشود یک چرخ خیاطی با تخفیف تهیه کرده و حرفه و شغل پر شود و جذابی برای خود بسازید
تاثیر چرخ خیاطی در دوران کنونی 
در روزگار کنونی، چرخ های خیاطی‌ در انواع مختلفی مانند خانگی، صنعتی و تخصصی در بازار موجود هستند. از چرخ خیاطی‌ خانگی برای استفاده شخصی و دوخت لباس‌های ساده و روزمره استفاده می شود، در حالی که چرخ خیاطی‌های صنعتی برای تولید انبوه لباس در کارخانجات و کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. از چرخ های  خیاطی‌ تخصصی برای انجام وظایف خاص، مانند گلدوزی، لحاف‌دوزی یا چرم‌دوزی، استفاده می شود.
همچنین در نظر داشته باشد دوخت لباس به عنوان یک سرگرمی در میان افراد مختلفی در سنین و  فرهنگ های متفاوت  رواج دارد و خیاطی و دوخت لباس یک  یک شغل پر درآمد  برای بسیاری از افراد در سراسر جهان  به حساب می آید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی فرصت

دیجی فرصت با بررسی مداوم و پیوسته فروشگاه های آنلاین فرصت های خرید یا تخفیف های که توسط آن فروشگاه های در مواقع خاص در نظر گرفته می شود را به اطلاع کاربران خود می رساند. کاربران میتوانند برای اطلاع از تخفیف دیجی کالا، تخفیف دیجی استایل، تخفیف جین وست و فروشگاه اینترنی معتبر به دیجی فرصت سر بزند. یکی دیگر از خدمات ما یافتن افت قیمت های و یا به عبارتی تخفیفات مخفی کالاهای موجود است. سیستم ما قیمت تمام اجناس فروشگاه های را به صورت روزانه استخراج کرده و افت قیمت ها را به کاربران اطلاع رسانی میکند.

منتشر شده در سرویس:

مد و لباس