کد: 140303167936025102
در دسترس نیست

تاریخچه کوتاهی از برنج

کد: 140303167936025102

، تهران , (اخبار رسمی): تاریخچه مختصر و کوتاهی از برنج و انواع آن. روشهای پخت برنج و معرفی تخفیف و خرید آنلاین انواع پلوپز های ایانی و خارجی.

تاریخچه کوتاهی از برنج
تاریخچه کوتاهی از برنج

برنج یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین منابع غذایی انسان است به طوری که غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت کره زمین می باشد. شواهد تاریخی و باستان شناسی حکایت از آن دارد که برنج وحشی در حدود 13000 سال پیش در دره ای در چین باستان یافت شده است. اهلی شدن برنج در حدود 9000 سال پیش در همان مناطق کشور چین اتفاق افتاده است و پس از آن به تدریج به سایر نقاط آسیا، خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آمریکا سرایت کرده است.

این ماده غذایی در طول تاریخ بشر نقش مهمی در فرهنگ جوامع و کشور های مختلف ایفا کرده است. برنج نه تنها یک منبع تغذیه ای مهم  است، بلکه در مراسم مذهبی و آداب و رسوم برخی از فرهنگ ها هم  نقشی مهم داشته است. در روزگار کنونی برنج  یک غذای اصلی برای بسیاری از مردم است و نقش مهمی در امنیت غذایی جهانی بر عهده دارد.

خاستگاه اولیه برنج:

منشا دقیق پیدایش برنج هنوز مشخص نیست، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اولین بار در قسمت های شرقی آسیا، به ویژه در چین و هند، کاشته می شده است.

شواهدی باستان شناسی وجود دارد که نشان دهنده وجود برنج در 9000 سال پیش در کشور است.

برنج راه خود را از چین به سایر نقاط آسیا، از جمله هند، آسیای جنوب شرقی و ژاپن گسترش داده است.

برنج از آسیای شرقی به سمت خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آمریکا راه یافته است.

اهمیت برنج در طول تاریخ بشر:

برنج به دلیل ارزش غذایی بالا و سازگاری و تطبیق با شرایط مختلف آب و هوایی، از زمان های قدیم منبع اصلی غذایی بسیار از افراد محسوب می شده است.

این ماده غذایی در بسیاری از فرهنگ ها و جوامع نقش مهمی در مراسم مذهبی و آداب و رسوم داشته است.

در روزگار کنونی هم برنج یک غذای اصلی در بسیاری از نقاط زمین است و نقش حیاتی در امنیت غذایی بسیاری از کشور های بازی  می کند.

روش های پخت و طبخ برنج:

روش های و تکنیک های مختلفی برای پخت برنج وجود دارد که هر کدام طعم و بافت منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه برخی از روش های رایج پخت برنج را نام میبریم

  • پخت کته: این روش به این صورت است که برنج را در آب جوشانده و سپس بخارپز کرده تا زمانی که نرم و قابل خوردن شود. برای پخت بهتر برنج کته استفاده از پلوپز یک گزینه عالی است. در بازار پلوپز های گوناگون با قیمت های مختلفی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. اگر قصد تهیه آن را دارید از تخفیف های متنوع پلوپز و خرید آنلاین آن غافل نشوید
  • پخت آبکشی: در این روش ابتدا برنج را در آب جوشانده و سپس آبکش می کنند کردن و میگذارند تا دم بکشد 
  • پخت دمپخت: این روش شامل پخت برنج در دیگ در بسته با مقدار کمی آب یا آبگوشت است.

انواع مختلف برنج:

صدها نوع برنج مختلف در زمین کشت میشود که هر کدام ویژگی ها و تشخیص های  منحصر به فردی از نظر طعم، بافت و عطر دارند.برخی از انواع محبوب برنج عبارتند از:

  • برنج باسمتی: این نوع برنج بلند و معطر است و اغلب در غذاهای هندی و خاورمیانه ای استفاده می شود.
  • برنج جاسمین:  برنجی سفید و معطر است و بیشتر در غذاهای تایلندی استفاده می شود.
  • برنج قهوه ای: این نوع برنج فرآوری نشده است به طوری که سبوس و مواد مغذی آن دست نخورده باقی مانده است.
  • برنج وحشی: این نوع برنج از گونه های برنج اهلی نشده تهیه می شود و طعم و بافت منحصر به فردی دارد.

برنج در ایران:

برنج در ایران از دوران باستان کشت می شده است و شواهدی باستان شناسی وجود دارد که نشان می دهد برنج حداقل 3000 سال پیش در ایران کشت و مصرف می شده است. هم اکنون برنج یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی ایران نقش مهمی در رژیم غذایی مردمان  ایفا می کند.

انواع مختلفی از برنج در ایران کشت می شود، از جمله برنج هاشمی، طارم و دم سیاه. برنج ایرانی به دلیل کیفیت بالا و عطر و طعمی که دارد در سراسر جهان مشهور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی فرصت

دیجی فرصت با بررسی مداوم و پیوسته فروشگاه های آنلاین فرصت های خرید یا تخفیف های که توسط آن فروشگاه های در مواقع خاص در نظر گرفته می شود را به اطلاع کاربران خود می رساند. کاربران میتوانند برای اطلاع از تخفیف دیجی کالا، تخفیف دیجی استایل، تخفیف جین وست و فروشگاه اینترنی معتبر به دیجی فرصت سر بزند. یکی دیگر از خدمات ما یافتن افت قیمت های و یا به عبارتی تخفیفات مخفی کالاهای موجود است. سیستم ما قیمت تمام اجناس فروشگاه های را به صورت روزانه استخراج کرده و افت قیمت ها را به کاربران اطلاع رسانی میکند.

منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی