اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303227941825925
در دسترس نیست

همه چیز در مورد اتریوم (دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار)

کد: 140303227941825925

، (اخبار رسمی): اتریوم یک پلتفرم محاسباتی غیرمتمرکز، منبع‌باز و توزیع‌شده است که امکان ایجاد قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dapps) را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. درحقیقت، رمزارز اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین است.

همه چیز در مورد اتریوم (دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار)
همه چیز در مورد اتریوم (دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار)

 بااین‌حال، برخلاف بیت کوین، اتریوم بسیار بیشتر از یک وسیله مبادله یا ذخیره ارزش است. این پلتفرم، پلتفرمی مبتنی‌بر بلاک‌چین است که همه‌چیز را از تراکنش‌های مالی گرفته تا فروش هنر‌های دیجیتال ممکن می‌کند. در ادامه متن، تصمیم داریم در مورد این پروژه محبوب دنیای کریپتوکارنسی‌ها مطالب مهمی را با شما در میان بگذاریم، پس تا انتها همراه ما شوید.
اتریوم (Ethereum) چیست؟
اتریوم یک پلتفرم جهانی و غیرمتمرکز برای امور مالی و انواع جدید برنامه‌ها به‌شمار می‌رود که درحال‌حاضر، میزبان هزاران بازی و برنامه مالی غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین خود است. درحقیقت، اتریوم آن قدر محبوب است که اکوسیستم آن خانه بسیاری از محبوب‌ترین پروژه‌های آلت‌کوین در فضای ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود.
اتر (ETH) توکن بومی شبکه اتریوم است که علاوه‌بر پاداش ماینر‌ها، برای خریدوفروش کالا‌ها و خدمات نیز کاربرد دارد. بااین‌حال، چیزی که اتریوم را منحصربه‌فرد می‌کند این است که کاربران می‌توانند برنامه‌هایی بسازند تا بر روی بلاک‌چین اجرا شوند، همچون نرم‌افزار‌هایی که روی کامپیوتر اجرا می‌شوند. این برنامه‌ها توانایی ذخیره و انتقال داده‌های شخصی و انجام تراکنش‌های مالی پیچیده را دارند.
بنیان‌گذاران اتریوم چه کسانی هستند؟
اتریوم در سال 2013، توسط بنیان‌گذاران آن ویتالیک بوترین و گاوین وود توسعه یافت. آن‌ها به‌همراه بنیان‌گذاران این شبکه، چارلز هاسکینسون و آنتونی دی ایوریو، شبکه اتریوم را در سال 2015، باهدف ساختن پلتفرمی فراتر از توانایی‌های بیت کوین راه‌اندازی کردند. هدف اصلی اتریوم ارائه یک شبکه محاسباتی غیرمتمرکز بر پایه فناوری بلاک‌چین است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را بدون نیاز به یک مرجع مرکزی ایجاد و مدیریت کنند.
چرا اتریوم مهم است؟
رمزارز اتریوم بر روی شبکه بلاک‌چین به‌عنوان یک اکوسیستم جهانی و غیرمتمرکز برای پول دیجیتال، قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی راه‌اندازی شده است. بلاک‌چین اتریوم به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های جهان، هزاران بازی، توکن‌های قابل‌ تعویض و غیرقابل‌ تعویض (NFT)، برنامه‌های مالی، ابزار‌های توسعه‌دهنده، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) و سایر ارز‌های دیجیتال را میزبانی می‌کند.
ارز دیجیتال اتر (ETH) نیز به‌عنوان زیربنای سیستم مالی اتریوم علاوه‌بر اینکه به امنیت شبکه کمک می‌کند، برای پرداخت هزینه گاز تراکنش‌ها نیز به‌کار می‌رود. چنین سیستم غیرمتمرکز گسترده‌ای به‌راستی می‌تواند آینده صنعت کریپتو و معامله ارز‌های دیجیتال را متحول کند.
کاربرد اتریوم چیست؟
با اتریوم می‌توانید طیف وسیعی از توکن‌های کاربردی و برنامه‌های غیرمتمرکز را ایجاد کنید. این برنامه‌ها می‌توانند بسیاری از خدمات مشابه در موسسات سنتی را بدون نیاز به هیچ واسطه انسانی، ارائه دهند. از طرفی، قرارداد‌های هوشمند بستر بلاک‌چین، این نوع برنامه‌های کاربردی نوآورانه را تقویت کرده‌اند و باعث ایجاد بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) شده‌اند.
اتریوم می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مبادله برای انتقال ارزش، در معامله ارز‌های دیجیتال و انجام تراکنش‌های مالی بدون نظارت نهاد مرکزی عمل کند. درواقع، به‌دلیل پتانسیل بالایی که برای تبدیل‌‌شدن به یک دارایی دیجیتال کاهش‌دهنده تورم دارد، بسیاری ممکن است ETH را تنها به‌عنوان یک دارایی برای حفظ ارزش ببینند. بااین‌حال، رمزارز اتریوم بیشتر برای پرداخت هزینه تراکنش در شبکه اصلی این بلاک‌چین به‌کار می‌رود.
توکن‌های غیرقابل‌ تعویض (NFT) نیز یکی از جدیدترین کاربرد‌های فناوری بلاک‌چین اتریوم هستند. NFT‌ها انواع نوآورانه‌ای از توکن‌های رمزنگاری هستند که به افراد اجازه می‌دهند بدون نیاز به‌واسطه شخص ثالث، مالکیت خود را بر روی اقلام دیجیتال اثبات کنند. این آیتم‌های دیجیتال می‌توانند هرچیزی باشند، از آثار هنری مفهومی گرفته تا فایل‌های موسیقی و دارایی‌های درون بازی که این‌گونه به حفظ مالکیت آن کمک می‌شود.
مزایای اتریوم چیست؟
اتریوم یکی از پرطرف‌دارترین ارز‌های دیجیتال بازار است. از طرفی، به‌عنوان بزرگ‌ترین اکوسیستم در میان سایر بلاک‌چین‌ها شناخته می‌شود که مزایای زیر را برای کاربران به‌همراه دارد:
•    اتریوم علاوه‌بر استفاده به‌عنوان یک ارز دیجیتال، می‌تواند به پردازش سایر تراکنش‌های مالی بپردازد و قرارداد‌های هوشمند را اجرا کند.
•    جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان اتریوم به‌طور مدام به‌دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود شبکه و توسعه برنامه‌های جدید هستند.
•    شبکه غیرمتمرکز اتریوم به کاربران این امکان را می‌دهد که واسطه‌های شخص ثالث مانند وکلایی که قرارداد‌ها را می‌نویسند و تفسیر می‌کنند، بانک‌هایی که در تراکنش‌های مالی واسطه هستند یا خدمات میزبانی وب شخص ثالث را کنار بگذارند.
•    تمامی تراکنش‌ها و قرارداد‌های هوشمند اجراشده بر بستر بلاک‌چین اتریوم در یک دفتر کل ثبت می‌شوند. این موضوع، شفافیت و امنیت را افزایش می‌دهد و احتمال تقلب و فساد را نیز کاهش می‌دهد، چراکه هرکسی می‌تواند صحت معاملات را تایید کند.
علاوه‌بر آن، هنگامی‌که برنامه‌ای را روی اتریوم راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن را به صد‌ها پروتکل دیگر متصل کنید. این موضوع، قابلیت همکاری این بلاک‌چین را نشان می‌دهد که توسط آن برنامه‌نویسان می‌توانند برنامه‌هایشان را در پروتکل‌های دیگر نیز به اشتراک بگذارند.
معایب اتریوم چیست؟
اتریوم با اینکه به‌عنوان محبوب‌ترین بلاک‌چین شناخته می‌شود؛ اما با چالش‌هایی نیز روبه‌رو است که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
•    اتریوم به‌خصوص در زمان ازدحام بالای شبکه با چالش‌های مقیاس‌پذیری قابل‌ توجهی مواجه خواهد شد.
•    با افزایش کاربران شبکه، زمان تایید و هزینه تراکنش‌ها بالاتر می‌رود.
•    پلتفرم اتریوم رقبای جدی از دیگر پلتفرم‌های بلاک‌چین دارد که آن ویژگی‌ها و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بهتری را ارائه می‌دهند.
درنهایت، می‌توان به این موضوع هم اشاره کرد که توسعه برنامه‌ها بر روی اتریوم، پیچیده و نیازمند تخصص است که این موضوع به‌خصوص برای افراد تازه‌کار خوشایند نخواهد بود.

جمع‌بندی

در متن بالا، در مورد رمزارز اتریوم توضیح دادیم، شاید اکنون این سوال برایتان مطرح شود که آیا این پروژه باز هم ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه؟ به‌طورکلی، اتریوم در دنیای کریپتوکارنسی‌ها به‌عنوان پلتفرمی عالی برای dapp‌ها و قرارداد‌های هوشمند محسوب می‌شود. درحقیقت، رویکرد نوآورانه آن برای ایجاد یک شبکه محاسباتی غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین، این پتانسیل را دارد که نحوه تعامل ما با فناوری و انجام معاملات را در دنیای امروز تغییر دهد.
با‌این‌حال، در زمان معامله ارز‌های دیجیتال باید دقت لازم را انجام دهید و خودتان تحقیق کنید؛ چراکه ارزش دارایی‌های کریپتویی می‌تواند با هر اتفاقی نوسان شدیدی را تجربه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]