اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303277946925956
در دسترس نیست

5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند

کد: 140303277946925956

، (اخبار رسمی): استانبول به‌عنوان سومین کلانشهر خاورمیانه، یکی از مقاصد اصلی مسافران تور لحظه آخری ترکیه بوده که از جاذبه‌های اصلی آن، می‌توان پارک‌های سرسبز و زیبا را نام برد.

5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند
5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند
5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند
5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند
5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند
5 تا از خاص ترین پارک های استانبول ترکیه که مشابه ایرانی دارند

استانبول به‌عنوان سومین کلانشهر خاورمیانه، یکی از مقاصد اصلی مسافران تور لحظه آخری ترکیه بوده که از جاذبه‌های اصلی آن، می‌توان پارک‌های سرسبز و زیبا را نام برد. این پارک‌ها هم در داخل شهر و هم در حومه شهر واقع شده‌اند و برای طبیعت‌گردی، کمپ و یا حتی یک پیاده‌روی ساده مکان‌های بسیار مناسبی هستند. رطوبت زیاد هوای این شهر سبب شده پارک‌های استانبول از فضای سبز طبیعی حیرت‌انگیزی برخوردار و غنی از بافت گیاهی متنوعی باشند.
پارک یلدیز (Yıldız Parkı)
یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های عمومی استانبول، پارک یلدیز (Yıldız Parkı) است که محله ییلدیز استانبول را زینت می‌دهد. این پارک بین کاخ‌های یلدیز و چراغان قرار دارد که هر دو در محدوده منطقه بشیکتاش هستند. این باغ به یک پیک‌نیک محبوب و یک خلوتگاه دوست‌داشتنی برای خانواده‌ها و دوستان تبدیل شده است. پارک Yıldız در امتداد یک منطقه سبز بزرگ امتدادیافته بوده و مقصدی عالی برای پیاده‌روی و استراحت در محاصره طبیعت است.
پارک Yıldız از دو بخش تشکیل شده که از بخش بیرونی آن عموم افراد می‌توانند استفاده کنند. این پارک امکاناتی همچون سرو قهوه، چای و غذای رستورانی نیز داراست. بافت گیاهی این پارک شامل ماگنولیا، درختان خلیج، درختان یهودا، نمدار نقره‌ای، شاه‌بلوط اسب، بلوط، سرو، کاج، سرخ‌دار، سرو و درخت زبان‌گنجشک می‌شود. پارک Yıldız دارای دو دریاچه مصنوعی است که تصویر ایده‌آل از فضای سبز را کامل می‌کنند. اندازه‌بزرگ پارک تضمین می‌کند که همیشه به‌راحتی می‌توانید گوشه‌ای دنج برای گردش پیدا کنید. تعجب نکنید اگر در این پارک یک سنجاب یا جوجه‌تیغی از سبد پیک‌نیک شما خوردنی امانت بگیرد!
پارک چوبوکلو و کاخ خدیو (Çubuklu Korusu ve Hidiv Kasrı)
با یک پیاده‌روی کوتاه از محله‌های Kanlıca و Çubuklu با پارک چوبوکلو روبه‌رو می‌شوید که کاخ خدیو را احاطه کرده ‌است. این پارک معمولاً شلوغی کمتری نسبت به سایر پارک‌ها و باغ‌های استانبول دارد، هرچند به همان اندازه زیباست. قرارگرفتن آن در بالای تپه، این پارک را برای ورزش یا پیاده‌روی سخت ایده‌آل می‌کند. این پارک درست مانند پارک Yıldız، دارای دریاچه‌های مصنوعی بوده که نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند.
پارک Çubuklu یک مقصد موردعلاقه برای عکاسی در مناسبت‌های خاص است و حتماً به شما توصیه می‌کنیم دوربین به‌ همراه داشته باشید! همچنین ممکن است بخواهید از محله Kanlıca دیدن کنید که فاصله کوتاهی با پارک دارد. در این محله، می‌توانید ماست خوشمزه محلی را بچشید و از نمونه‌های نفیس معماری شهری دیدن کنید.
پارک Gülhane (Gülhane Parkı)
اگر به دنبال یک پیاده‌روی آرامش‌بخش در دل طبیعت استانبول هستید، پارک Gülhane بهترین انتخاب است! این پارک تاریخی که در محله فاتح استانبول واقع شده، به‌عنوان محل طاق‌نمای زیبای پوشیده از گیاهان شناخته می‌شود. پارک Gülhane یکی از قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین پارک‌های عمومی شهر است که درگذشته عثمانی به‌عنوان مرکز جشن و مراسم از آن استفاده می‌کرد. این پارک در واقع برای پرورش گل رز برای کاخ ساخته‌شده است، به همین دلیل نام آن را "Gülhane" به معنای "خانه گل رز" گذاشته‌اند.
استخرهای مصنوعی پارک بازسازی شده و تصویر پارک را به‌عنوان یک منطقه تفریحی کامل می‌کند. این پارک مناظر باشکوه بسفر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. حتماً در پارک Gülhane توقف کنید و از محیط آرام احاطه شده توسط باغ‌های زیبا، استخرها و مناظر خیره‌کننده لذت ببرید. پارک Gülhane موزه تاریخ علم و فناوری استانبول در اسلام را در خود جای داده است؛ همچنین بسیاری از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول، مانند مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه (Ayasofya) در نزدیکی آن قرار دارند.
به‌شدت توصیه می‌شود از این پارک در حوالی تاریخ جشنواره لاله‌های استانبول که هرساله در سه هفته آخر ماه آوریل برگزار می‌شود، دیدن کنید. لاله‌ها به نماد استانبول تبدیل شده‌اند و پارک گلهانه یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید با نمایش زیبای لاله‌ها روبه‌رو شوید. پارک Gülhane همچنین دارای مجسمه‌های مختلفی در داخل باغ و اطراف آن است. اولین مجسمه رهبر بزرگ ترکیه مصطفی کمال آتاتورک که توسط هاینریش کریپل ساخته شد، در سال 1926 در این پارک نصب شد.
پارک امیرگان (Emirgan Korusu)
پارک Emirgan در Sarıyer، یک منطقه معروف استانبول واقع در سواحل اروپایی بسفر واقع شده است. این پارک یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین پارک‌های استانبول است و یک فاصله آرامش‌بخش از فضای شهری را به ارمغان می‌آورد. این پارک در دامنه تپه قرار دارد و توسط دیوارهای بلند محصور شده است. این پارک حاوی دو حوض تزیینی و بیش از 120 گونه گیاهی بوده که مسیرهای دویدن و میزهای پیک‌نیک فراوان، این پارک را به یک منطقه تفریحی بسیار محبوب برای مردم محلی، به‌ویژه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات تبدیل کرده ‌است. پارک امیرگان با مسیرهای وسیع خود مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری نیز محسوب می‌شود.
مانند پارک یلدیز، پارک امیرگان نیز دارای سه غرفه تاریخی بوده که به رنگ بیرونی آنها؛ یعنی ساری کوشک (غرفه زرد)، پمبه کوشک (غرفه صورتی) و بیاز کوشک (غرفه سفید) نام‌گذاری شده ‌است. جشنواره لاله‌ها هر اله در این پارک در باغی ویژه برگزار می‌شود که در دهه 1960 برای احیای سنت کاشت لاله در شهر ایجاد شد. در طول جشنواره با گل‌های لاله و گل سنتی استانبول روبه‌رو می‌شوید که واقعاً دیدنی هستند!
جنگل بلگراد و درختستان آتاتورک
جنگل بلگراد که بین مناطق ساریر و ایوپ در استانبول قرار دارد، بزرگ‌ترین جنگل استانبول است. این جنگل در 15 کیلومتری شمال غربی استانبول در شبه‌جزیره چاتالکا قرار دارد و مکان مطلوبی برای دویدن و پیاده‌روی محسوب می‌شود. این زیستگاه طبیعی در بهار با شکوفه‌ها و درختان سرسبز، مسیرهای پیاده‌روی متعددی را برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. چیزی که آن را از سایر پارک‌ها و باغ‌های استانبول متمایز می‌کند، وجود چندین آب‌انبار تاریخی در آن است. میزهای پیک‌نیک بسیار آن، جنگل بلگراد را به مقصدی عالی برای صرف یک وعده‌غذایی در فضای باز سرسبز که آثار تاریخی فراوانی دارد، تبدیل کرده ‌است.
این جنگل همچنین دارای قنات‌ها و سیستم‌های کانالی باستانی است که بیشتر آنها در دوران روم و بیزانس ساخته شده‌اند و توسط معمار بزرگ امپراتوری عثمانی، سینان، ارتقا یافتند. هم‌اکنون مجموعه‌ای از قنات‌ها از جاده‌های نزدیک منطقه کمربورگاز استانبول عبور می‌کنند.
درختستان آتاتورک در جنگل بلگراد واقع شده و بیش از 2000 گونه گیاهی را در خود جای داده است. بیشتر در فصل پاییز از آن بازدید می‌شود، زمانی که مجموعه درختان بلوط بی‌نظیر و قابل تحسین درختستان آتاتورک دیدنی است. این مجموعه درختان، پس‌زمینه‌ای عالی برای عکس‌های شما ارائه می‌کند؛ پس هنگام سر زدن به این جنگل دوربین خود را فراموش نکنید!
سخن پایانی
استانبول یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای سفر بوده و پارک‌ها و طبیعت بی‌نظیر آن، یکی از دلایل مشهور بودن این کلان‌شهر است. پارک‌های استانبول تنها دارای بافت گیاهی نیستند، بلکه بسیاری از آنها دارای رستوران، آثار تاریخی، مجسمه و... هستند. پارک‌های یلدیز، چوبوکلو، گولهانه و... از معروف‌ترین پارک‌های استانبول‌اند که گردشگران و افراد محلی از این پارک‌ها به‌عنوان محل‌های مناسبی برای بازدید، عکاسی و ورزش نام می‌برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]