اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303277947025957
در دسترس نیست

حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟

کد: 140303277947025957

، (اخبار رسمی): حواله خودرو؛ قرارداد کتبی بین فروشنده و خریدار

حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟
حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟
حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟
حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟
حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟
حواله خودرو چیست و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟

حواله خودرو چیست؟ حواله، قراردادی کتبی بین شرکت خودروسازی یا فروشنده با خریدار است. طبق این قرارداد هنگامی که خریدار مبلغ خودرو را پرداخت کند، شرکت سازنده موظف به تحویل اتومبیل به خریدار در زمان تعیین شده است. درواقع داشتن حواله اتومبیل به این معنی است که شما مالک خودرو هستید و فروش حواله یکی از راه‌های نقل و انتقال ماشین محسوب می‌شود. در این مطلب به این سوال که «از کجا و چطور حواله ماشین بخریم؟» پاسخ می‌دهیم. همچین به شرایط و مدارک لازم برای خرید حواله ماشین می‌پردازیم.

نحوه خرید حواله خودرو به چه‌صورت است؟

خرید و فروش حواله اتومبیل یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای خرید ماشین با قیمتی کمتر از قیمت بازار است. در این روش شخص خریدار حواله اتومبیل را از مالک و فروشنده اتومبیل خریداری می‌کند؛ چنانچه ماشین خریداری‌شده قسطی باشد، خریدار با پرداخت مابقی اقساط ماشین، خودرو را از شرکت خودروسازی تحویل می‌گیرد. همچنین خرید و فروش حواله درصورتی قانونی است که در حواله امکان صلح ذکر شده باشد. اگر صرفا قصد تهیه اتومبیل به‌صورت قسطی دارید با خرید اقساطی از سپند خودرو خیال خود را بابت قانونی بودن خرید خودرو راحت کنید.

مفاد قرارداد خرید و فروش حواله خودرو چیست؟

خرید و فروش حواله ماشین مانند خرید و فروش اقساطی ایران خودرو یا سایپا نیز نیازمند تنظیم قرارداد قانونی است؛ در ادامه به مفاد قرارداد خرید حواله می‌پردازیم:

  • مشخصات هویتی فروشنده و خریدار
  • موضوع قرارداد
  • مشخصات دقیق حواله
  • تعهدات خریدار و فروشنده
  • ذکر مبلغ توافق شده برای خرید حواله و نحوه پرداخت وجه آن
  • تعیین تاریخ تحویل خودرو
  • شرایط فسخ قرارداد

ذکر آدرس سکونت خریدار و فروشنده نیز از مفاد قرارداد خرید و فروش حواله است. همچنین خریدار قبل از امضا قرارداد باید مفاد آن را به دقت مطالعه و از صحت اطلاعات درج شده اطمینان حاصل کند. 

از کجا حواله خودرو بخریم؟

مرحله اول در خرید حواله اتومبیل پیدا کردن حواله ماشین برای خرید است. در ادامه روش‌های پیدا کردن حواله را برای شما آورده‌ایم.

  • سایت‌های اینترنتی: سایت‌های بسیاری برای فروش حواله وجود دارد و افراد به‌راحتی با سرچ کردن «خرید حواله اتومبیل» در گوگل به سایت‌های بسیاری برای خرید حواله دسترسی پیدا می‌کنند.
  • روزنامه‌ها: جست‌جو در آگهی‌های روزنامه روشی کاربردی و آسان برای پیدا کردن حواله موردنظر افراد است.
  • آشنایان و دوستان: ازآنجا‌که خرید و فروش حواله امری رایج بین مردم است، با پرس‌وجو کردن از دوستان و آشنایان امکان پیدا کردن حواله موردنظرتان وجود دارد.

پس از آن که حواله موردنظرتان را برای خرید پیدا کردید، نوبت به توافق بر سر قیمت حواله با فروشنده و مالک آن می‌رسد. پس از توافق بر سر وجه پرداختی برای خرید حواله، با تنظیم قرارداد قانونی و امضا آن، خریدار موظف به پرداخت وجه حواله است. خریدار پس از پرداخت وجه، حواله را از فروشنده دریافت می‌کند و مالک ماشین می‌شود.

بررسی نحوه محاسبه قیمت حواله اتومبیل

عوامل مختلفی در تعیین قیمت حواله ماشین نقش دارند، در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

  • مدل اتومبیل: یکی از تاثیرگذارترین عوامل در قیمت‌گذاری حواله خودرو مدل ماشین است؛ هرچه مدل خودرو جدیدتر و گران‌تر باشد، قیمت حواله آن اتومبیل بالاتر می‌رود.
  • برند ماشین: برندهای مختلف اتومبیل، قیمت حواله متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال در خودروهای داخلی، قیمت حواله اتومبیل‌های ایران خودرو بیشتر از سایپا است.
  • اختلاف قیمت بین بازار آزاد و کارخانه سازنده: ازآنجا‌که کارخانه‌ها خودروها را در بازه زمانی محدود و در تعداد پایین روانه بازار می‌کنند، قیمت اتومبیل‌ها در بازار آزاد بیشتر از کارخانه سازنده است.
  • افزایش قیمت خودرو در کارخانه سازنده: در شرایط خاص احتمال بالا رفتن قیمت ماشین از سمت کارخانه وجود دارد. این افزایش قیمت، هزینه حواله اتومبیل را نیز بالا می‌برد.
  • قیمت ماشین در بازار: افزایش یا کاهش قیمت ماشین در بازار آزاد ارتباط مستقیمی با هزینه حواله دارد.
  • نوسانات قیمت خودرو: با افزایش یا کاهش قیمت اتومبیل در بازار یا کارخانه، هزینه حواله نیز بیشتر یا کمتر می‌شود.
  • مدت زمان دریافت حواله: هرچه مدت زمان تحویل حواله زودتر باشد قیمت حواله نیز بالاتر می‌رود.

یکی از علت‌های تفاوت قیمت خودرو در بازار آزاد و کارخانه، به دلیل تقاضا بالا برای خرید خودرو و عرضه محدود کارخانه سازنده آن است. این تفاوت قیمت در نرخ ماشین، فرصت مناسبی را برای سودآوری از فروش و خرید حواله فراهم می‌کند.

قبل از خرید حواله اتومبیل، صحت اطلاعات مندرج در حواله را بررسی کنید

حواله اتومبیل قراردادی کتبی بین فروشنده با خریدار است که با خرید این حواله مالکیت خودرو به شخص خریدار منتقل می‌شود. همچنین از آنجا که خرید حواله ریسک بالایی دارد، حتما قبل از خرید حواله از قانونی بودن قرارداد نوشته‌شده و صحت اطلاعات مندرج در متن قرارداد اطمینان حاصل کنید. به‌علاوه با تحقیق کردن درباره قیمت خودرو مدنظر در بازار و کارخانه، قیمت حدودی حواله اتومبیل را درنظر داشته باشید. اگر به دنبال خرید اتومبیل با روشی مطمئن و بدون ریسک هستید، ماشین موردنظرتان را با کم‌ترین مبلغ پیش پرداخت و به‌صورت قسطی می‌توانید از شرکت‌های معتبری مانند سپندخودرو تهیه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید