اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303287948415229
در دسترس نیست

شستشوی پرده در لباسشویی

نحوه شستن پرده در لباسشویی در تمام برندها

کد: 140303287948415229

، (اخبار رسمی): برای شستشن پرده توری و حریر در ماشین لباسشویی باید برنامه ای را انتخاب کنید که به بافت پارچه آسیب وارد نکند و بیش از اندازه کف تولید نشود. در تمام ماشین های لباسشویی برندهای مختلف برنامه خاصی برای شستشوی پرده اختصاص داده شده است

نحوه شستن پرده در لباسشویی در تمام برندها
نحوه شستن پرده در ماشین لباسشویی

شستن پرده‌های توری و حریر به دلیل ظرافت و حساسیت آنها نیاز به دقت و استفاده از برنامه‌های خاص در ماشین لباسشویی دارد. در لباسشویی‌ها برنامه‌های مخصوصی برای شستن پارچه‌های حساس وجود دارد.

برای شستشن پرده توری و حریر در ماشین لباسشویی باید برنامه ای را انتخاب کنید که به بافت پارچه آسیب وارد نکند و بیش از اندازه کف تولید نشود. در تمام ماشین های لباسشویی برندهای مختلف برنامه خاصی برای شستشوی پرده اختصاص داده شده است که در آن دمای آب، زمان شستشو و سرعت چرخش دیگ متناسب با جنس پارچه های تور و حریر تنظیم شده است. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور در لباسشویی پرده توری و حریر را شستشو دهید.

شستشوی پرده در ماشین لباسشویی

شستن پرده‌های توری و حریر به دلیل ظرافت و حساسیت آنها نیاز به دقت و استفاده از برنامه‌های خاص در ماشین لباسشویی دارد. در لباسشویی‌ها برنامه‌های مخصوصی برای شستن پارچه‌های حساس مانند پرده‌های توری و حریر وجود دارد. در ادامه نحوه شستن این نوع پرده‌ها و استفاده از برنامه مخصوص را توضیح می‌دهیم:

  • پرده‌ها را از چوب‌پرده جدا کنید و هر گونه قطعات فلزی یا پلاستیکی (مانند حلقه‌ها و گیره‌ها) را از آنها بردارید.
  • قبل از شستشو پرده‌ها را به آرامی بتکانید تا گرد و غبار و خاک از آنها جدا شود.
  • اگر پرده‌ها بسیار نازک و حساس هستند، آنها را درون یک کیسه‌ی شستشوی توری قرار دهید تا از آسیب دیدن در هنگام شستشو جلوگیری شود.
  • سپس در میان برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی به دنبال برنامه های مخصوص شستشوی لباس های حساس باشید که در برندهای مختلف با هم کمی متفاوت هستند.

شستن پرده توری و حریر در لباسشویی ال جی

مدل‌های مختلف لباسشویی ال جی ممکن است برنامه‌های متفاوتی داشته باشند، اما اغلب دارای برنامه‌هایی برای شستشوی پارچه‌های ظریف هستند. به دنبال یکی از این برنامه‌ها بگردید:

Delicate:  این برنامه برای شستشوی پارچه‌های ظریف و حساس مانند توری و حریر مناسب است.

Hand Wash/Wool: این برنامه نیز برای شستشوی پارچه‌های حساس مناسب است و با دمای پایین و حرکت‌های ملایم شستشو می‌کند.

EASY CARE: با استفاده از این برنامه می توانید پارچه و پرده های حریر را بدون چروک شستشو دهید. دمای آب در این برنامه پایین بوده و به همین دلیل چروک زیادی در آنها ایجاد نشده و اتوکشی آسانی دارند.

Custom Program: در برخی مدل‌ها می‌توانید یک برنامه سفارشی با دمای پایین (معمولاً 30 درجه سانتی‌گراد) و سرعت چرخش کم (حدود 400 تا 600 دور در دقیقه) تنظیم کنید. دقت داشته باشید که دمای بالا و سرعت چرخش زیاد باعث آسیب به بافت پارچه های پرده می شود.

در صورت کار نکردن این برنامه ها می توانید با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در تهران تماس بگیرید.

شستن پرده در لباسشویی سامسونگ

در ماشین لباسشویی های سامسونگ نیز برنامه های متعددی برای شستن پرده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اگر پارچه پرده حریر یا تور است، برنامه های DELICATE و EASY CARE هر دو برای شستشوی آنها مناسب است.

اگر پرده ها مخمل هستند، می توانید از برنامه WOOL و hand wash نیز برای تمیز شدن آلودگی های آنها استفاده کنید.

شستن پرده در لباسشویی دوو

در میان برنامه های شستشوی لباسشویی دوو به دنبال گزینه هایی باشید که دمای آب در آنها کمتر از 40 درجه بوده و مدت زمان طولانی نداشته باشند. در میان برنامه های شستشوی لباسشویی ال جی گزینه هایی از قبیل delicate و hand wash برای این منظور مناسب هستند. پرده های مخمل یا جنس های ضخیم را با برنامه wool نیز می توان شستشو داد.

شستن پرده در لباسشویی پاکشوما

در ماشین لباسشویی های پاکشوما نیز دو برنامه delicate و easy care برای شستن پردا های حریر و تور مناسب هستند. علاوه براین می توانید برنامه های handwash را نیز برای شستن این پرده ها انتخاب کرد. دقت داشته باشید که سرعت چرخش لباس در برنامه انتخابی نباید از 600 بیشتر باشد و دما حداکثر 40 درجه باشد. اگر برنامه ها درست عمل نمی کنند می توانید با مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی پاکشوما در منزل تهران تماس بگیرید.

شستن پرده در لباسشویی اسنوا، بوش، زیرووات، جی پلاس و بکو و سایر برندها نیز با برنامه های delicate، easy care و handwash انجام می شود. اگر پرده مخمل است با برنامه wool می توانید آن را شستشو دهید.

نکات مهم در شستن پرده توری و حریر در ماشین لباسشویی

  • دمای آب را به دمای سرد یا حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا از تغییر شکل و آسیب دیدن پرده‌ها جلوگیری شود.
  • سرعت چرخش را روی کم (400 تا 600 دور در دقیقه) تنظیم کنید.
  • از شوینده‌های ملایم و مخصوص پارچه‌های حساس استفاده کنید.
  • از مقدار مناسب شوینده استفاده کنید؛ استفاده بیش از حد از شوینده می‌تواند به پارچه آسیب بزند.
  • دیگ لباسشویی را بیش از حد پر نکنید. پرده‌ها باید فضای کافی برای حرکت داشته باشند.
  • از برنامه‌های کوتاه مدت استفاده کنید تا پرده‌ها مدت زمان کمتری در آب باشند.
  • پرده‌ها را به محض پایان شستشو، به آرامی از ماشین لباسشویی خارج کنید و در حالی که هنوز مرطوب هستند، آنها را آویزان کنید تا به طور طبیعی خشک شوند.
  • از استفاده از خشک‌کن ماشین لباسشویی خودداری کنید، زیرا حرارت می‌تواند به پارچه‌های توری و حریر آسیب برساند.
  • اگر نیاز به اتو کردن پرده‌ها دارید، از دمای پایین اتو استفاده کنید.
  • یک پارچه نازک بین اتو و پرده قرار دهید تا از سوختن و آسیب دیدن پرده جلوگیری شود.
  • پرده‌ها را تنها زمانی که نیاز واقعی به شستشو دارند، بشویید تا از فرسودگی و کاهش عمر مفید آنها جلوگیری شود.
  • همیشه برچسب مراقبت پرده را بررسی و دستورالعمل‌های خاص تولیدکننده را رعایت کنید.

درخشان شدن پرده در لباسشویی

برای درخشان شدن پرده‌ها در شستشو با ماشین لباسشویی، می‌توانید از چند روش و ترفند خاص استفاده کنید از قبیل:

  • از شوینده‌های ملایم و مخصوص پارچه‌های ظریف استفاده کنید که به پارچه آسیب نمی‌رسانند و باعث درخشندگی بیشتر آن می‌شوند.
  • قبل از شروع شستشو، یک فنجان جوش شیرین به محفظه پودر لباسشویی اضافه کنید. این کار به حذف لکه‌ها و روشن‌تر شدن پرده‌ها کمک می‌کند.
  • در مرحله آبکشی، نصف فنجان سرکه سفید به محفظه نرم‌کننده ماشین لباسشویی اضافه کنید. سرکه علاوه بر درخشندگی، کمک می‌کند تا باقیمانده‌های شوینده از پرده‌ها حذف شوند و آنها را نرم‌تر کند.
  • استفاده از نرم‌کننده‌های پارچه می‌تواند به درخشندگی و نرمی پرده‌ها کمک کند. مقدار مناسبی از نرم‌کننده را در محفظه مخصوص بریزید.
  • اگر در هر مرحله از شستشوی پرده با اختلال در عملکرد لباسشویی مواجه شدید، بهتر است دستگاه را خاموش کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید. تیم کالا تعمیر در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل تهران را ارائه می دهد. این مجموعه تمام برندهای ایرانی و خارجی را پوشش داده و با قطعات اصلی عیب یابی را به صورت تضمین شده انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۰۲۱-۵۴۸۳۷  تماس بگیرید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل