اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304037954525997
در دسترس نیست

انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024

کد: 140304037954525997

، (اخبار رسمی): سفر به ایالات متحده آمریکا به دلیل در اختیار داشتن سیستم آموزش قوی، فرصت های شغلی با درامدهای بالا، ثبات اقتصادی و منابع منحصر به فرد گردشگری و توریستی همواره مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت از سراسر دنیا بوده است.

انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024
انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024
انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024
انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024
انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024
انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان در سال 2024

شهروندان بسیاری از کشورها از جمله ایران، برای ورود به آمریکا به اخذ مجوز ورود به نام ویزا نیاز دارند. در این مقاله ما به معرفی انواع ویزاهای آمریکا برای ایرانیان، همچنین شرایط دریافت هر نوع ویزا و مدت زمان اعتبار ویزاها می پردازیم.

انواع ویزای آمریکا برای ایرانیان

به طور کل ویزا آمریکا با توجه به هدف متقاضی از مهاجرت به آمریکا به دو نوع ویزاهای موقت و ویزاهای دائم تقسیم بندی می شوند. در در ویزاهای موقت، مهاجر بعد از پایان مدت اعتبار ویزا باید کشور آمریکا را ترک و به کشور خود بازگردد. در صورت اخذ ویزای اقامت دائم و مهاجرتی، شما می توانید بطور دائم در آمریکا اقامت داشته باشید، گرین کارت آمریکا و شهروندی آمریکا را دریافت نمایید و از امکانات یک شهروند امریکایی بهره مند شوید. در ادامه این مقاله مهم ترین ویزاها، معرفی می شوند. برای اطلاع از جزئیات هر یک از ویزاها، دسته بندی ها ، الزامات و شرایط اخذ هر نوع ویزا به وبسایت رویال اپلای مراجعه نمایید.

ویزاهای موقت آمریکا

سه نوع ویزای موقت تحصیلی، شغلی و توریستی برای اقامت موقت در آمریکا وجود دارد. دارندگان ویزاهای موقت امکان اقامت دائم در این کشور را ندارند و باید پس از پایان مدت اعتبار ویزا، باید ایالات متحده را ترک نمایند یا برای حضور بیشتر برای تمدید یا تبدیل نوع ویزا اقدام نمایند.

ویزای تحصیلی آمریکا

متقاضیان تحصیل در آمریکا در هر یک از مقاطع تحصیلی، باید بعد از دریافت نامه پذیرش از موسسه آموزشی مورد نظر، برای اخذ ویزای موقت تحصیلی اقدام نمایند. پرتقاضاترین نوع ویزای تحصیل برای ایرانیان ویزای F1 می باشد. برای کسب اطلاعات جامع در مورد انواع ویزاهای تحصیلی، مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و اخذ ویزای تحصیلی کلیک نمایید.

ویزای کاری آمریکا

ویزای کاری آمریکا یکی دیگر از انواع ویزاهای موقت است. با توجه به تخصص و سابقه کار متقاضی، ویزاهای کاری متعددی تعریف شده است، اما ویزای H1B یکی از پرتقاضاترین نوع ویزاهای کاری موقت برای ایرانیان می باشد. این ویزا برای مشاغل تخصصی صادر می شود. متقاضی باید حداقل مدرک تحصیلی لیسانس را داشته باشد. ویزای O، یکی دیگر از ویزاهای کاری موقت به عنوان ویزای نخبگان است که به پژوهشگران و اساتید برتر، ورزشکاران و هنرمندان یا مدیران حرفه ای با دستاوردهای قابل توجه تعلق می گیرد.

شرایط اخذ و اعتبار ویزای کاری آمریکا

مهم ترین الزام برای اخذ ویزای کاری امریکا، داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در ایالات متحده می باشد. مدت زمان اعتبار ویزای کار، به نوع ویزای کاری بستگی دارد اما بسیاری از ویزاهای کاری قابل تمدید هستند. از سوی دیگر، متقاضی می تواند در زمان فعالیت در امریکا، از طریق ارتقا دانش و تخصص خود، درخواست تبدیل نوع ویزا و اخذ اقامت دائم و گرین کارت را داشته باشد.

ویزای توریستی آمریکا

در صورتی که قصد شما از ورود به امریکا، بازدید از این کشور با اهداف گردشگری و ملاقات با خانواده باشد، یا چنانچه برای اهداف تجاری کوتاه مدت مانند شرکت در جلسات و عقد قراردادهای تجاری قصد اقامت کوتاه مدت در آمریکا را دارید، باید برای اخذ ویزای توریستی اقدام نمایید. اعتبار ویزای توریستی بنا بر ملیت متقاضی فرق می کند اما ایرانیان با اخذ ویزای توریستی موقت می توانند به مدت حداکثر 180 روز با ویزای یکبار ورود (سینگل) به ایالات متحده سفر کنند. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت و ارائه مدارک لازم شانس دریافت ویزای توریستی خود را افرایش دهید.

ویزاهای دائم آمریکا

چنانچه یکی از اعضای درجه یک خانواده شما شهروند آمریکا می باشد، یا دارای دستاوردهای برجسته مانند جوایز بین المللی در حوزه تحصیل و فعالیت شغلی خود هستید، می توانید برای اقامت دائم آمریکا اقدام نمایید. اخذ هر یک از ویزاهای دائم آمریکا از جمله، ویزای کاری یا سرمایه گذاری، ویزای ازدواج یا ویزاهای پیوستن به خانواده و ویزای لاتاری، به شما امکان دریافت گرین کارت و شهروندی آمریکا را می دهند.

ویزای کاری دائم آمریکا

ویزای کاری دائم (EB) پنج دسته بندی دارد که متقاضی بر اساس مدارک و شرایط خود باید برای زیر گروه مناسب خود درخواست می دهد.

  • ویزای EB-1 : که بعنوان ویزای نخبگان نیز شناخته می شود برای افرادی که در زمینه تحصیلی یا شغلی دارای توانایی های برتر هستند مانند پژوهشگران و اساتید برجسته در زمینه های علمی، ورزشکاران و هنرمندانی که جوایز ملی و بین المللی در زمینه های ورزشی یا هنری کسب کرده اند و مدیران حرفه ای مناسب است. این نوع ویزا خود سه دسته بندی دارد که برخی از آن ها به پیشنهاد کاری نیاز دارند.
  • ویزای EB-2 : ویزای کاری EB-2 برای افراد با مدارک تحصیلی در مقاطع پیشرفته و دارای توانایی های فوق العاده مناسب است. ویزای NIW در این دسته بندی قرار می گیرد و به پیشنهاد شغلی نیاز ندارد.
  • ویزای EB-3 : ویزای کاری EB-3 سه تقسیم بندی شامل نیروی کار ماهر، نیروی کار حرفه ای و نیروی کار معمولی دارد که هر سه گروه به پیشنهاد شغلی نیاز دارند.
  • ویزای EB-4: به فعالان برخی حوزه های خاص از جمله افراد مذهبی یا کارمندان صدا و سیما تعلق می گیرد.
  • ویزای EB-5: یا ویزای سرمایه گذاری، به متقاضیانی که از طریق سرمایه گذاری قصد دریافت گرین کارت آمریکا را دارند، امکان میدهد درخواست خود را برای اقامت دائم آمریکا ثبت کنند.

ویزای آمریکا از طریق ازدواج

همسر افرادی که شهروند آمریکا هستند یا اقامت دائم این کشور را دارند، می توانند از طریق ویزای ازدواج برای مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

ویزای خانوادگی

این نوع ویزا برای افرادی که یکی از اعضای خانواده آن ها از جمله، والدین، فرزندان، خواهر و برادر گرین کارت آمریکا دارند یا شهروند آمریکا هستند قابل درخواست است.

ویزای لاتاری

یکی از انواع ویزاهایی است که نیاز به سوابق تحصیلی و شغلی ندارد. آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی برای تعداد مشخصی از شهروندان کشورهایی که تعداد مهاجران محدودی به آمریکا دارند مانند ایران، ویزای دائم صادر می کند.

سخن پایانی:

برای مهاجرت به امریکا، در ابتدا با تعیین هدف از مسافرت به امریکا، باید ویزایی را انتخاب کنید که مناسب شرایط شما باشد. اگر قصد حضور در مدت مشخص در آمریکا را دارید، باید یکی از انواع ویزاهای موقتی را انتخاب نمایید و برای اخذ اقامت دائم و دریافت گرین کارت آمریکا می توانید از طریق یکی از پروسه های ویزای دائم اقدام نمایید. بهتر است در این مسیر از یک مجموعه مهاجرتی با تجربه و مطمئن کمک بگیرید. مجموعه رویال اپلای مجموعه تخصصی مهاجرت به آمریکا و کانادا با سال ها تجربه در ارائه خدمات مهاجرتی، انتخابی مطمئن برای مسیر پر مخاطره مهاجرت است. همچنین شما می توانید از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون