کد: 140304277981225823
در دسترس نیست

بازارساز خودکار چیست؟

کد: 140304277981225823

، تهران , (اخبار رسمی): بازارسازهای خودکار (AMMs) به جای استفاده از بازار سنتی خریداران و فروشندگان، از استخرهای نقدینگی برای معامله خودکار دارایی‌های دیجیتال بدون نیاز به مجوز استفاده می‌کنند. در یک پلتفرم مبادله سنتی، خریداران و فروشندگان قیمت‌های متفاوتی برای یک دارایی ارائه می‌کنند.

بازارساز خودکار چیست؟
بازارساز خودکار چیست؟

در این مقاله به بررسی بازارساز خودکار یا AMM می‌پردازیم. AMM سیستمی نوین و کارآمد است که در سال‌های اخیر به بخش مهمی از اکوسیستم Defi تبدیل شده است. این سیستم مزایای متعددی از جمله عدم نیاز به واسطه، در دسترس بودن 24 ساعته، کارمزد پایین و نقدینگی بالا را ارائه می‌دهد.

نحوه عملکرد AMM:

AMM به جای استفاده از سیستم سنتی خریداران و فروشندگان، از استخرهای نقدینگی برای معامله خودکار دارایی‌های دیجیتال بدون نیاز به مجوز استفاده می‌کند. در این سیستم، قیمت‌گذاری توسط الگوریتم انجام می‌شود و نیازی به واسطه‌های همتا به همتا نیست.

کاربرد AMM در DEFI:

مهم‌ترین کاربرد AMM در سیستم Defi، تامین نقدینگی است. AMM به تریدرها امکان می‌دهد بدون نیاز به یک سیستم مجزا، نقدینگی مورد نیاز در امور مالی غیرمتمرکز را تامین کنند. این امر منجر به امکان تجارت خودکار در بازار رمز ارزها می‌شود.

مزایای AMM:

عدم نیاز به واسطه برای معامله
در دسترس بودن 24 ساعته
عدم نیاز به ثبت سفارش دستی
کارمزد پایین
افزایش نقدینگی
تامین نقدینگی در AMM:

برای عملکرد مناسب AMM، به نقدینگی قابل‌توجهی نیاز است. برای تشویق کاربران به سپرده‌گذاری در استخرهای نقدینگی، AMM کارمزد خود را در کمترین حالت قرار می‌دهد و به سپرده‌گذاران توکن LP به عنوان پاداش اعطا می‌کند.

آینده AMM:

انتظار می‌رود که AMM در سال‌های آینده به رشد خود ادامه دهد. با افزایش تعداد سرمایه‌گذاران و ارتقای امنیت و کارایی، AMM پتانسیل تبدیل شدن به یک عنصر کلیدی در فضای Defi را دارد.

خلاصه:

AMM سیستمی کارآمد و نوین است که در حال حاضر نقش مهمی در Defi ایفا می‌کند. این سیستم مزایای متعددی را ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود که در آینده به رشد خود ادامه دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه