اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304307983014784
در دسترس نیست

سختی سطحی بلبرینگ

مفهوم سختی Hardness در طول عمر بلبرینگ

کد: 140304307983014784

، تهران , (اخبار رسمی): سختی یکی از مشخصات مکانیکی مهم در بررسی کیفیت و طولعمر بلبرینگ ها می باشد. سختی سطحی بلبرینگ معرف مقاومت سایشی بوده و در محدوده 37 الی 70 راکول بر حسب کیفیت فراوری و تولید تغییر می کند. سختی سطحی بلبرینگ ها از طریق عملیات حرارتی و با بانتخاب آلیاژ های مناسب فلزی بالا می رود.

مفهوم سختی Hardness در طول عمر بلبرینگ
سختی سطحی بلبرینگ

سختی سطحی بلبرینگ ها بر واحد راکول، برینل و ویکرز معرفی می شود. مقدار عددی سختی بلبرینگ در محدوده 37 الی 70 راکول بوده و برای برند های معتبر مانند SKF دارای حداقل مقدار 57 راکول است.

یکی از مهمترین فاکتور های کیفی در طول عمر و عملکرد بلبرینگ ها سختی Hardness می باشد. سختی سطحی یک مفهوم و کمیت مکانیکی می باشد که به روش های مختلفی مورد تست قرار گرفته و دارای دیمانسیون های مختلفی از جمله راکول، ویکرز و برینل است. سختی سطحی بالا به مفهوم مقاومت بالاتر اجزای بلبرینگ از جمله ساچمه ها و رینگ ها در برابر تنش های سایشی می باشد. در واقع یکی از مهمترین فاکتور های کیفی بلبرینگ های مرغوب که توسط برند های معتبر تولید می شود سختی سطحی بالا بوده و تولید کنندگان بزرگ یاتاقان بلبرینگ ها همواره در رقابت با یکدیگر بر سر بالا بردن سختی سطحی بلبرینگ های تولیدی خود هستند.

سختی Hardness برای بلبرینگ ها بر حسب کیفیت تولید در محدوده 40 الی 70 راکول تغییر می کند. اغلب برند های معتبر دنیا مانند بلبرینگ SKF ، تیمکن TIMKEN, NACHI, NTN دارای سختی سطحی در محدوده 57 الی 65 راکول هستند. تفاوت اصلی در روش های مختلف سختی سنجی از جمله ویکرز و راکول در روش تست با جسم سخت می باشد بدین گونه که در روش راکول با فروبردن یک جسم مخروطی به داخل سطح و در روش ویکرز با فرو بردن یک جسم هرمی شکل به داخل سطح به محاسبه عمق نفوذ می پردازند.

مفهوم عمق لایه سخت در عملکرد بلبرینگ

علاوه بر بالا بودن میزان سختی، یکی دیگر از فاکتور های مهم در افزایش طول عمر بلبرینگ ها در برابر تنش های سایشی بالا بردن عمق لایه سخت می باشد. این امر بدین معناست که علاوه بر بالا بودن میزان عددی سختی سطحی این فاکتور که لایه سخت تا چه عمقی از سطح بالا باشد نیز دارای اهمیت است. یک بلبرینگ با سختی سطحی 60 راکول با عمق سختی 6 میلیمتر دارای قابلیت های کاری و طول عمر بالاتری نسبت به یک بلبرینگ با سختی سطحی 64 راکول و با عمق سختی 3 میلیمتر است.

بصورت استاندارد در تولید بلبرینگ ها گفته می شود به منظور داشتن طول عمر بالا و مقاومت مناسب در برابر تنش های سایشی، بلبرینگ ها می بایست دارای عمق سختی تا میزان حداقل 1/3 از عمق کلی بلبرینگ باشند. این امر در مورد ساچمه های بلبرینگ که با حداکثر میزان تمرکز تنش روبرو هستند دارای اهمیت بسیار بالایی است بدین گونه که در اغلب بلبرینگ هایی که توسط برند های معتبر تولید شده اند میزان لایه سخت به عمق ساچمه نفوذ کرده و تقریبا به مرکز هستنه ساچمه بلبرینگ نیز رسیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید