اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305067991019216
در دسترس نیست

کارت دسفایر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کد: 140305067991019216

، تهران , (اخبار رسمی): کارت دسفایر بسیار پر کاربرد بوده و توانایی بالایی در ذخیره اطلاعات کاربردی و هویتی دارد به همین دلیل بهترین انتخاب برای کسانی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی هستند و مایل به استفاده از کارت‌های هوشمند چند منظوره در طرح‌های حمل و نقل ، برنامه‌های دولت الکترونیک یا برنامه‌های هویتی می‌باشند.

کارت دسفایر چیست و چه کاربردهایی دارد؟
کارت دسفایر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دسفایر DESFire (Data Encryption Standard Fast Innovative Reliable and Secure)، که نام کامل آن مایفر دسفایر – MIFARE DESFire است. کارت مایفر دسفایر از خانواده کارت‌های هوشمند است که از تراشه EV1 و EV2 تشکیل شده است. تراشه‌های این کارت‌های نوآورانه دارای یک ریزپردازنده کامل با ویژگی های امنیتی قوی هستند و برای کار با چندین سازنده و سیستم طراحی شده‌اند. این کارت‌ها بر اساس استانداردهای جهانی ایجاد شده اند و به عنوان یک راه حل مقیاس پذیر و بدون تماس برای بسیاری از برنامه‌ها مانند دسترسی، هویت، وفاداری، حمل و نقل و پرداخت‌های خرد برای اپراتورهای سیستم هستند و در واقع راه حلی برای توسعه دهندگان هستند. کارت‌های مایفر دسفایر همچنین به طور کامل با فناوری ارتباط نزدیک (NFC) سازگار هستند و دارای احراز هویت سه مرحله ای (three pass authentication) با سیستم مدیریت پشتیبان در هر تراشه می‌باشند. کارت‌های خانواده DESFire راحت و انعطاف پذیر هستند، و قابلیت اطمینان و امنیت و همچنین افزایش نرخ انتقال و طراحی کاربر پسند را ارائه می‌دهند.

کاربرد کارت دسفایر
کارت دسفایر بسیار پر کاربرد بوده و توانایی بالایی در ذخیره اطلاعات کاربردی و هویتی دارد به همین دلیل بهترین انتخاب برای کسانی است که ارائه دهنده خدمات الکترونیکی هستند و مایل به استفاده از کارت‌های هوشمند چند منظوره در طرح‌های حمل و نقل ، برنامه‌های دولت الکترونیک یا برنامه‌های هویتی می‌باشند. این کارت توانایی بالایی در انتقال دیتا دارد. ویژگی های اصلی این کارت کارت دسفایر با نام DESFIRE مشخص می‌شود، DES نشان دهنده سطح بالای امنیت با استفاده از موتور رمزنگار سخت افزاری 3D ES یا AES برای رمزگذاری داده های انتقال و FIRE نشان دهنده موقعیت برجسته آن به عنوان یک IC سریع است.

دسفایر چگونه کار می کند؟
کارت دسفایر علاوه بر اینکه یکی از امن ترین فناوری‌های RFID در جهان است، به راحتی قابل دسترسی است. ابتدا، برچسب‌های DESFire قابل برنامه ریزی هستند تا فقط به خوانندگان (reader) مجاز اجازه دهند با آنها معامله کنند. در عمل، برچسب DESFire شما را نمی‌توان قفل کرد، خواننده نمی تواند آن را هک کند و همچنین تراکنش آن‌ها را نیز نمی‌توان رد کرد. بنابراین، شما باید از هر گونه خطر هک و یا شبیه سازی جلوگیری کنید، باید DESFire را انتخاب کنید. رمزگذاری 128 بیتی AES / TDES آن بطور موثر غیرقابل شکست است، و ارتباط بین خوانندگان و فرستنده‌ها را در فرآیندی به نام احراز هویت متقابل تأمین می‌کند. افزودن یک مرحله کد پین شخصی برای کاربران، امنیت احراز هویت آنها را بیشتر می‌کند و به سیستم شناسایی شما بیشترین امنیت را می‌بخشد.
کارت‌های مایفر دسفایر در مقایسه با کارت‌های MIFARE Classic یا Plus رویکرد کاملاً متفاوتی برای کدگذاری دارند. با DESFire، می‌توانید برنامه‌ها و پرونده‌هایی را که حاوی اطلاعات هستند را تعریف کنید که هر کدام دارای تنظیمات دسترسی خاص هستند. پنل تنظیمات کارت به شما امکان می‌دهد قوانین کلی را برای الگوی کدگذاری خود تعریف کنید. یک کارت DESFire دارای یک کلید اصلی کارت است که می‌تواند برای کدگذاری مجدد یا پاک کردن کارت در هر زمان استفاده شود. همه کلیدهای کارت‌های مایفر دسفایر را می‌توان با استفاده از کلیدهای رمزگذاری شده 3DES ، 3K3DES یا AES رمزگذاری کرد. یک کلید را می‌توان تولید کرد یا به صورت دستی وارد کرد.
آپشن‌های دیگر تنظیمات کارت بدیهی هستند و نیاز به توضیح ندارند، اما باید با احتیاط تصمیم گیری شوند زیرا بر میزان انعطاف پذیری قابل استفاده کارت پس از رمزگذاری تأثیر می‌گذارد. علاوه بر ویژگی‌های پیش فرض دسفایر، کلیدهای تنظیم مجدد پیاده سازی می‌شوند که به کاربر اجازه می‌دهد کارت‌ها مجدداً مورد استفاده قرار گیرند، حتی اگر کلید اصلی کارت در دسترس نباشد. توزیع کلید اصلی کارت ممکن است به دلیل تعهدات احتمالی امنیتی خوشایند نباشد. کلیدهای تنظیم مجدد متعدد را می‌توان برای عرضه به فروشندگان مختلف ایجاد کرد.

تفاوت بین کارت هوشمند EV1 و EV2 چیست؟

  • محدودیت‌های کاربرد

MIFARE DESFire EV1 می‌تواند تا 28 برنامه مختلف و 32 فایل را در هر برنامه نگه دارد. اندازه این فایل‌ها را می‌توان هنگام ایجاد آنها تعیین کرد، که این امر انعطاف پذیری کارت را محدود می‌کند و به کاربران امکان کنترل بیشتری بر حجم فایل‌ها و تعداد برنامه‌های کاربردی را در مقایسه با مدل های قبلی می‌دهد. MIFARE DESFire EV2، بسته به اندازه حافظه، می‌تواند تعداد نامحدودی برنامه را در خود جای دهد و پس از در دسترس بودن محصول، برنامه‌های جدید را می‌توان از راه دور بارگیری کرد. برای افزایش قابلیت همکاری حتی می تواند بین برنامه‌های کاربردی به اشتراک گذاشته شود.

  • عملکرد فاصله و پردازش داده‌ها

در مقایسه با MIFARE DESFire EV1، جدیدترین تراشه MIFARE DESFire  EV2، فاصله عملیاتی بیشتری را ارائه می‌دهد. نسخه 70pF بهینه سازی محدوده خواندن فاکتورهای شکل آنتن کوچک و تعادل کامل بین مقرون به صرفه بودن، عملکرد و سرعت را امکان پذیر می‌کند. مفهوم اصلی EV2 فضایی را برای ادغام یکپارچه رسانه‌های متناوب در آینده مانند بلیط تلفن همراه، بلیط کاغذ هوشمند و شناسه با استفاده از فناوری ارتباطات نزدیک (NFC) فراهم می‌کند. مایفر دسفایر همچنین با پلت فرم سخت افزاری خواننده MIFARE سازگار است و سرعت انتقال داده‌ها سریعتر از همیشه، 848 کیلوبیت بر ثانیه است.

  • امنیت

MIFARE DESFire EV2 دارای امنیت +EAL5 است، به این معنی که از امنیت یکسانی با تراشه‌های مورد استفاده در گذرنامه های الکترونیکی و کارت‌های بانکی برخوردار است. همچنین دارای استانداردهای جهانی برای روش های رمزنگاری و رابط های هوایی است، در حالی که معماری کارت هوشمند مجازی آن، الزامات آینده حفاظت از حریم خصوصی را پیش بینی می‌کند. ویژگی Proximity Check آن برای محافظت از کارت در برابر هرگونه حملات rely (امنیت و اعتماد) ایجاد شده است و سیستم مدیریت کلید ارتقاء قابل توجهی نسبت به EV1 دارد و به آن این امکان را می‌دهد که نسخه Master Key را برای اشخاص ثالث صادر کند.

  • سطح اطمینان از ارزیابی (EAL):

ویژگی‌های عملکردی در سند امنیت هدف ایجاد می شود، که به طور خاص برای ارزیابی هر محصول طراحی شده است.

کارت مایفر دسفایر Mifare Desfire 4K
کارت مایفر دسفایر Mifare Desfire 4K از انواع کارت‌های خام هوشمند است که از جنس PVC (پلی وینیل کلراید) تهیه و تولید می‌شود. تولید کارت PVC نتیجه فشرده شدن چندین لایه پلاستیکی روکش شده در اثر گرما به یکدیگر است. کارت‌های پی وی سی خام در انواع و اقسام گوناگون و در رنگ، جنس و کیفیت های مختلف تولید می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای مصارف مختلفی استفاده نمود. مقاومت این کارت‌ها در مقابل گرما و سرما در مقایسه با کارت‌های کاغذی بسیار بالا بوده و دوام و ماندگاری آن نیز به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن‌ها بیشتر است؛ به صورتی که عواملی نظیر تغییرات دما، رطوبت و فشار که سایر کارت‌ها را به مرور زمان از بین می‌برند، نمی‌تواند هیچ آسیبی به این کارت‌ها وارد نماید.

کارت دسفایر یکی از انواع کارت‌های هوشمند و دیجیتالی از گروه کارت‌ مایفر است که به یک چیپ با قابلیت خواندن و نوشتن و ذخیره سازی اطلاعات و یک آنتن که دور تا دور کارت کشیده شده، مجهز شده است. بنابراین می‌توان کارت دسفایر را نیز در دسته بندی کارت ‌های بدون تماس قرار داد؛ زیرا برای ارتباط با دستگاه ریدر نیازی به برقراری تماس فیزیکی با آن ندارد و از طریق امواج رادیویی اطلاعات را جابجا می‌کند. این کارت ویژگی های امنیتی بسیار قوی تری در مقایسه با کارت مایفر دارد و از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است اما به علت وجود تراشه درون لایه‌های آن می‌بایست از خم کردن بیش از حد کارت پرهیز نمود.

مشخصات کارت مایفر دسفایر Desfire 4K:

  • دسته اصلی : کارت PVC هوشمند
  • نوع : بدون تماس
  • رنگ : سفید
  • حافظه : ۴ کیلوبایت (۴۰۹۶ بایت)
  • فرکانس : ۱۳/۵۶ مگاهرتز
  • ضخامت : ۷۶۰ میکرون
  • قابلیت : امنیت بالا در ذخیره سازی داده

 
ویژگی های کارت دسفایر سفید با حافظه ۴K:
کارت‌های دسفایر به دلیل رنگ سفیدی که دارند قابلیت شخصی سازی اطلاعات را دارند و می‌توان با استفاده از چاپگرهای دیجیتال و همچنین تکنولوژی چاپ افست عملیات چاپ را با کیفیت بالا روی آن‌ها انجام داد. روی کارت خام دسفایر سفید یک لایه لمینت و براق وجود دارد که این امکان را به وجود آورده است که بتوان به راحتی با پرینترهای مخصوص چاپ کارت PVC مانند پرینتر فارگو، پرینتر هایتی، پرینتر زبرا، پرینتر اسمارت، پرینتر مجیکارد و … روی آن‌ چاپ زد؛ همچنین قابلیت چاپ افست را نیز دارند. قابلیت رنگ پذیری این نوع کارت بالا بوده و می‌توان آن را در انواع دستگاه‌های پرینتر کارت قرار داد. همچنین محدودیتی در انتخاب رنگ برای چاپ بر روی کارت دسفایر Desfire 4K وجود ندارد و می‌توان با هر رنگی بر روی کارت چاپ زد.

قابلیت های کارت دسفایر Mifare Desfire 4K:
کارت مایفر دسفایر Mifare Desfire 4K معمولا در ابعاد استاندارد CR-80 که به طول ۸.۵ در عرض ۵.۳ سانتی متر است، ساخته شده و به دلیل وجود تراشه هوشمند، ضخامت ۷۶۰ میکرون برای آن‌ در نظر گرفته می‌شود. همانطور که بیان شد این کارت‌ها دارای یک چیبست حافظه هستند که قابلیت به ذخیره سازی اطلاعات را در خود دارد. اندازه این حافظه‌ها در کارت دسفایر ۴k است؛ به عبارتی میزان ظرفیت حافظه آن جهت ذخیره سازی اطلاعات چهار کیلوبایت است. کارت‌های خانواده مایفر دسفایر شامل EV1 و EV2 هستند. به عبارتی DESFire رمزگذاری و احراز هویت را با استفاده از الگوریتم رمزنگاری سه گانه DES انجام می‌دهد و پشتیبانی از تراشه را برای انواع برنامه‌ها فراهم می‌کند. کارت هوشمند EV1 می‌تواند حداکثر ۲۸ برنامه مختلف و ۳۲ پرونده یا فایل برای هر کاربر داشته باشد. در صورتی که EV2 می‌تواند تعداد نامحدودی از برنامه‌های مختلف را در اختیار کاربر بگذارد و فقط با اندازه حافظه محدود شده است. فرکانس عملکرد این کارت ۱۳.۵۶ مگاهرتز بوده و فاصله عملکرد آن حدود ۱۰ سانتی متر است که این میزان بستگی به نوع آنتن دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی