اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305067991223645
در دسترس نیست

تغذیه بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

کد: 140305067991223645

، تهران , (اخبار رسمی): مصرف پروتئین بعد از کاشت مو ضروری است. بنابراین مواد غذایی سرشار از اسید‌های آمینه ضروری مانند: مرغ، تخم مرغ، آجیل، شیر و مواردی از این دست را در برنامه روزانه خود بگنجانید. البته فراموش نکنید که بهتر است این خوراکی‌ها را در مقادیر بهینه مصرف کنید.

بعد از کاشت مو چی بخوریم؟
تغذیه بعد از کاشت مو

آب یکی از مهم‌ترین اجزاء رژیم غذایی شما بعد از کاشت مو است، زیرا نقشی کلیدی در تنظیم فشار خون ایفا کرده و رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین می‌کند.

رژیم غذایی مناسب، نقش مهمی در سلامت مو ایفاء می‌کند، به طوری که عدم مصرف ویتامین‌ها و املاح ضروری بدن، دلیل اصلی ریزش موی بسیاری از افراد است. در واقع موهای شما برای اینکه رشد مناسبی داشته باشند، لازم است تا به خوبی تغذیه شوند و در این بین هر‌گونه کمبود ممکن است شما را با ریزش مو روبه‌رو کند. با این تفاصیل، بدون شک پس از کاشت مو هم پیروی از یک برنامه غذایی ایده‌آل ضروری است و این عادات غذایی شما هستند که استحکام فولیکول‌های جدید را تعیین می‌کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه ببینیم پس از کاشت مو باید چی بخوریم و چگونه از رشد و تقویت گرافت‌های تازه کاشته شده مطمئن شویم؟

تغذیه مناسب پس از کاشت مو

اگر می‌خواهید عمل کاشت موی شما موفقیت آمیز باشد، باید به دقت دستور‌العمل‌ها و نکات مراقبتی پس از کاشت مو را دنبال کنید. استراحت کافی داشته باشید و یک برنامه غذایی کاملا مغذی را دنبال کنید. تقریبا 6 ماه طول می‌کشد تا ریشه فولیکول‌های تازه شما رشد کنند و به استحکام مناسبی برسند. به همین دلیل تغذیه بعد از کاشت مو بسیار حائز اهمیت است و رابطه مستقیم با روند بهبودی شما دارد. مصرف دارو بعد از کاشت مو نیز تنها با تایید پزشک مجاز است. در واقع پزشک شما با توجه به روند درمان، ممکن است داروهای مسکن، آنتی بیوتیک و یا حتی داروهای تقویتی نظیر اسید فولیک و زینک را برای شما تجویز کند.

بعد از کاشت مو از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

غذاهای فرآوری شده و فست فود‌ها از آن دسته خوراکی‌هایی هستند که باید از آنها دوری کرد، چرا‌که اغلب فاقد مواد مغذی هستند و علاوه بر این کالری بالایی دارند. نوشیدنی‌های گازدار، آب میوه‌های فرآوری شده، نوشابه و به طور کل غذاهایی که قند بالایی دارند نیز گزینه مناسبی برای شما نیستند، زیرا باعث افزایش قند خون شما می‌شوند و در نتیجه روند بهبودی طولانی‌تر خواهد شد.

مصرف الکل و دخانیات

مطمئنا با اثرات منفی همراه است و ممکن است سرعت و روند بهبودی را مختل کند. بنابراین بهتر است از آنها دور بمانید.  مصرف قهوه و نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین هستند نیز تغییراتی در فشار خون شما ایجاد می‌کنند و پس از کاشت مو توصیه نمی‌شوند.

پس از کاشت مو چه غذاهایی بخوریم؟

آب یکی از مهمترین اجزاء رژیم غذایی شما بعد از کاشت مو است، زیرا نقشی کلیدی در تنظیم فشار خون ایفا کرده و رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین می‌کند. به همین دلیل است که بیشتر جراحان توصیه می‌کنند پس از کاشت مو روزانه 9 لیوان آب مصرف کنید.

مصرف برنج قهوه‌ای، تخم مرغ و مرغ نیز می‌تواند به تقویت و رشد موهای شما کمک کند، چرا‌که منبعی غنی از ویتامین‌های خانواده B هستند. بد نیست بدانید که ویتامین‌های گروه ب متابولیسم چربی و پروتئین را بهبود می‌بخشند و تاثیر زیادی در رشد مو دارند.

با توجه به اینکه مو عملا از پروتئین تشکیل شده است، به راحتی می‌توان حدس زد که مصرف پروتئین بعد از کاشت مو ضروری است. بنابراین مواد غذایی سرشار از اسید‌های آمینه ضروری مانند: مرغ، تخم مرغ، آجیل، شیر و مواردی از این دست را در برنامه روزانه خود بگنجانید. البته فراموش نکنید که بهتر است این خوراکی‌ها را در مقادیر بهینه مصرف کنید.

همچنین مواد غذایی حاوی آهن، روی، ویتامین D و اسید‌های چرب امگا 3 نیز می‌توانند به استحکام بافت موها و حفظ سلامت پوست سر کمک کنند. از این دست می‌توانیم به اسفناج، لوبیا، گوشت گاو، پرتقال، قارچ، ماهی و سایر غذاهای دریایی اشاره کنیم.

لوبیا و اسفناج بهترین مواد غذایی برای دریافت آهن بشمار می‌ٰروند در حالی که گوشت گاو، بادام هندی و تخم کدو تنبل سرشار از روی هستند. پرتغال و قارچ به عنوان منبعی برای ویتامین D‌ شناخته می‌شوند و غذاهای دریایی و ماهی نیز اسیدهای چرب امگا 3 را برای بدن فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

این روزها کاشت مو از محبوبیت بالایی برخوردار است و مردان و زنانی که دچار ریزش مو می‌شوند، نگرانی‌های کمتری را تجربه می‌کنند. تکنیک‌های جدید کاشت مو تقریبا بدون درد  و بی‌خطر هستند و بسیاری از محدودیت‌های روش‌های قدیمی را برطرف کرده‌اند. اما فراموش نکنید که دستیابی به نتایج درست و موفقیت‌آمیز، در گرو رعایت دستور‌العمل‌ها ،تغذیه مناسب و مصرف دارو بعد از کاشت مو است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک تخصصی پیوند مو و ابرو

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده، مجهزترین کلینیک پیوند مو در ایران است. این کلینیک دارای بیش از 20 اتاق عمل، پزشکان و تکنسین‌های باتجربه است. تمامی فرآیندهای پیوند مو و ابرو در این کلینیک با جدیدترین روش‌های روز دنیا و متد تلفیقی دکتر نیلفروش زاده انجام می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی