اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305137998319216
در دسترس نیست

نکات کلیدی در چاپ کارت پرسنلی PVC

کد: 140305137998319216

، تهران , (اخبار رسمی): اطلاع از نکات کلیدی در چاپ کارت پرسنلی PVC، باعث می‌شود که فرآیند چاپ کارت پرسنلی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و شما بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با کار شما داشته باشد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

نکات کلیدی در چاپ کارت پرسنلی PVC
نکات کلیدی در چاپ کارت پرسنلی PVC

چاپ کارت پرسنلی، اغلب برای کارمندان یک سازمان یا شرکت با اهداف مختلف انجام می‌شود. با کمک این کارت‌ها می‌توانیم افراد مختلف را بشناسیم و به آن ها مجوز ورود و خروج و استفاده از خدمات رفاهی مجموعه را بدهیم. در واقع وجود کارت پرسنلی برای افراد آن ها را موظف می‌کنید که قانون مند عمل کنند. حالا به دلیل اینکه این کارت‌ها بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای ماندگاری بالایی باشند تا در اثر استفاده زیاد آسیب نبینند و هزینه چاپ مجدد را به سازمان تحمیل نکند. کارت PVC که از از پلاستیک تهیه شده است ماندگاری بسیار بالایی دارد و در برابر شکستگی و سایر آسیب‌ها بسیار مقاوم عمل می‌کند. به همین علت برای این منظور بسیار مناسب است. چاپ کارت شناسایی، نیز مانند کارت‌های دیگر، اصولی دارد که باید حتما رعایت شوند تا بتوان از آن به خوبی برای مقاصد موردنظرش استفاده کرد. به همین دلیل و برای کمک به شما در این مقاله قصد داریم، در مورد 8 اصل مهم که باید در چاپ کارت شناسایی در نظر بگیرید، صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جنس مناسب برای چاپ این کارت در نظر بگیرید

مهم‌ترین اصل در چاپ کارت شناسایی، این است که باید جنس مناسبی برای انجام این کار در نظر بگیرید تا بعد از مدتی دچار آسیب دیدگی یا خرابی نشود و ماندگاری خوبی داشته باشد. همچنین کارت خام شما باید از امکاناتی نظیر حافظه و فرکانس قوی نیز برخوردار باشد تا کارتخوان‌های مختلف بتوانند به راحتی آن را بخوانند.  چاپ کارت پرسنلی امروزه بر روی کارت‌های PVC انجام می‌شود. این کارت‌ها طول عمر بالایی دارند و استفاده از آن‌ها به عنوان  کارت پرسنلی هوشمند هم امکان پذیر است. در واقع امکان چاپ دو نوع کارت پرسنلی پی وی سی وجود دارد.

  • چاپ کارت پرسنلی ساده: این کارت‌ها هیچ گونه ویژگی هوشمندی ندارند و صرفا یک کارت پلاستیکی با طول عمر بالا هستند. اطلاعات چاپ شده بر روی سطح این کارت‌ها به عنوان مدرک اصلی استفاده از آن ها شناخته می‌شود و چاپ آنها بسیار راحت است.
  • چاپ کارت پرسنلی هوشمند: این نوع کارت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات قابل خواندن را دارد. کارت مایفر 1K، کارت مایفر 4K، کارت دسفایر، کارت مگنت، کارت R/O 125K از رایج ترین این کارت ها هستند. کارت مایفر اصلی‌ترین کارت‌های استفاده شده برای کارت پرسنلی هوشمند به شمار می‌روند. این کارت‌ها دارای یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی یک یا چهار کیلو بایت اطلاعات هستند که در عملکرد آن‌ها نقش مثبتی دارد. کارت پی وی سی مغناطیسی یا مگنت نیز دارای یک نوار مغناطیسی است که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد و برای کارت‌هایی مناسب است که امکان ذخیره سازی چندین نوع اطلاعات در آن‌ها فراهم باشد.

از عکس‌های تکراری در  استفاده نکنید

کارت پرسنلی شما مشخص کننده هویتتان در مکان‌های مختلفی است که به آن‌ها گام می‌گذارید. بنابریان باید به ظاهر آن توجه زیادی داشته باشید و از آن غفلت نکنید. هنگامی که قصد چاپ کارت پرسنلی دارید، سعی کنید که دوربین به همراه خودتان داشته باشید و از عکس‌های تکراری در چاپ کارت شناسایی استفاده نکنید.

کارت پرسنلی را با اطلاعات زیاد پر نکنید

 به احتمال زیاد از شنیدن چنین اصلی تعجب کرده‌اید و انتظار خلاف را داشته‌اید. اما باید بگوییم که این اصل بسیار مهم است و باید نسبت به رعایت کردن آن اهتمام ویژه‌ای به خرج بدهید. زیرا هنگامی فردی شما را می‌بیند، تنها چند دقیقه برای معرفی اجمالی خودتان از طریق کارت پرسنلی زمان دارید. اگر اطلاعات موجود بر روی کارت شناسایی چاپ شده شما، زیاد باشد، فرد نمی‌تواند به سرعت شما را بشناسد و دچار گیجی و ابهام می‌شود. این گیجی و ابهام می‌تواند در صحبت‌های کاری و برقراری ارتباط اثر منفی بگذارد که اصلا مطلوب شما نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم، در چاپ کارت شناسایی این نکته را در نظر بگیرید.

اطلاعات ضروری را بر روی کارت شناسایی بیاورید

 در اصل قبلی، گفتیم که آوردن اطلاعات زیاد بر روی کارت شناسایی ضرر زننده است. اما این مطلب به معنی نیاوردن اطلاعات ضروری نیست. نیازی نیست، شما سوابق شغلی یا مواردی مانند آن را بر روی کارت ذکر کنید، اما باید در هنگام چاپ کارت شناسایی حتما اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی و سمتتان در سازمان یا شرکت را ذکر کنید. ذکر کردن این اطلاعات کار تشخیص هویت شما توسط افراد دیگر را راحت‌ می‌کند و سرعت برقراری ارتباط شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد که قطعا مطلوب شما است و به دنبال این کار هستید. پس از رعایت این اصل غافل نشوید.

طراحی کارت را به درستی انجام دهید

طراحی کارت پرسنلی موضوع بسیار مهمی است که اهمیت آن به موازات چاپ کارت پرسنلی قرار می‌گیرد. در واقع این طراحی است که مشخص می‌کند یک کارت برای چه حوزه‌ای قابل استفاده است و نقش آن چیست. در جریان طراحی این کارت‌ها اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی فرد و همچنین اطلاعات شغلی او آورده می‌شود. اما در این مرحله نکاتی وجود دارد رعایت آن‌ها الزامی است.

  • طراحی کارت باید در نرم‌ افزارهای حرفه‌ای نظیر کورل و فتوشاپ انجام گیرد.
  • اندازه استاندارد طرح کارت پی ‌وی ‌سی 57*89 میلی‌متر است.
  • باید مد رنگی RGB باشد و رزولوشن روی dpi300 تنظیم شود.
  • هنگام طراحی از هر طرف کارت 4میلی‌متر فاصله در نظر گرفته شود زیرا در برش و پانچ حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این فاصله لوگو و یا نوشته‌ای قرار نگیرد.
  • فونت‌ها و سایزهایی که برای درج اطلاعات روی کارت انتخاب می‌شود، واضح و خوانا باشد.
  • از عکس پرسنلی واضح و باکیفیت برای کارت استفاده شود که قابل شناسایی باشد.
  • باید از طرح نهایی یک خروجی به صورت لایه باز و یا با فرمت PSD یا TIF تهیه شود.

شفافیت در چاپ کارت را فراموش نکنید

خلاقیت می‌تواند ارزش یک عمل به طور قابل توجهی افزایش دهد و باعث جلب توجه بسیار گردد. اما اگر همین خلاقیت در مکانی نامناسب به کار رود، می‌تواند ضررزنده باشد و اهمیت آن چیز یا کار را به کلی نابود کند. چاپ کارت شناسایی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در صورت بروز چنین اتفاقی، می‌تواند باعث نابودی ارزش آن کارت شود. خلاقیت نابه‌جا می‌تواند شفافیت را از بین ببرد و ابهام آفرینی کند. انسان‌ها در هنگام رویارویی با فرد جدید مبهم‌بودن را نمی‌پسندند، بنابراین اگر اطلاعات کارت شما شفاف نباشد، به طور قطع ترکتان خواهند کرد و یا توجهی به صحبت‌هایتان نمی‌کنند که اصلا مطلوب شما نیست. همچنین ممکن است به همین علت شما را در مکان‌های مختلف شرکت یا سازمان راه ندهند که باعث عقب ماندن در کارهایتان می‌گردد.

به اندازه چاپ کارت را انجام دهید

افراد مختلف ممکن است که برای مکان‌های مختلف نیاز به کارت شناسایی داشته باشند. یکی از راه‌های مناسب برای چاپ این کارت‌ها به راحتی، یکباره پرینت کردن آن‌ها است. زیرا دیگر نیازی به وارد کردن چندباره اطلاعات نیست که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند و دردسرهای شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کیفیت چاپ کارت را بالا نگه‌دارید

کیفیت چاپ می‌تواند در شفافیت کارت و خوانایی آن اثر قابل توجهی بگذارد و این موارد را به طور چشمگیری بهبود دهد. همچنین کیفیت بالا به افراد دیگر نشان می‌دهد که شما چقدر به ارتباط با دیگر افراد اهمیت می‌دهید و حرفه‌ای هستید. به همین دلیل لازم است که در هنگام چاپ کارت شناسایی کیفیت بالایی را برای آن در نظر بگیرید تا بتوانید از مزایای آن نیز به خوبی و در جهت مقاصد خودتان استفاده مطلوب کنید.

امنیت کارت را مورد توجه قرار دهید

امنیت کارت پرسنلی موضوع مهمی است که حتما در فرآیند چاپ کارت باید به آن توجه شود. کارت‌های پرسنلی سطوح امنیتی متفاوتی دارند و هر کسی انتظار متفاوتی از آن ها دارد. گزینه‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت این کارت‌ها می‌توان از بارکد، هولوگرام، لایه لمینت و یا چاپ یووی استفاده نمود.

جمع بندی

توجه به این نکات باعث می‌شود که فرآیند چاپ کارت پرسنلی به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و شما بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بالاترین همخوانی را با کار شما داشته باشد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارت پرداز

شرکت کارت پرداز تنها یک فروشگاه نیست! در این مجموعه فعالیت­‌های مختلفی پیرامون چاپ کارت PVC با بالاترین رتبه تخصصی انجام می­‌شود. فعالیت‌هایی مثل: چاپ کارت PVC در انواع مختلف؛ فروش انواع پرینتر چاپ کارت PVC همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص کارت پرینترها؛ فروش انواع پرینتر سوزنی همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع پرینتر لیبل زن همراه با ریبون و مواد مصرفی مخصوص آن‌ها؛ فروش انواع کارت خام پی وی سی (کارت مگنت ، کارت مایفر ، کارت RO)؛ فروش لوازم جانبی کارت PVC؛ طراحی انواع کارت پی وی سی؛ خرید و فروش چاپگر دست دوم چاپ کارت PVC؛ تعمیر و رفع مشکل پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش تعمیرات پرینتر چاپ کارت PVC؛ آموزش نگهداری و روش کار با انواع پرینتر چاپ کارت PVC؛ جهت مشاوره چاپ کارت، خرید کارت خام و پرینتر کارت، تعمیر و راه اندازی پرینتر کارت، با متخصص‌ترین نیروها در خدمت شما هستیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی