اطلاعات تماس
  • 091242*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307288168727451
در دسترس نیست

فیلتر پست کربن چه نقشی در فرایند تصفیه آب دارد

کد: 140307288168727451

، (اخبار رسمی): یکی از فیلتر هایی که نقش مهمی در فرایند تصفیه آب ایفا می کند پست کربن است که در این مقاله عملکرد آن را مورد بررسی قرار دادیم

فیلتر پست کربن چه نقشی در فرایند تصفیه آب دارد
فیلتر پست کربن چه نقشی در فرایند تصفیه آب دارد

فیلتر پست کربن یکی از مهمترین اجزای جدید ترین دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بوده که وظیفه آن بهبود کیفیت آب تصفیه شده است. فیلتر های کربن به عنوان یک جذب کننده مواد شیمیایی و آلاینده های بیماری زا از آب عمل میکنند. به طور کلی میتوان گفت مهمترین تاثیر فیلتر کربن در تصفیه آب حذف کلر، بو و طعم نامطبوع آب و ترکیبات آلی است. اما حذف این مواد از آب چه مزیتی دارد؟ در تصفیه خانه های شهری جهت از بین بردن و میکروب زدایی باکتری های مضر مقدار فراوانی کلر به آب افزوده می شود. شاید این کلر افزوده شده به آب در نگاه اول باعث بهبود کیفیت آب شود. اما در طولانی مدت میتواند تاثیرات ناخوشایندی را بر روی سلامت افراد بگذارد. برای همین منظور استفاده از تصفیه آب های دارای فیلتر کربن بسیار ضرورت دارد و اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارید، حتما مطمئن شوید که از فیلتر کربن برخوردار باشد. اما تا به اینجا تنها در رابطه با فیلتر کربن سخن گفتیم. فیلتر پست کربن یکی دیگر از فیلتر های مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب است که نقش آن بسیار پر رنگ تر و پر اهمیت تر از فیلتر های کربن معمولی خواهد بود. فیلتر پست کربن ترکیبات دارویی، مواد شیمیایی، ذرات بسیار ریز و دیگر آلاینده های مضر برای سلامتی انسان را از آب حذف نموده و آب با کیفیت تری را در اختیار شما قرار میدهد. فیلتر های پست کربن معمولا در تصفیه آب در مرحله آخر قرار میگیرند تا نهایت کارآیی را داشته باشند. اگر شما هم میخواهید در رابطه با نقش فیلتر پست کربن در تصفیه آب بیشتر بدانید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نحوه عملکرد فیلتر پست کربن در تصفیه آب

دانستن نحوه عملکرد فیلتر های پست کربن نیاز به دانش تخصصی دارد. اما میتوان به طور کلی با دانستن نحوه عملکرد، ساختار و چگونگی افزایش کارایی تا حد زیادی در رابطه با آن اطلاعات کسب نمود. در ادامه بیشتر در رابطه با نقش فیلتر پست کربن در تصفیه آب خواهیم پرداخت.

ساختار فیلتر پست کربن

فیلتر های پست کربن باید بتوانند بو، مزه و رنگ ناخوشایند آب را که ممکن است در هنگام ورود به دستگاه و یا هنگام عبور از فیلتر های مختلف ایجاد شده باشد را از بین ببرد.  فیلتر های کارتریج پست کربن از کربن فعال تشکیل شده اند و سطح تماس بسیار زیادی با آب دارند. معمولا برای جذب بالاتر و با کیفیت تر آلاینده ها فیلتر ها باید سطح وسیع تری داشته باشند. فیلتر پست کربن با داشتن منافذ متعدد سطح بسیار وسیعی داشته و میتواند مقدار زیادی از آلاینده ها را جذب نموده و طعم آب را بهبود ببخشد. 

جذب فعال در فیلتر پست کربن

نیروی واندروالسی اساس کار فیلتر های پست کربن است. این در نوع فیلتر ها حذف فعال رخ میدهد‌ مولکول های آلاینده و یا ایجاد کننده رنگ نامطلوب با پیوند شیمیایی به سطح کربن متصل شده و به راحتی جدا نخواهند شد. بنابراین آب به راحتی از آلاینده ها پاکسازی شده و کیفیت و بوی بهتری پیدا خواهد کرد‌. البته باید توجه کرد که فیلتر های پست کربن باید به صورت دوره ای تعویض شوند تا مانند قبل، تاثیر بسزایی در تصفیه آب داشته باشند‌.

حذف کلر و ترکیبات آلی

فیلتر کربن فعال و پست کربن علاوه بر فیلتر کردن بو و طعم آب میتوانند رنگ و آلاینده های آلی آن را نیز تصفیه کنند. معمولا در فیلتر های پست کربن، کلر و بسیاری از مواد آلی به دلیل خاصیت های فراوان کربن با آن واکنش داده و به عنصر هایی غیر مضر تبدیل می شوند. 

افزایش کارایی تصفیه آب اسمز معکوس با فیلتر پست کربن
فیلتر های پست کربن بعد از تمام مراحل تصفیه آب قرار میگیرند تا بتوانند تمام آلودگی های باقی مانده آب را جذب نموده و آب تصفیه شده با کیفیت بهتری در اختیار شما قرار دهند. شایان ذکر است که فیلتر های پست کربن مصرفی بوده و پس از مدت زمان مشخصی بسته به کیفیت آب اولیه مورد استفاده باید تعویض شوند.

چرا فیلتر پست کربن در تصفیه آب مهم است؟

همانطور که اشاره شد در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی که بالا بودن کیفیت آب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، لازم است در مرحله آخر تصفیه آب فیلتری وجود داشته باشد تا طعم، بو و مزه آب را بهبود ببخشد. برای این منظور فیلتر های پست کربن بهترین گزینه هستند. چرا که میتوانند بیش از 99 درصد موادی که رنگ، طعم و بوی آب را ناخوشایند میکنند دریافت کرده و از آب جداسازی کنند. بدون شک تصفیه آبی که دارای فیلتر پست کربن باشد بسیار کاربردی تر و بهتر از تصفیه آب های دارای مراحل کمتر خواهد بود‌. شما هم اگر به سلامتی خود و کیفیت آب تصفیه شده مورد استفاده خود اهمیت میدهید، حتما از فیلتر پست کربن برای دستگاه تصفیه آب خود استفاده کنید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091242*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید