اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307288168825670
در دسترس نیست

صندوق صدور و ابطال چیست؟

سرمایه گذاری در صندوق های مبتنی بر صدور و ابطال

کد: 140307288168825670

، تهران , (اخبار رسمی): خرید و فروش واحدهای صندوق صدور و ابطال قوانین خاص خود را دارد. اغلب کمان می کنند باید یک واحد را خریداری کرده و منتظر اوج شاخص بورسی شوند و تا زمانی که واحد قیمت گرفت آن را بفروشند. اما مفهومی به نام مدت ماندگاری واحد وجود دارد که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند.

سرمایه گذاری در صندوق های مبتنی بر صدور و ابطال
نحوه عملکرد صندوق های صدور و ابطال بورسی

معاملات صندوق های سرمایه گذاری به دو روش مبتنی بر معامله ETF که برای اغلب آشناتر است و روش صدور و ابطال انجام می‌گیرد. این روش ها برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند.

مفهوم دقیق صدور و ابطال در صندوق های سرمایه گذاری چیست؟

صندوق های سرمایه گذاری راهی برای سرمایه گذاری سهامدارانی است که از این بازار مالی اطلاعات بالایی ندارند. افرادی که دوست دارند سرمایه اضافی خود را به جای قرار دادن در بانک به عنوان سپرده گذاری و دریافت سود سالانه مشخص، در بازار بورس و اوراق بهادار قرار دهند تا بتوانند به سوددهی بیشتری برسند. یا کسانی که وقت و زمان کافی برای تحلیل و بررسی دقیق این بازار ندارند اما می‌خواهند که حتما در این بازار سرمایه گذاری کنند، با وجود صندوق های سرمایه گذاری این امکان برای آنها فراهم شده است. صندوق های سرمایه گذاری با جمع کردن سرمایه افراد مختلف و اختصاص دادن آنها به نوعی از واحدهای بورسی مثل خرید اوراق بهادار یا خرید اوراق مبتنی بر سکه و غیره، سعی برآن دارند که به سود مشارکتی خوبی دسترسی پیدا کنند.
مدیران این صندوق ها افراد خبره ای هستند که می‌توانند با تجربه و شناختی که از بازار دارند به درآمد و سود خوبی برسند. در صندوق های مبتنی بر صدور و ابطال این سرمایه صرف خرید واحدها می شود و اختلاف قیمت این واحدها در هنگام فروش، سودی است که از سرمایه گذاری به دست می آید. هنگامی که واحدهای خریداری شده ابطال می شود، پول سرمایه گذار به وی داده می شود. وارد کردن سرمایه به صندوق صدور و خارج کردن سرمایه از صندوق ابطال نام دارد


اگر هیچ اطلاعاتی از بازار مالی بورس ندارید، صندوق های سرمایه گذاری بهترین روش سرمایه گذاری برای شماست.

کدام صندوق ها مبتنی بر صدور و ابطال هستند؟

سازو کار صندوق ها بر حسب نوع معامله با یکدیگر متفاوت است. برخی از صندوق ها از هر دو روش معامله یعنی مبتنی بر صدور و ابطال یا مبتنی بر معامله ETF استفاده می کنند. بر اساس نحوه کارکرد صندوق ها نوع معامله آنها مشخص می شود. مثلا صندوق مختلط ترکیبی از صندوق با درآمد ثابت و صندوق سهامی است. یا صندوق های اهرمی بر حسب هر دو روش معامله فعالیت می‌کنند. که واحدهای مبتنی بر صدور و ابطال در این صندوق ها بدون ریسک و با درآمد ثابت است اما واحدهای مبتنی برETF اساس کار صندوق های سهامی را تشکیل می دهد.
به طور کلی با مطالعه شرایط و قوانین هر صندوق به راحتی متوجه می شوید که اساس کار هر صندوق بر حسب چه نوع معاملاتی صورت می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سبدگردان نوویرا

در حال حاضر شرکت سبدگردان نوویرا با مدیریت سبدهای اختصاصی برای سطوح مختلف ریسک‌پذیری و مدیریت انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل درآمد ثابت، صندوق در صندوق، چند کالایی (Multi-commodity)، سهامی و بازارگردانی، طیف گسترده‌ای از خدمات مدیریت دارایی را جهت برآورده ساختن نیازهای گوناگون سرمایه‌گذاران و نهادها ارائه می‌نماید. همچنین این شرکت با انواع خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری و بانکداری سرمایه‌گذاری شامل ارزش‌گذاری، مشاوره تامین مالی، مشاوره عرضه و پذیرش، انتشار اوراق و… آماده همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه