اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140308058176327513
در دسترس نیست

تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک

کد: 140308058176327513

، (اخبار رسمی): خرابی برد یخچال فریزر جنرال الکتریک یکی از مشکلات رایجی است که در مدل‌های مختلف یخچال جنرال الکتریک به وجود می‌آید و دلایل آن شامل رسیدن رطوبت به این برد، وارد شدن آسیب فیزیکی به یخچال، خرابی کمپرسور، نوسانات شدید جریان برق و البته دستکاری برد اصلی توسط یک شخص بی‌تجربه است.

تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک
تعمیر برد یخچال جنرال الکتریک

برای تعمیر برد کنترل یخچال فریزر جنرال الکتریک، در اولین قدم باید درپوش پشتی یخچال را برداشته و با جداکردن روکش پلاستیکی این قطعه، مدارهای داخلی، سنسورها و ترانزیستورهایی که داخل برد اصلی قرار دارند را بررسی کنید.

در همین مرحله، شما نیازمند این هستید که از یک اهم‌متر یا مولتی‌متر استفاده کرده و میزان مقاومت و ولتاژ ورودی به قطعات را بررسی کنید. در صورتی که ولتاژ کلی برد اصلی برابر صفر باشد، به این معناست که برد الکترونیکی دستگاه شما سوخته و نیازمند تعویض آن هستید. برای این‌که بتوانید این قطعه را تعویض کنید، نیازمند این هستید که ابتدا یک عکس از اتصالاتی که به این قطعه وصل شده‌اند بگیرید تا بتوانید نحوه اتصال سیم‌ها به برد اصلی را بشناسید و سپس با خرید یک برد جدید، آن را به یخچال جنرال الکتریک خود وصل کنید. برای تعمیر و یا تعویض برد یخچال جنرال الکتریک بهترین راهکار این است که به خدمات نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک در تهران مراجعه کنید.

چه دلایلی باعث خرابی برد الکترونیکی یخچال می‌شوند؟

معمولا دلایل مختلفی باعث می‌شوند تا برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک، با مشکل مواجه شده و کارکرد درستی نداشته باشد. از مهم‌ترین دلایل خرابی برد یخچال جنرال الکتریک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ممکن است آب یا رطوبت به قسمت‌های الکترونیکی این یخچال نفوذ کرده و همین موضوع، باعث سوختن یا آسیب رسیدن به قطعات داخلی آن شده باشد.

2- در بسیاری از موارد، ممکن است خرابی کمپرسور یا فن دستگاه، باعث ایجاد اتصال کوتاه در یخچال جنرال الکتریک شده و در نتیجه باعث آسیب رسیدن به برد الکترونیکی شود.

3- وارد شدن آسیب فیزیکی به بدنه یخچال، یک علت رایج است که باعث می‌شود تا برد اصلی آسیب ببیند.

4- در بسیاری از موارد، ممکن است جریان برق ورودی به یخچال، نوسان شدیدی داشته باشد. به همین علت، باعث سوختن یا آسیب رسیدن به قطعات داخلی برد اصلی می‌شود. در این شرایط، با استفاده از یک محافظ جریان برق، می‌توانید تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

5- در نهایت، ممکن است دستکاری برد اصلی توسط شخصی که تخصص کافی در این زمینه ندارد، باعث آسیب رسیدن به آن و خرابی این برد شده باشد.

چگونه متوجه شویم که برد اصلی یخچال جنرال الکتریک خراب شده است؟

وقتی که برد اصلی یخچال خراب شده باشد، معمولا علائم و نشانه‌های زیر را از خود نشان می‌دهد:

در صورت خرابی برد یخچال جنرال الکتریک، این احتمال وجود دارد که دستگاه در حین کارکردن ناگهان خاموش شود یا این‌که فن اواپراتور آن به شکلی درست کار نکند.

معمولا وقتی که برد اصلی خراب می‌شود، یخچال بیش از اندازه یخ می‌زند یا این‌که به اندازه کافی سرد نمی‌شود.

از دیگر علائم خرابی این قطعه، می‌توان به کارنکردن درست یخ‌ساز یا آبسردکن یخچال جنرال الکتریک اشاره کرد.

اگر یخچال شما هم در حین کارکردن سروصدای زیادی از خود تولید می‌کند، می‌توانید این احتمال را بدهید که برد الکترونیکی آن خراب شده باشد.

برای عیب‌یابی برد اصلی یخچال جنرال الکتریک چه مراحلی را باید دنبال کنیم؟

برای این‌که بتوانید عیب‌یابی دقیقی روی یخچال جنرال الکتریک خود داشته باشید، نیازمند این خواهید بود که مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

1- ابتدا جریان برق ورودی به یخچال را قطع کنید تا در فرایند عیب‌یابی، با مشکل برق‌گرفتگی مواجه نشوید.

2- در قدم بعدی، نیازمند این هستید که مدارهای الکترونیکی برد اصلی را چک کنید. گاهی اوقات ممکن است این مدارها سوخته باشند که در بیشتر مواقع، اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، نیازمند این هستید که کل برد اصلی را تعویض کنید.

3- در گام بعدی، باید قطعات الکترونیکی برد مانند سنسورها و ترانزیستورهای آن را تست کنید. برای این کار، بهترین گزینه این است که از یک مولتی‌متر کمک بگیرید.

4- حتما ولتاژ ورودی به داخل برد اصلی را چک کنید. اگر این ولتاژ برابر صفر باشد، نشان‌دهنده این خواهد بود که برد اصلی دستگاه شما سوخته و نیازمند تعویض است.

5- در نهایت، کابل‌ها و اتصالات برد اصلی را چک کنید که فرسوده یا شل نشده باشند. در صورت شل شدن این کابل‌ها و اتصالات، تنها کافی است که آنها را محکم کنید و اگر آنها فرسوده شده‌اند، نیازمند این هستید که آنها را تعویض کنید.

فرایند تعمیر برد اصلی یخچال جنرال الکتریک

برای این‌که بتوانید برد اصلی یخچال خود را تعمیر کنید، حتما باید قطعات آنها را قطعات اصل و اورجینال تعویض کنید. اگر هریک از سنسورهای داخلی و ترانزیستورهای آن معیوب شده باشد، این امکان برایتان وجود دارد که بتوانید خیلی راحت، یک سنسور یا ترانزیستور جدید را تهیه کرده و جایگزین کنید. به این ترتیب، برد اصلی دستگاه شما مانند روز اول کار می‌کند. با این حال، گاهی اوقات نیز ممکن است خود برد دچار سوختگی شده باشد که در این شرایط، حتما باید آن را تعویض کنید.

تعویض برد اصلی یخچال جنرال الکتریک

گاهی اوقات، ممکن است برد اصلی یخچال شما دچار مشکلات جدی و سوختگی شده باشد که در این شرایط، تعمیر برد یخچال ساید جنرال الکتریک امکان‌پذیر نخواهد بود و باید برد اصلی دستگاه را تعویض کنید. برای تعویض این برد، کافی است که دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

1- در مرحله اول، جریان برق یخچال را قطع کرده و اجازه دهید تا برای حداقل یک ساعت در همین حالت باقی بماند.

2- بعد از آن، در پوشی که در قسمت پشتی یخچال قرار دارد را بردارید تا بتوانید به برد اصلی دستگاه دسترسی پیدا کنید.

3- حال نیازمند این هستید که روکش پلاستیکی که روی برد اصلی قرار دارد را بردارید تا بتوانید به بخش‌های الکترونیکی آن دسترسی پیدا کنید.

4- یک عکس از اتصالات برد الکترونیکی بگیرید تا بتوانید بعدا به نحوه اتصال آنها دسترسی داشته باشید.

5- در این مرحله، برد قدیمی را از اتصالات خود جدا کرده و به کمک عکسی که گرفته‌اید، اتصالات را به برد جدید وصل کنید.

6- حال جریان برق ورودی به یخچال را وصل کرده و آن را روشن کنید.

در صورت خرابی برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک، از خدمات ما استفاده کنید

برد اصلی یخچال جنرال الکتریک،  وظیفه دارد مدیریت دستورات الکتریکی در یخچال را برعهده بگیرد. زمانی که این برد اصلی خراب شده باشد، مشکلات زیادی از جمله عملکرد نادرست بخش‌های مختلف یخچال، خراب شدن کمپرسور و تایمر دستگاه رخ می‌دهد. برای این‌که بتوانید برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک خود را تعمیر یا تعویض کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از خدماتی است که توسط مجموعه ما ارائه می‌شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید