اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1393030610001

قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی

قاچاق سالانه 500 هزار تن لوازم آرایشی و بهداشتی

کد: 1393030610001

http://bit.ly/1o66RpZ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مجمع استاندارد و کیفیت اسلامی درباره سهم بازار قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور، گفت: قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی در ایران، سالانه نزدیک به 500 هزارتن است.

قاچاق سالانه 500 هزار تن لوازم آرایشی و بهداشتی

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره آرایشی و بهداشتی در زمینه بازار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ها با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون دلار گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است، ظرفیت تولید سالانه محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ها را 500 هزار تن در سال ذکر کرد که تنها نیمی ..

رئیس مجمع استاندارد و کیفیت اسلامی درباره سهم بازار قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور، گفت: قاچاق فرآورده های آرایشی و بهداشتی در ایران، سالانه نزدیک به 500 هزارتن است.

دکتر علی حکیم عطار معتقد است یکی از اهداف اصلی مجمع استاندارد و کیفیت اسلامی باید معرفی محصولات و برندهای ایرانی به کشورهای اسلامی و بازار منطقه باشد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره آرایشی و بهداشتی در زمینه بازار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ها با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون دلار گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است، ظرفیت تولید سالانه محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ها را 500 هزار تن در سال ذکر کرد که تنها نیمی از آن یعنی 250 تن آن در حال حاضر توان بالفعل کشور است.

 

وی در حاشیه برگزاری جشنواره و نمایشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در هتل المپیک تهران، درباره وضعیت مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور و سهم بازار قاچاق از این محصولات، گفت: به دلیل حجم بالای مصرف ایران که نزدیک به 30 درصد سهم خاورمیانه است و به دلیل رتبه هفتمی که در دنیا از لحاظ مصرف لوازم آرایشی داریم، این مقدار مصرف بالاست و در کنار آن مقدار تولید پایین است. این مسئله بر قاچاق کالا تاثیر زیادی می گذارد، به طوریکه سالانه نزدیک به 500 هزارتن کالای آرایشی و بهدشتی به کشور قاچاق می شود.

 

حکیم عطار درباره وجود بازار قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، افزود: در ایران 80 شرکت واردکننده لوازم آریشی و بهداشتی داریم و این شرکتها 265 برند را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند. متاسفانه مبادی ورودی در امر قاچاق به صورت چمدانی یا غیرچمدانی کمی باز است محصولات قاچاق و بی کیفیت به خصوص از کشورهایی مانند هند و پاکستان در پوشش برندهای معروف، به کشور وارد می شود.

 

وی ادامه داد: بنده به برچسب های سلامت و اصالت کالا اعتقاد دارم اما شرط آن این است که درست انجام شود. من اعتقاد دارم که باید اصالت کالا وجود داشته باشد تا بدانیم مبدا ورود این کالا کجا بوده و از کدام کشور با چه برندی تولید می شود و در داخل چه فرایندی را طی می کند؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جشنواره صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی

دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه برترین های صنایع شوینده، آرایشی، بهداشتی و پخش در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]