اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1393030640004

میرمهدی کمجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران در حاشیه سالگرد فینال گفت:

فروشگاه های مجازی معتبر، به زودی رتبه بندی می شوند

کد: 1393030640004

http://bit.ly/1o63a3j

، تهران , (اخبار رسمی): سیدمهدی میرمهدی کمجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در حاشیه مراسم نهمین سالگرد تاسیس فروشگاه مجازی فینال، گفت: به تدریج، تجارت مجازی درکشور جای کسب وکارهای فیزیکی را می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل جذابیت تجارت الکترونیک چیست؟ گفت: با وجود اطلاعات، آمار و قابلیت هایی که اینترنت دارد، فرد ترجیح می دهد در خانه یا محل کارش بنشیند و کالایی را ببیند و اطلاعات کامل آن را به دست آورد و خریدش را با آرامش خاطر و آسودگی انجام دهد.

سیدمهدی میرمهدی کمجانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در حاشیه مراسم نهمین سالگرد تاسیس فروشگاه مجازی فینال، گفت: به تدریج، تجارت مجازی درکشور جای کسب وکارهای فیزیکی را می گیرد و رشدی که امروز فروشگاه های مجازی دارند در فروشگاه های فیزیکی وجود ندارد و من فکر می کنم در آینده ای نزدیک، فضای کسب و کار بیشتر به صورت مجازی انجام گیرد تا فیزیکی.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل جذابیت تجارت الکترونیک  چیست؟ گفت: با وجود اطلاعات، آمار و قابلیت هایی که اینترنت دارد، فرد ترجیح می دهد در خانه یا محل کارش بنشیند و کالایی را ببیند و اطلاعات کامل آن را به دست آورد و خریدش را با آرامش خاطر و آسودگی انجام دهد و در منزل یا محل کار کالای خریداری شده را تحویل بگیرد.

وی در باره چشم انداز ترویج این روش خرید در کشور تصریح کرد: ‌‌این موضوع به تدریج در حال رواج پیداکردن و نهادینه شدن است، به طوری که درحال حاضر در تهران 50 شرکت مجازی به صورت مستمر و ثبت شده فعال هستند که یکی از آن ها فروشگاه اینترنتی «فینال» است.

وی در ادامه گفت: آمارها و بررسی نشان می دهد فروشگاه های مجازی قانونی آمارهای روبه رشدی داشته و بسیار هم موفق هستند و اتحادیه برای بهبود فضای کسب و کار این فروشگاه ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند تا این فضای کسب و کار سالمی که در فروشگاه های مجازی از قبیل «فینال» وجود دارد در فروشگاه های دیگر نیز بتوانیم به عینه مشاهده کنیم و همه (اعم از خریداران و سرمایه گذارانی که در این بخش می خواهند فعالیت کنند)، بتوانند بخوبی از این موقعیت ویژه استفاده کنند.

سید مهدی میرمهدی در خصوص مشکلاتی که هایپرمارکت های مجازی با آن رو به رو هستند گفت: قانونی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شده، و نامه ای از سوی اتحادیه در اعتراض به این قانون نوشته شده که امضای وزیر اطلاعات و فناوری نیز پای این نامه وجود دارد. ما در 14مورد براین قانون اعتراض داریم که این 14مورد اگر برطرف شود این قانون می تواند قانون خوبی برای فضای کسب و کار آنلاین باشد.

وی در باره کاستی های این قانون اظهار داشت: اگر این کاستی ها رفع نشود، مشکلاتی نظیر کلاهبرداری، اجاره غیرقانونی یک محل مسکونی به جای یک شرکت، پیش می آید و عده ای که همه سرمایه شان یک سایت با یک مبلغ ناچیز یک یا دومیلیون تومانی است، می توانند با این سرمایه ناچیز کلاهبرداری های زیادی را انجام دهند و مشتری که در دام این افراد می افتد چون مدرکی ندارد نمی تواند از حق خود دفاع کند و این تخلف شیوعی فراگیر پیدا می کند.

وی در باره بازرسی های صورت گرفته از سوی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: بازرسی های اتحادیه از فروشگاه های مجازی به صورت مستمر است. حتی به عنوان نمونه اتحادیه از این فروشگاه های مجازی خریدهایی انجام می دهد و سیر خرید، بسته بندی، ارسال و تحویل آن به صورت مداوم رصد می شود.

میر مهدی تصریح کرد: در حال دسته بندی این فروشگاه ها و اعطای رتبه a، b  و c  به این فروشگاه های مجازی هستیم. به زودی این فروشگاه ها را با رتبه هایشان در پورتال اتحادیه که تا 31 اردیبهشت کامل می شود، جای می دهیم تا اگر خریدار بخواهد از فروشگاهی خرید کند با مراجعه به این پورتال، با شناخت کامل از رتبه آن خریدش را با آرامش انجام دهد.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تصریح کرد:  متاسفانه در این صنف افرادی هستند که قصد و نیتشان کلاهبرداری از مردم است که مجوز برای آن ها به هیچ وجه صادر نمی شود. چون این واحدهای متخلف اعتماد و اعتبار فروشگاه های مجازی قابل اعتماد را زیر سوال می برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی