اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139402235170434

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی؛

جایزه کارآفرینی پیروز، به صنعت کشاورزی رسید

کد: 139402235170434

https://goo.gl/WwKwcw

، تهران , (اخبار رسمی): جایزه پیروز که هر سال در اختتامیه جشنواره شیخ بهایی به کارآفرینان برگزیده اهدا می‌شود، در این دوره برای ارائه طرح جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی، به محمد مختارزادگان رسید. این جایزه توسط روزبه پیروز، از کارآفرینان برتر کشور به برگزیدگان اهدا می‌شود که امسال شامل جایزه نقدی و بورسیه تحصیلی در مؤسسه آموزش عالی آتیه ایرانیان (IBS)، در مجموع به ارزش 250 میلیون ریال بود.

روزبه پیروز گفت: «این جایزه هم یک تشویق برای کارآفرینان است و هم پیامی به جامعه برای درک اهمیت موضوع کارآفرینی. ما باید بدانیم که راه توسعه اقتصاد کشور از ایستگاه کارآفرینی می‌گذرد. کشور با استفاده از منابع روی زمین اداره می‌شود نه منابع زیرزمینی.»

به گزارش روابط عمومی جایزه پیروز، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، دوشنبه بعد‌از ظهر در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. در این مراسم محمد مختارزادگان از شرکت دما آرا سبز صنعت، موفق به کسب جایزه پیروز شد.

جایزه پیروز که هر سال در اختتامیه جشنواره شیخ بهایی به کارآفرینان برگزیده اهدا می‌شود، امسال به‌ دلیل ارائه طرح جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی، به محمد مختارزادگان رسید. این جایزه توسط روزبه پیروز، از کارآفرینان برتر کشور به برگزیدگان اهدا می‌شود که امسال شامل جایزه نقدی و بورسیه تحصیلی در مؤسسه آموزش عالی آتیه ایرانیان (IBS)، در مجموع به ارزش 250 میلیون ریال بود.

روزبه پیروز، با اشاره به مشکل موجود در صنعت کشاورزی و تشخیص آن توسط مختارزادگان، گفت: «تلاش این کارآفرین و ابتکار جالبی که برای حل مشکل انجام داده، قابل ستایش است؛ اما این تنها دلیل برای اختصاص جایزه به وی نبود. بلکه موضوع اصلی این بود که او توانسته محصول خود را تجاری‌سازی کند و تا الان تعدادی از محصول خود را نیز فروخته است.»

پیروز با اشاره به اینکه جایزه پیروز به کسانی تعلق می‌گیرد که در حیطه فعالیت خود نوآوری کرده‌اند و از این طریق توانسته‌اند محصول جدیدی تولید کنند، افزود: «ابتکار فنی به تنهایی کافی نیست. باید تجاری‌سازی هم صورت بگیرد. بدون تجاری‌سازی، هیچ شرکتی پایدار نیست و ما به دنبال افراد و شرکت‌هایی هستیم که بتوانند به‌صورت مستقل عمل کنند و موفق باشند.»

وی جایزه پیروز را پیامی به جامعه برای توجه به امر کارآفرینی دانست و گفت: «این جایزه هم یک تشویق برای کارآفرینان است و هم پیامی به جامعه برای درک اهمیت موضوع کارآفرینی. ما باید بدانیم که راه توسعه اقتصاد کشور از ایستگاه کارآفرینی می‌گذرد. کشور با استفاده از منابع روی زمین اداره می‌شود نه منابع زیرزمینی.»

در پایان، پیروز ضمن درخواست از دولت‌ها مبنی بر فراهم کردن فضای فعالیت برای کارآفرینان، عنوان کرد: «توقع ما از دولت‌ها این نیست که مشکلات را حل کنند و اقتصاد را بسازند. بلکه ما انتظار داریم که به کارآفرینان اجازه داده شود بال و پر پیدا کنند. هرچه نقش دولت‌ها در اقتصاد کمتر باشد، احتمال موفقیت بیشتر است؛ مانند کشور هنگ‌کنگ که الگوی توسعه اقتصادی چین بوده و برای سال‌ها دولت این کشور کمترین نقش را در اقتصاد داشت. به همین ترتیب هنگ‌کنگ که یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود، به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شد.»

یازدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که با حضور 250 شرکت فن‌آفرینی از 19 تا 21 اردیبهشت در تهران برگزار شد و با اهدای جایزه برگزیدگان بخش‌های مختلف به پایان رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ماناپیام

ماناپیام شرکت تخصصی مشاوره روابط‏ عمومی در ایران است که به روزترین خدمات را در زمینه روابط ‏عمومی و ارتباطات ارائه می‏دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]