اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980423384970434

برگزاری رویداد ایده‌های تهران در برج میلاد

گردهمایی بزرگ خوش‌بینانِ مسئول

کد: 13980423384970434

http://bit.ly/2ldKZyO

، تهران , (اخبار رسمی): ایده‌های تهران روز جمعه ۲۱ تیرماه با موضوع «خوش‌بینی مسئولانه» در برج میلاد برگزار شد.

گردهمایی بزرگ خوش‌بینانِ مسئول
گردهمایی بزرگ خوش‌بینانِ مسئول

این برنامه ششمین دوره از سلسله رویدادهایی بود که اولین دوره آن با نام تداکس تهران ۲۰۱۳ برگزار شد.  ۱۰ سخنران، ایده‌های ارزشمندشان را برای حدود دو هزار شرکت‌کننده حاضر در سالن و بیش از هفت هزار نفر که به صورت زنده آن را تماشا می‌کردند بیان کردند. سخنرانان از میان ۹۰۰ داوطلب سخنرانی در این رویداد انتخاب شده بودند.

مراسم با اجرای موسیقی بهرنگ معتمدی نوازنده ویولنسل و عضو ارکستر سمفونیک تهران و آرش اسکندرلو آغاز شد. پس از آن، رضا غیابی دبیر رویداد به روی صحنه آمد و در مورد چرایی انتخاب عنوان این رویداد صحبت کرد. او از تفاوت میان خوش‌بینان مسئول و مسئولان خوش‌بین گفت و افزود: « خوش‌بینان مسئول همزمان که واجد ایده‌ها و فکرهای تازه هستند، نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کنند. آن‌ها آماده هستند تا از دل مشکلات موجود آینده‌ای بهتر را برای همگان رقم بزنند. »

پس از آن دکتر نیما رضایی متخصص ایمونولوژی کودکان که جزو جمعیت یک درصد دانشمند نخبه جهانی است به عنوان اولین سخنران به روی صحنه آمد و درباره اهمیت رویکردهای «بینارشته‌ای» در بررسی مشکلات بشر سخن گفت.

سخنران بعدی شهلا صفایی وبلاگ‌نویس و فارغ‌التحصیل رشته IT بود. او درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در شبیه شدن افراد در جامعه صحبت کرد. صفایی به کمک داده‌های روز در مورد استفاده جهانی از شبکه‌های اجتماعی نشان داد که چگونه در شبکه‌های اجتماعی، سلیقه‌ها، رفتارها و نگرش‌ها تابع محتوایی است که «مرکز شبکه‌های جهانی» تولید می‌کنند و این روند چگونه می‌تواند انسان را در آینده به ربات‌هایی با الگوهای رفتاری مشابه بدل کند.

پس از آن سخنران سوم به روی صحنه آمد. سپهر موسوی‌زاده مدیر استراتژیست توسعه پایدار و مشاور شهر هوشمند و آینده‌پژوه است. موسوی‌زاده برای توضیح روند تغییرات تاریخی امکان‌ها و مشکلاتی که شهرها با آن روبه‌رو هستند، از استعاره به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها استفاده کرد و نشان داد شهر هوشمند چگونه با استفاده از «چشم‌انداز مدیریتی شهری» با سیاست‌های خردمندانه به سوی «توسعه پایدار» حرکت خواهد کرد.

بخش دوم رویداد، پس از استراحتی کوتاه با اجرای گروه نوشه به سرپرستی نیوشا بریمانی آغاز شد. در ادامه مجید ناقدی‌نیا در مورد تفاوت اسکناس متکی به پول(طلا) با «اسکناس بی‌پشتوانه» صحبت کرد. ناقدی‌نیا با آمارها و واقعیت‌های تاریخی نشان داد که چگونه جایگزین کردن اسکناس به جای پول طی سال‌ها ارزش کار و دارایی‌های مردمان را کم کرده است و در آخر پیش‌بینی کرد که با فروپاشی دلار در آینده‌ دولت‌ها به ناچار دوباره به سوی استفاده از اسکناس متکی به طلا خواهند رفت.

سخنران بعدی صبا نصیری هنرمند تجسمی بود. نصیری که سال‌هاست در حوزه‌ نقاشی و نقاشی دیجیتال فعالیت می‌کند از نقش «تنهایی» در شکل‌گیری ایده‌های خلاقانه و نو سخن گفت. اینکه احساس طردشدگی چگونه انسان را با خود فارغ از دیگران مواجه می‌کند و می‌تواند باعث کشف مسیرهای تازه شود.

جعفر محلاتی ششمین سخنران رویداد ایده‌های تهران بود. او که سابقه تدریس در دانشگاه کلمبیا را دارد، هم‌اکنون در کالج اوبرلین ایالات متحده متصدی کرسی پژوهش‌های خاورمیانه و شمال آفریقا است. محلاتی در دقایقی که سخنرانی می‌کرد با ارجاع مداوم به سخنان فیلسوفان و حکیمان بر نیاز انسان امروزی به دوستی گفت و اینکه دلیل بسیاری از «پارادایم‌های اهریمنی» یک‌سده اخیر تسری یافتن خصلت «نادوستی» است.

امیرحسین یزدانی در ساعت سیزده و پنجاه دقیقه وارد صحنه شد. او از این گفت که چگونه ایده «موفق بودن» جهان ما را بلعیده است و چرا هیچ‌ چیز جز شکست خوردن به سبک و سیاق دانشمندان و فیلسوفان نمی‌تواند بشر را از وضعیتی که گرفتار آن است خارج کند.

سپس میلاد عمران‌لو به همراه گروهش وارد صحنه شد و دقایقی مخاطبان به موسیقی گوش سپردند. پس از اتمام میان‌برنامه آسیه حاتمی روی صحنه آمد و در مورد ارتباط میان ناکارآمدی آموزش و حرفه‌های موجود در جامعه سخن گفت. مدیرعامل شرکت ایران‌تلنت با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم اهداف‌مان آموزش‌مان را شکل دهند ایده‌هایش را در خصوص بهبود ارتباط میان علم و عمل به اشتراک گذاشت.

پس از آن شبنم یزدانی در مورد فاصله میان علم و صنعت در جامعه امروز ایران گفت. یزدانی که دانش‌آموخته دکترای هوافضا در دانشگاه خواجه نصیر است، پیشنهادهای کاربردی‌ای در خصوص نزدیکی علم و صنعت ارائه داد. او مسئولیت‌پذیری همه طرفین ماجرا را راهکار اصلی پرکردن شکاف میان علم و صنعت دانست.

آخرین سخنران رویداد حامد عبدی زبان‌شناس و مترجم ادبی در خصوص ادبیات ایران و نسبتش با ادبیات جهان سخن گفت. او با تکیه بر مثلث «توازن، نقاد اندیشی و فروتنی» در شعر و اندیشه خیام و با خوانش خاصش از ادبیات کلاسیک بیان داشت که ادبیات فارسی بزرگ‌ترین هدیه ایرانیان به جهان بوده است.

رویداد ایده‌های تهران با سخنران مهرنوش برات‌پور، مدیر برگزاری رویداد به پایان رسید. او در سخنانش از تلاشی یک ساله گفت که برای برگزاری این رویداد انجام شده است. او همچنین از حاضران، سخنرانان و حامیان مراسم قدردانی کرد. در پایان نیز تیم داوطلب برگزارکننده رویداد به روی صحنه آمدند.

شرکت بوتان حامی اصلی برگزاری رویداد ایده‌های تهران بود. کاله، پمینا، زی‌تل و سروکورپ دیگر حامیان مالی این رویداد بودند. شرکت روابط عمومی ماناپیام نیز حامی روابط عمومی و ارتباطات این رویداد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ماناپیام

ماناپیام شرکت تخصصی مشاوره روابط‏ عمومی در ایران است که به روزترین خدمات را در زمینه روابط ‏عمومی و ارتباطات ارائه می‏دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | سرگرمی و تفریح