اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394051046420468

خیالپردازی فوتبالی در زمین بازار

کد: 1394051046420468

https://goo.gl/mP9Gpk

، تهران , (اخبار رسمی): تحلیلگر مؤسسه اقتصاد ایرانیان در یادداشتی به بررسی دلایل مضرات دخالت دادن روان سرمایه‌گذار در معاملات پرداخت و آن را تشریح کرد.

این موقعیت‌های معاملاتی نیستند که معامله‌گران برتر را می‌سازند، بلکه نحوه استفاده از برخی فرصت‌های سودآور است که کسب و کار را سودآور و لذت‌بخش می‌کند

به گزارش روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصاد ایرانیان، وحید درزی، تحلیلگر مؤسسه اقتصاد ایرانیان با تشبیه بازار سرمایه به زمین فوتبال، دخالت دادن روان سرمایه‌گذار را در معاملات و کسب و کارها اشتباه دانسته و در یادداشتی به تحلیل این وضعیت پرداخت.

این تحلیلگر در یادداشت خود می‌نویسد:

گاهی پیش می‌آید که متوجه یک موقعیت معاملاتی ازدست‌رفته می‌شوید که می‌توانست منجر به کسب سود خیالی بسیار زیادی شود. خودتان را سرزنش می‌کنید که اگر کمی زودتر رسیده بودم و یا اگر امروز را در منزل می‌ماندم، سود خوبی به دست آورده بودم. بارها و بارها درستی و صحت واکنش‌های بازار را بررسی کرده و با دانش خود می‌سنجید و جز حسرت چیزی عایدتان نمی‌شود.

اما لطفاً همانند یک مهاجم فوتبال، خودتان را بیش از این آزار ندهید! شما هیچ‌گاه آن مقدار پولی را که تصور می‌کنید، نمی‌توانستید به دست بیاورید. این صرفاً خیالپردازی است. بهترین و مجهزترین سیستم‌های معاملاتی نیز  نمی‌توانستند همه‌ این روند سودساز راپیش‌بینی، درک و اعلام کنند.

یک موقعیت واقعی سودآور با آنچه شما در نمودارهای قیمت می‌بینید کاملاً متفاوت است. آنالیز بازار پس از شکل‌گیری روندها همانند تماشای بازی فوتبال از تلویزیون چند ساعت پس از برگزاری آن است. زمانی که کارشناسان متعدد نظرات مختلفی درباره بازی بدهند، قطعاً هرکدام، بازی را براساس دانش خود تفسیر خواهند کرد؛ اما بهترین تفسیر و تحلیل مربوط به مربی تیم است که آنالیز زنده و همزمان بازی را بر عهده داشته است. مطمئناً کمترین سرزنش متوجه مربی خواهد بود و او قطعا تجربه‌هایش را برای بازی بعدی به‌کار خواهد گرفت.

آنچه شما باید انجام دهید، تلاش برای انجام یک معامله دیگر است، چراکه همیشه فرصت‌های معاملاتی زیادی پدید می‌آید که شما با آنالیز دقیق بازار می‌توانید بهترین‌شان را برگزینید. برای هر معامله‌گر، دوری از خیالپردازی بسیار حیاتی است و بدین‌سانمی‌تواند فشاری را که هنگام تصمیم‌گیری‌ها بر بر ذهنشوارد می‌شود، کاهش دهد.

مشابه همین وضعیت فکری در جای دیگری نیز ممکن است روی دهد؛ زمانی که حد سود شما در یک معامله بسیار خوب و قابل دسترس می‌شود و شما از آن موقعیت معاملاتی خارج می‌شوید، اما روند بازار همچنان در جهت تحلیل شما و حتی فراتر از آن پیش می‌رود. اینجاست که دوباره خیالبافی‌ها شروع می‌شود و سرزنش‌ها شکل می‌گیرد؛ اما باید بدانید شما براساس چارچوب معاملاتی خود باید پاسخگو باشید و براساس قوانین خود در یک معامله تعهد و پایبندی به وجود آورید.

روزانه افت و خیزها و نوسانات زیادی در قیمت‌ها رخ می‌دهد که نمی‌توان به‌سادگی همه آنها را به صورت کامل تحت نظر قرار داد. همان‌طور که نمی‌توان در یک بازی فوتبال تمامی موقعیت‌ها را تبدیل به گل کرد. برنده بازی همیشه آن کسی نیست که از همه فرصت‌ها گل ساخته است، بلکه کسی که بیشتر از حریفش گل زده باشد حداکثر امتیاز را به خانه خواهد برد؛ بنابراین این موقعیت‌های معاملاتی نیستند که معامله‌گران برتر را می‌سازند، بلکه نحوه استفاده از برخی فرصت‌های سودآور است که کسب و کار را سودآور و لذت‌بخش می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه اقتصاد ایرانیان

موسسه مطالعات و پژوهش های اقتصاد ایرانیان با ایده فراهم آوردن بستری برای تجمیع و توسعه اطلاعات دانش ‏پایه و عمل‏گرا در دو حوزه اقتصاد و مدیریت پایه گذاری شد. آرمان ما در موسسه، ارائه خدماتی با دقت و کیفیت بالا و بر مبنای تجربه و دانش توامان است؛ تا ازین رهگذر بتوانیم خدمات و محصولات را به صورتی کاربردی و حرفه ای به مشتریان و مخاطبین عرضه داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه