اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394060447002536

آشنایی با تاریخچه روش‌های برداشتن موهای بدن توسط بشر، از 100هزار سال پیش تا امروز

از تیغ‌های آتش‌زای عصر حجر تا دوران لیزر

کد: 1394060447002536

https://goo.gl/SXKXPa

، تهران , (اخبار رسمی): موچین‌ها در طول تاریخ به عنوان یکی از رایج‌ترین وسایل آرایشی برای برداشتن موی صورت و بدن شناخته شده‌اند. اما سوالی که احتمالا بارها از سوی افراد مطرح شده این است که انسان نخستین بار چه زمانی به فکر برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مسائل بهداشتی و زیبایی مربوط به رفع موهای زائد افتاد؟!

موقتی و وقت‌گیر بودن بسیاری از روش‌های رفع موهای زائد باعث شده در چند سال اخیر، افرادی که به صورت دائمی در فکر از بین بردن موهای زائد بدن و صورتشان هستند، از روش لیزر استفاده کنند

به گزارش روابط عمومی کلینیک رز، تاریخچه تراشیدن مو به عصر حجر و حدود 100 هزار سال قبل بازمی‌گردد. انسان‌های نئاندرتال نخستین نسل انسان بودند که شروع به تراشیدن، تاتو و نقاشی روی بدن خود کردند.

این گزارش به این مساله که انسان اولین بار چه زمانی به این فکر افتاد که موهای بدنش را اصلاح کند و همین طور اینکه آدمیان در گذر زمان از چه وسایلی برای رفع موهای بدنشان استفاده کرده‌اند، می‌پردازد.

 

زمانبندی تاریخی در دنیای قدیم

 

  • اولین تیغ یکبار مصرف تاریخ

نئاندرتال‌ها برای تراشیدن موها، از دو تکه صدف استفاده می‌کردند. اولین موچین تاریخ بشر به همین ترتیب در این دوره نقش پیدا می‌کند، اما نخستین تیغ‌های صورت‌تراشی چند ده هزار سال قبل با استفاده از سنگ آتش‌زنه، درست شدند. تیغ‌های سنگ آتش‌زنه، نخستین تیغ‌های یکبار مصرف تاریخ محسوب می‌شوند، چراکه بلافاصله پس از استفاده به سرعت کند می‌شدند.

 

  • از 4 هزار تا 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح

در این دوره رفع موهای زائد بدن با داروهای موزدای ساخته‌شده در آن دوره شکل می‌گرفت. اما این روش دردآور و خطرناک بود، چراکه در این روش از ترکیبات وحشتناکی مثل آرسنیک، نشاسته و آهک استفاده می‌کردند.

 

  • 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح: کشف تیغ‌های ریش‌تراشی

در این مقطع از تاریخ، انسان قادر به کشف راه‌حل ذوب کردن فلزات می‌شود. تیغ‌های موتراشی که به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تراشیدن مو در دنیای امروز نیز محسوب می‌شود، کشف آن دوره است. اولین نسل تیغ‌های تراشیدن مو از جنس مس بودند که در این دوره در هند و مصر کشف شده‌اند.

 

  • 500 سال قبل از میلاد مسیح: پیدایش سلمانی‌ها و مدل‌های مدرن ریش

در این دوره زنان رومی با تیغ و سنگ خارا و داروهای ازاله مو، موهای خود را می‌تراشیدند. مردان رومی هم یا خدمتکارانی داشتند که در خانه صورتشان را می‌تراشیدند یا اینکه به سلمانی می‌رفتند. در حقیقت رفتن به آرایشگاه و سلمانی، در این دوره رونق می‌گیرد. در این دوره در یونان تراشیدن و کوتاه نگاه داشتن موهای صورت در میان مردان محبوبیت داشت. به گفته تاریخ‌نگاران، طراحی‌های مربوط به ریش صورت در دوران امروز، وام‌گرفته از مدل‌هایی است که مردان یونانی در آن دوران استفاده می‌کردند. اسکندر در این دوره در تراشیدن ریشش بسیار وسواس داشت، به طوری که حتی در هنگام جنگ این عادت را ترک نمی‌کرد.

 

برداشتن موهای زائد در دنیای مدرن

 

  • دهه هشتاد میلادی؛ اپیلاتور

دستگاه اپی‌لیدی (اپیلاتور) که آن را معادل ریش‌تراش برقی مردانه می‌دانند، یکی از رایج‌ترین ابزارهای از بین بردن مو حتی در بین ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود. استفاده از اپی‌لیدی آسان و سریع است، اما در این روش از بین بردن موهای زائد نیز مانند وکس (موم انداختن) و شیره قند، این مشکل وجود دارد که مو حتما باید به اندازه‌ای رشد کرده باشد که دستگاه بتواند آن را بگیرد و از بدن جدا کند. نخسیتن نسل اپیلاتورها دهه هشتاد میلادی در اروپا مورد استفاده قرار گرفتند.

 

  • الکترولیز

در روش الکترولیز، جریان‌های الکتریکی هر بار مستقیماً به درون یک فولیکول مو فرستاده می‌شود تا پیاز مو را تخریب کند، چراکه مو بدون پیاز دیگر نمی‌تواند رشد کند. احتمال موفقیت‌آمیز نبودن الکترولیز حتی در بهترین شرایط نسبتاً بالا است، زیرا فروکردن سوزن‌ درون فولیکول مشکل و درصد اشتباه در آن همواره بالا بوده است. این روش اولین بار دهه 20 میلادی در آمریکا کشف شد.

 

  • لیزر؛ از بین بردن دائمی مو

بسیاری از متخصصان علم زیبایی از چند دهه پیش در اندیشه ساده کردن فرآیند رفع موهای زائد بوده‌اند و در همین راستا، لیزر رفع موهای زائد با این چالش ابداع شد. موقتی و وقت‌گیر بودن بسیاری از روش‌ها، باعث شده در چند سال اخیر، افرادی که به صورت دائمی در فکر از بین بردن موهای زائد بدن و صورتشان هستند، از روش لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنند. از این روش می‌توان در تمام قسمت‌های بدن مانند صورت، گردن، زیربغل، کشاله ران، دست و پا و…استفاده کرد.

 

نوشته: رضا معبودی‌نیا، مدیر روابط عمومی کلینیک زیبایی رز

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک رُز

کلینـیک رُز از کاملـترین و مطـرح ترین مـراکز پوست، مو، زیبایی، لیزر می باشـد و خـدمــات خـود را متمایز از دیگر رقبا ارائه می نماید. ما برتــرین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین مطــــرح زیبــایی و لاغـری را بر طبـق اسـتاندارد هـــای FDA و وزارت بهــداشــت گـرد هــم آورده و جمــعـی از مجــربتـرین پزشـکان متخصص زیبایی را برای رسانیدن شما به آنچـه که ایـده آلـــتان اســت به همکاری گرفته‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان