اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394090349800420

سامسونگ و تکنولوژی ارتقای کیفیت تصویر تلویزیون‌های UHD

کد: 1394090349800420

https://goo.gl/9ebZXL

، تهران , (اخبار رسمی): زمانی که تلویزیون‌ها با تکنولوژی UHD وارد بازار شدند، هنوز محتوای گسترده‌ای برای آنها وجود نداشت و کمتر کسی فکر می‌کرد با عرضه این تلویزیون‌ها، محتوای نمایشی آنها نیز به‌سرعت فراهم شود. شاید با توجه به اینکه بیشترین کیفیت دریافتی شبکه‌های تلویزیونی در حال حاضر FHD است، خرید یک تلویزیون UHD چندان اقتصادی و به صرفه نباشد؛ اما سامسونگ قبل از تولید تلویزیون‌های UHD به این مسأله توجه کرده و درنهایت به راهکاری کاربردی دست یافته است.

سامسونگ تکنولوژی ارتقای کیفیت تصویر یا UHD Up scaling را به تلویزیون‌های UHD ارائه کرده است. در صورتی که سیگنال تصویر ورودی به تلویزیون از کیفیتی پایین‌تر از UHD(برای مثال کیفیت HD یاFHD) برخوردار باشد، این تکنولوژی کیفیت تصویر را تا حد امکان به کیفیت UHD ارتقا می‌دهد

سامسونگ برای این مسأله، تکنولوژی ارتقای کیفیت تصویر یا UHD Up scaling را به تلویزیون‌های UHD ارائه کرد. در صورتی که سیگنال تصویر ورودی به تلویزیون از کیفیتی پایین‌تر از  UHD(برای مثال کیفیت HD یاFHD) برخوردار باشد، این تکنولوژی کیفیت تصویر را تا حد امکان به کیفیت UHD ارتقا می‌دهد.

فرآیند ارتقای کیفیت تصویر در تلویزیون‌های سامسونگ، با اعمال یکسری پردازش‌ها روی سیگنال ورودی و طی چهار مرحله صورت می‌گیرد؛ نخست، تصویر ورودی توسط پردازشگر دستگاه پردازش و سپس کیفیت تصویر تعیین می‌شود. در صورتی که کیفیت تصویر ورودی UHD باشد، مستقیماً تصویر به نمایش درمی‌آید و اگر کیفیت تصویر ورودی پایین‌تر از UHD باشد، وارد مرحله بعدی پردازش می‌شود. در مرحله دوم، نویزهای سیگنال شناسایی و حذف می‌شوند. سپس در مرحله بعد، پردازشگر تلویزیون سامسونگ، کیفیت تک‌پیکسل‌های موجود در تصویر را تا حد ممکن بالا می‌برد و در نتیجه، کیفیت تصویر ورودی را به UHD ارتقا می‌دهد. در آخرین مرحله نیز پردازشگر تلویزیون، سیگنال تصویر را که ارتقایافته‌، آماده نمایش می‌کند. تمامی این مراحل به کمک پردازشگرهای قدرتمند موجود در تلویزیون‌های سامسونگ در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد.

به‌کارگیری این تکنولوژی در تلویزیون‌های سامسونگ حاصل تلاش بخش مهندسی شرکت سامسونگ است که موفق به طراحیCPU  چهار و هشت هسته‌ای شده‌اند. با این تکنولوژی، تلویزیون‌های UHD سامسونگ نه‌تنها به‌عنوان تلویزیون‌هایی برای آینده شناخته می‌شوند، بلکه در دنیای امروز و با تکنولوژی‌های روز نیز کارآمدتر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامسونگ

Samsung Electronics Co., Ltd. در عرصه فناوری همواره پیشرو بوده و فرصت‌های جدیدی را برای مردم در سراسر دنیا ایجاد کرده است. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، تحول و دگرگونی در دنیای تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، تبلت، کامپیوتر، دوربین‌، وسایل الکترونیکی خانگی، چاپگر، سیستم‌های LTE، تجهیزات پزشکی، نیم رسانا‌ها و سیستمهای LED است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]