اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221800420

یادگاری تو به زمین

احیای جنگل‌های باستانی ایران توسط سامسونگ

کد: 13951028221800420

https://goo.gl/be5hS4

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت سامسونگ در آستانه‌ پایان پٰروژه‌ مسئولیت اجتماعی در برابر محیط زیست با نام "یادگاری تو به زمین"، نشست خبری کمپین احیای جنگل‌های باستانی ایران را با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار کرد.

احیای جنگل‌های باستانی ایران توسط سامسونگ

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران ،پروژه‌ی یادگاری تو به زمین سامسونگ با هدف کاشت ۳۰ هزار نهال آغاز به کار کرد؛ اما در پایان این پروژه، ۱۲۱ هزار اصله نهال کاشته شد. در این پروژه با روشن شدن هر یک از ۵ پرچم‌دار هدف سامسونگ در بازه‌ی زمانی دو ماهه، یک درخت به جنگل‌های جواهرده رامسر اضافه می‌شد. البته دیگر علاقه‌مندان نیز برای حضور در این طرح و سفیر شدن، با دیدن و اشتراک‌گذاری کلیپ‌های اینترنتی به این کمپین افزوده می‌شدند.

با سوک هانگ مدیرعامل دفتر سامسونگ در ایران

بام سوک هانگ، مدیرعامل سامسونگ ایران، در این نشست خبری گفت:‌ «حفظ زمین و به‌ویژه جلوگیری از افزایش دمای کره زمین وظیفه‌ی ما است. ما همگی میراث‌‌دار کره‌ زمین هستیم و باید آن را به آیندگان تحویل دهیم. وظیفه‌ی ما است که در حفظ کره زمین تلاش کنیم. شاید تا پیش از این شرکت سامسونگ را به عنوان فعال اقتصادی و صنعتی می‌شناختید، اما باید بدانید ما در سامسونگ خود را در برابر زمین موظف می‌دانیم و در حفظ آن می‌کوشیم.»

مدیرعامل سامسونگ ایران افزود: «سامسونگ ایران سال‌ها است که برای حفظ زمین و محیط زیست تلاش کرده است؛ اما شاید این ۱۲۱ هزار درخت بهترین هدیه‌ی ما برای کره‌ زمین باشد. از شما و همه مردم می‌خواهم در این راه به ما کمک کنید.»

مهسا سرافرازی مدیر پروژه‌ یادگاری تو به زمین

مهسا سرافرازی، مدیر پروژه‌ی یادگاری تو به زمین، با اشاره به کاشت درخت به ازای روشن شدن هر پرچم‌دار در ایران و به‌ ازای بازدید کلیپ‌های آنلاین این کمپین گفت: «از میان ۴ جنگلی که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ما معرفی کرد، ما به دلیل شرایط بهتر و پایداری بیشتر، جنگل‌های هیرکانی را انتخاب کردیم. در نهایت منطقه جواهرده رامسر به عنوان یکی از مناطق واقع در جنگل‌های هیرکانی برای اجرای این پر‌وژه انتخاب شد».

به گفته‌ی مدیر پرٰوژه‌ی یادگاری تو به زمین، قرار بود این پروژه از روز ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان برگزار شود که با توجه به استقبال مردم این پروژه را تا ۱۰ آذرماه تمدید کردیم. در ابتدا قرار بود ۳۰ هزار درخت کاشته شود؛ اما با توجه به استقبال مردم این عدد به ۵۰ هزار رسید. با کارشناسی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ۱۰۰ هکتار عرصه‌ای که در خدمت داشتیم، ۱۲۱ هزار اصله نهال برای درخت‌کاری در نظر گرفته شد که کار کاشت تمام آن‌ها تا آخر هفته به پایان می‌رسد.

سرافرازی افزود:‌ «ما از تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی در کشور برای فرهنگ‌سازی این کمپین و اطلاع‌رسانی آن استفاده کردیم. مهم‌ترین ابزاری که داشتیم، کلیپ‌های آنلاینی بود که با حضور و استقبال لیلا حاتمی، بازیگر سینما، بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. این ویدیو ۳ میلیون بار در اینستاگرام، تلگرام و آپارات نمایش داده شد.»

او ادامه داد: «این پروژه تنها درخت‌کاری را شامل نمی‌شود و بخش‌هایی از قبیل حصارکشی و آبیاری دوساله نیز در نظر گرفته شده است. حصارکشی به دلیل عدم ورود حیوانات به کنار این نهال‌های جوان و از بین رفتن آنها قبل از آغاز درخت‌کاری انجام شد. پایان درخت‌کاری پایان پروژه‌ نخواهد بود و آبیاری دو ساله(در تابستان ۹۶ و ۹۷) نیز به عهده‌ی سامسونگ خواهد بود و بعد از آن این عرصه به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای حفاظت تحویل داده خواهد شد».

کیت شین، مدیر ارشد کسب‌وکار بخش موبایل سامسونگ ایران، در این نشست خبری در مورد انتخاب پروژه‌ی یادگاری تو به زمین از میان همه پروژه‌ها گفت: «مفهوم آرمانی این پروژه‌ آنقدر ملموس بود که اطمینان پیدا کردیم بسیاری از مردم ایران درگیر آن خواهند شد. دقیقاً همین اتقاق افتاد و کاربران و خریداران سامسونگ، ستاره‌های هنر، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و رسانه‌ها در این راه گام‌ برداشتند.»

مدیر ارشد کسب‌وکار بخش موبایل سامسونگ ادامه داد: «یادگاری تو به زمین اولین تجربه‌ی بخش تلفن همراه سامسونگ ایران برای کمک به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و کمک به زمین بود. این کمپین با کمک ده‌ها نفر از کارکنان سامسونگ ایران آغاز شد و با کمک صدها نفز از کارمندان و کارگران سازمان‌های ایرانی ادامه یافت. هدف اصلی این کمپین مردم بودندو بیش از ۵۰ هزار نفر به عنوان سفیر سامسونگ بودند که از آنها تشکر می‌کنم. امیدوارم این حرکت ادامه پیدا کند.»

فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ، در این زمینه گفت: «تمام مالکیت‌ها و گواهینامه‌های کاشت درخت جنبه‌ی مالکیت معنوی دارد و صرفاً جهت فرهنگ‌سازی است. تمام اطلاع‌رسانی‌های انجام شده توسط شرکت سامسونگ ایران در زمینه این پروژه برای راه‌افتادن حرکت فرهنگی حفاظت از زمین و محیط زیست در بین شرکت‌ها و سازمان‌ها بوده است. امیدواریم این حرکت(حفظ زمین و محیط زیست) در کشور نهادینه شود.»

ناصر مقدسی، قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این نشست خبری گفت:«یکی از ویژگی‌های مهم جنگل‌های هیرکانی پیوستگی این جنگل‌ها در شمال کشور است. حفره‌های زیادی در طول سال‌ها میان این جنگل‌ها پدید آمده است که باعث‌ آسیب و صدمه زدن به جنگل‌ها شده است. کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، پر کردن این حفره‌ها در جنگل‌های هیرکانی است. ما باید با هم این کار را ادامه بدهیم.»

قائم مقام سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور افزود: «در کارهای جهانی سامسونگ دیده‌ایم که کارهای بسیار بزرگ و خوبی برای بازسازی محیط زیست انجام داده است. پروژه‌ی یادگاری تو به زمین در زمان بسیار خوبی کلید خورد؛ زمانی که جنگل‌کاری در کشور آغاز شده است و ما در دوارن گذر از جنگل‌داری سنتی به جنگل‌داری مدرن و علمی هستیم.»

مقدسی توضیح داد:‌ «کشور کره‌جنوبی در جنگل‌کاری پیشتاز و موفق است. ما سال گذشته در دیدار با وزیر جنگل‌داری کره‌جنوبی به توافق رسیدیم تا با همکاری وازرت جنگل‌داری کره جنوبی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران، دو کشور در زمینه جنگل‌کاری در ایران همکاری کنند. البته پروژه‌ی سامسونگ ارتباطی با این قرارداد نداشت؛ اما در جلسات آینده، بحث مشارکت سامسونگ در آن پروژه‌ها را مطرح خواهیم کرد.»

به گفته‌ مقدسی، در جهان از میان ۸ میلیارد هکتار جنگل، ۴ میلیارد جنگل از بین رفته است. بر اساس گزارش فائو جنگل‌زدایی در حال افزایش بوده و بعد از فرآورده‌های نفتی، با ۲۲ درصد بیشترین سهم را در ساخت گازهای گلخانه‌ای دارد.

مقدسی، قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تأکید کرد: «امیدوارم رسانه‌ها از حفاظت از جنگل‌های هیرکانی، زاگرس و دیگر جنگل‌های کشور حمایت کنند. از صنایع و شرکت‌های ایرانی به خصوص خودروسازان می‌خواهیم از سامسونگ الگو گرفته و در حمایت از محیط زیست و جنگل‌ها گام بردارند».

جعفریه، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ، به سوال خبرنگار زومیت در مورد دلیل ادامه‌ی حرکت در جنگل‌کاری و هزینه نکردن در بیابان‌زدایی و مسائل مشابه که حیاتی‌تر هستند، پاسخ داد: «ما در سامسونگ ایران معتقدیم که برخی از زمینه‌ها تخصص ما است و دیگر حوزه‌ها در تخصص ما نیست. ما در حوزه محیط زیست تخصصی نداریم و مشاور ما سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است. بر اساس آسیب‌شناسی‌ای‌ که در این پروژه انجام شد، پروژه‌های بیابان‌زدایی ریسک بالایی دارند و در اکثر موارد شکست می‌خورند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جنگل‌کاری که پایدارتر است، بپردازیم. نکته‌ی دیگر این است که پروژه پایان نیافته و آبیاری آن در تابستان ۹۶ و ۹۷ انجام خواهد شد.»

در پایان این مراسم مدیران سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از مدیران و کارکنان سامسونگ ایران که در این پروژه فعال بودند تقدیر کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامسونگ

Samsung Electronics Co., Ltd. در عرصه فناوری همواره پیشرو بوده و فرصت‌های جدیدی را برای مردم در سراسر دنیا ایجاد کرده است. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، تحول و دگرگونی در دنیای تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، تبلت، کامپیوتر، دوربین‌، وسایل الکترونیکی خانگی، چاپگر، سیستم‌های LTE، تجهیزات پزشکی، نیم رسانا‌ها و سیستمهای LED است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]