اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395022155825281

رنگ آمیزی مسجد الجواد(ع) تهران با رنگ تصفیه کننده هوا

اولین مسجد با قابلیت تصفیه هوا در جهان

کد: 1395022155825281

https://goo.gl/2kXC7Q

، تهران , (اخبار رسمی): بنای منحصر به‌فرد مسجد الجواد(ع) تهران با رنگ تصفیه کننده هوا رنگ آمیزی شد. این بنای ارزشمند در یکی از کانون‌های اصلی آلودگی هوای تهران، میدان هفت تیر واقع شده‌است که از این پس به عنوان اولین مسجد در جهان با قابلیت تصفیه هوا شناخته می‌شود. رنگ تصفیه کننده هوا، علاوه بر خاصیت ذکر شده، خواص خودتمیزشوندگی و طول عمر بالای نمای ساختمان را نیز به دنبال دارد و این تکنولوژی در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به مدد شهرسازی و مدیریت شهری آمده است.

مسجد الجواد (ع) میدان هفت تیر اولین مسجد تصفیه کننده هوا در جهان

اولین بیمارستان تصفیه‌کننده هوا در شهر مکزیکوسیتی و یا اولین کلیسا با قابلیت تصفیه‌هوا و نمای خودشوینده در ایتالیا در زمره این پروژه‌ها است. این‌بار نیز در کشور ایران و یکی از آلوده‌ترین نقاط پایتخت، مسجدی تاریخی و ارزشمند به این سلاح نوین رنگ‌های هوشمند تصفیه کننده هوا مجهز شد.

به گزارش روابط عمومی،رنگ تصفیه کننده هوا ناکسوت، بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، سالانه سه میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. در سالهای اخیر و دهه 1990 به مدد فناوری نانو محصولاتی نوین تولید شده‌است که دارای خواص منحصر به‌فردی نیز است. امروزه رنگ‌ها و مصالح ساختمانی هوشمند شده‌اند، پوشش‌ها می‌توانند آلودگی خود را از بین ببرند و ضد باکتری باشند و مهم‌تر از آن آلودگی هوا را تصفیه کنند.

ناکسوت اولین رنگ تصفیه کننده هوا در جهان، حاصل تحقیقات گسترده با نام «پیکادا» در اتحادیه اروپا بوده و به معنی به‌کارگیری پوشش‌های نوآورانه فتوکاتالیستی برای سنجش میزان آلودگی زدایی ااست. این محصول از نوع محصولات فتوکاتالیست بوده که با انرژی ماورای بنفش فعال شده و ذرات اکسیدهای نیتروژن‌دار موجود در هوا و مواد آلی فرار را به مواد بی‌ضرر تبدیل می‌کند.

از این تکنولوژی در پروژه‌های گوناگون شهری در کشورهای دیگر به کرات استفاده شده است. برای مثال اولین بیمارستان تصفیه‌کننده هوا در شهر مکزیکوسیتی و یا اولین کلیسا با قابلیت تصفیه هوا و نمای خودشوینده در ایتالیا در زمره این پروژه‌ها است. این‌بار نیز در کشور ایران و یکی از آلوده‌ترین نقاط پایتخت، مسجدی تاریخی و ارزشمند به این سلاح نوین رنگ‌های هوشمند تصفیه کننده هوا مجهز شد.

در این طرح که با همیاری مدیران و مشاوران عالی مسجد طی 14روز به انجام رسید، نمای مسجد الجواد(ع) با رنگ ناکسوت با پایه سلیکون و مقاومت بسیار بالا رنگ آمیزی شد و از روز اتمام پروژه در عید مبعث نمای این مسجد به عنوان «اولین مسجد تصفیه کننده هوا» نام‌گذاری و به بهره‌برداری رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رنگ تصفیه کننده هوا ناکسوت

ناکسوت اولین و تنها رنگ تصفیه کننده آلودگی هوا با تکنولوژى کریستال اکتیو در جهان می باشد. این محصول حاصل تحقیقات گسترده توسط گروه پیکادا از اتحادیه اروپا بوده و محصول مشترک انگلستان و فیلیپین می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان